نبض سیاست

کمیته‌ای برای بررسی عضویت دولتی‌ها در فیس‌بوک

داستان عضویت و فعالیت دولتی‌ها در شبکه اجتماعی فیس‌بوک همچنان خبرساز است و هر روز حاشیه‌هایی درباره مطالب این صفحات و تکذیبیه‌هایی درباره ماهیت وجود آنها به‌گوش می‌رسد. در تازه‌ترین موضعگیری‌ها در این باره، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تشکیل کمیته‌ای در ریاست‌ جمهوری برای بررسی عضویت برخی دولتی‌ها در فیس‌بوک خبر داده است.
کد خبر: ۵۹۶۳۵۰

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، محمود واعظی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت گامی در راستای رفع فیلتر فیس‌بوک برمی‌دارد یا نه، یادآور شد: کمیته فیلترینگ مربوط به قوه قضاییه است و ارتباطی با کمیته‌ای که در دولت تشکیل شده، ندارد و باید اجازه دهید این کمیته تصمیم خود را بگیرد. وی در عین حال گفته است: اعضای دولت مقامات رسمی هستند و صحبت‌هایی که از سوی آنها در فیس‌بوک مطرح می‌شود موضع دولت محسوب می‌شود، بنابر این کمیته‌ای در ریاست‌جمهوری در این باره تشکیل شده است تا تصمیمی جدی در این زمینه گرفته شود.

موضعگیری توفیقی؛ روز رای اعتماد

سرپرست وزارت علوم که برخی عزل و نصب‌هایش این روزها جنجالی شده، گفته است موضعگیری خود را درباره فتنه، در روز رأی اعتماد به نمایندگان ارائه خواهد کرد. به گزارش فارس، جعفر توفیقی در پایان جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش دیگری درباره شکایت دختران دانشجو به دیوان عدالت اداری درخصوص سهمیه‌بندی جنسیتی گفت: وزارت علوم با سهمیه‌بندی جنسیتی مخالف است و امیدواریم در سال‌های آینده شاهد این مساله نباشیم.

صالحی، هنوز وزیر است!

با وجود این‌که اهمیت و جایگاه مهم تارنماهای سفارتخانه‌های ایران (که به مثابه سفارت مجازی است) بر کسی پوشیده نیست؛ اما از میان 150 پایگاه اینترنتی مورد بررسی 58 مورد (39درصد) ناموجود، 43 مورد (29درصد) غیرفعال، 25 مورد (17درصد) نیمه‌فعال و فقط 23 مورد (15درصد) فعال بوده‌ است. سایت مشرق با اشاره به این مساله به کنایه نوشته است: در حالی که سایت سفارتخانه‌های ایران به‌عنوان سفیر مجازی جمهوری اسلامی هنوز صالحی را به‌عنوان وزیر امور خارجه معرفی می‌کند، دولتمردان با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی خارجی به دنبال دیپلماسی عمومی هستند!

اظهارنظر تقوی درباره استاندار سابق تهران

مراسم تودیع و معارفه استاندار تهران دیروز درحالی برگزار شد که رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ازجمله سخنرانان این مراسم بود. به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی در این مراسم در اظهارنظری جالب درباره استاندار پیشین تهران بیان کرد: تمدن جزو افرادی بود که هر جمعه در یک شهر به نماز جمعه می‌رفت و گاهی تا 6 بعدازظهر در مصلی می‌ماند و به حرف‌های مردم گوش کرده و مسائل آن شهر را حل می‌کرد. من هیچ امام جمعه‌ای را ندیدم که از تمدن ناراضی باشد. تمدن اگر روحانی بود و عمامه داشت به عنوان امام جمعه معرفی‌اش می‌کردم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها