شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری فقط یک روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۵۹۶۰۹۳
بی‌بی‌سی: سوریه می‌تواند کمر اوباما را بشکند

روزنامه کیهان آورده است:«بحث سوریه می‌تواند کمر رئیس‌جمهور آمریکا را بشکند». سردبیر آمریکای شمالی بی‌بی‌سی با ارائه این تحلیل خاطرنشان کرد احتمالا فاجعه سیاسی در انتظار اوباماست.

مارک‌ ماردل در این تحلیل می‌نویسد: روزهای پیش روی باراک اوباما ممکن است کمر او را بشکند. اگر باراک اوباما از تحقیر در کنگره مصون بماند معلوم نیست که حتی پیروزی در کنگره بتواند جلوی آسیب‌ خوردن به موقعیت او را بگیرد.این سردبیر بی‌بی‌سی می‌افزاید: روزهای آینده شاهد خواهیم بود که چگونه باراک اوباما آشکارا مورد انتقاد قرار می‌گیرد، تمام نقاط ضعف او برملا می‌شود و تمام قدرتی که در شخصیت او است به محک گذاشته می‌شود.

وی می‌نویسد: اخیرا از قدرت‌ گیرایی سخنان اوباما کم شده زیرا کلمات او از فرط تکرار دیگر اثر جادویی به جای نمی‌گذارند. از این بدتر، بیان مهمترین کلمات برای اوباما بسیار سخت است. اوباما در متقاعد کردن کنگره درباره هر یک از طرح‌هایش سابقه بسیار بدی دارد.

ماردل با بیان اینکه اوباما با این شعار انتخاب شد که برای مسائل داخلی کشورش اولویت قائل باشد و به جنگ خاتمه بدهد می‌نویسد: باراک اوباما باید مردم کشورش را در مورد حمله محدود به سوریه قانع کند.وی خاطرنشان کرد: وقتی کشورهای دیگر به ویژه بریتانیا، اوباما را تنها گذاشتند چاره‌ای نداشت جز این که به کنگره روی بیاورد. اما در حال حاضر نشانه‌های خوبی به چشم نمی‌خورد و انتظار می‌رود که یک فاجعه سیاسی در انتظار رئیس‌جمهوری آمریکا باشد.

زیباکلام: گفتمان اعتدال کجا بود؟ روحانی تصادفی رأی آورد

روزنامه کیهان نوشت: «من از این حرصم می‌گیرد که یک عده‌ای گفتند خاتمی در خرداد 76 رای آورد چون ما توانستیم جامعه مدنی را گفتمان غالب مردم کنیم؛ این حرف مفتی بود.»صادق زیباکلام این تحلیل را در مصاحبه با وب‌سایت روزنامه ایران (شبکه ایران) مطرح کرد. وی که در فیلم تبلیغاتی دکتر روحانی حضور داشت، با رد این که «رای مردم گفتمانی بوده و یک عده‌ای از ماه‌ها قبل نشسته و گفتمان اعتدال را نظریه‌پردازی کرده و به قدرت رسیده‌اند» می‌گوید: اساسا خود آقای روحانی هنگامی که رئیس‌جمهور شدند، بیش از هر کس دیگری و بیشتر از همه بهت‌زده شدند. چون تا 4 روز قبل، تا سه روز قبل، حتی تا دو روز قبل کسی فکر نمی‌کرد آقای روحانی رئیس‌جمهور شود.

اصلا کمی عقب‌تر برویم کسی فکر می‌کرد آقای هاشمی رد صلاحیت شوند؟ آیا اساسا فکر می‌کردیم آقای هاشمی رفسنجانی وارد انتخابات شوند؟ خیلی‌ها می‌گفتند وارد نمی‌شوند. پسرش آقای محسن هاشمی گفت آقام وارد نمی‌شود. خانم فائزه هاشمی گفت آقام وارد رقابت‌های انتخابات نمی‌شود.وی ادامه می‌دهد: اتفاقا آنچه که باعث پیروزی آقای روحانی شد 50 درصدش تصادف بود و 50 درصد دیگر آن بد عمل کردن اصولگرایان در هشت سال گذشته. حوادثی که گفتم همه تصادف است، برنامه‌ریزی نیست.وی در مقابل اصرار مصاحبه کننده به بحث گفتمانی و نظریه داشتن اصلاح‌طلبان تاکید کرد: شما می‌خواهید پای نظریه‌پردازی را وسط بکشید اما بدانید که نمی‌توانید حریف من شوید! اینکه می‌گویید انتخابات باعث تغییر می‌شود مثل این می‌ماند که بگویید درخت در بهار شکوفه می‌دهد! بعد می‌خواهید درباره آن نظریه‌پردازی سیاسی کنید.

 این بدیهی است آقاجان!... همه حرف من این است که در سال 84، 18 میلیون نفر از عملکرد آقای خاتمی و هاشمی رفسنجانی راضی نبودند و به آقای احمدی‌نژاد رای دادند. در سال 76 بیست میلیون نفر از وضعیت موجود راضی نبودند و به آقای خاتمی رای دادند. در 24 خرداد هم 19 میلیون نفر از عملکرد اصولگرایان راضی نبودند و به آقای روحانی رای دادند.زیباکلام گفت: مهم آن است که در کنج یک اداره‌ای ننشینیم و فکر کنیم نظریه اعتدال را طراحی کردیم و توانستیم پیروز انتخابات باشیم! من از این حرصم می‌گیرد که یک عده‌ای گفتند آقای خاتمی رای آورد چون ما توانستیم جامعه مدنی را گفتمان غالب مردم کنیم که حرف مفتی بود!

خبرنگار «ایران» در واکنش می‌گوید «شما نمی‌توانید این واقعیت را نادیده بگیرید که آقای حجاریان و دوستانش در مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری توسعه سیاسی را تئوریزه کردند... اما زیباکلام پاسخ می‌دهد: چه چیزی را تئوریزه کردند؟ سال 76 آقای حجاریان و دوستانش در مرکز مطالعات استراتژیک همان قدر توسعه سیاسی را تئوریزه کردند و همان قدر تئوری‌پردازی‌هایشان در پیروزی آقای خاتمی نقش داشت که در سال 92 آقایانی که در مرکز استراتژیک مجمع بودند در پیروزی‌ آقای روحانی نقش داشتند.زیباکلام در پاسخ این سوال که «پس شما اساسا قائل به گفتمان اعتدال نیستید؟» گفت: من قائل به گفتمان نیستم. من به این معتقد هستم که یک واقعه‌ای اتفاق می‌افتد و بعد اساتید علوم سیاسی شروع به نظریه‌پردازی می‌کنند و این درست نیست. حالا آقای روحانی رای آورده و ما شروع به نظریه‌پردازی می‌کنیم.

روزنامه‌نگاران کوکی با سبیل‌های چرب

کیهان نوشت:همکار خارج‌نشین نشریات اصلاح‌طلب از آنها خواست تجربه افراطی‌گری دوره اصلاحات را تکرار و باز تولید نکنند.نیک‌آهنگ‌کوثر کاریکاتوریست نشریات زنجیره‌ای در این زمینه نوشت: پس از دوم خرداد 76 یک مشکل وجود داشت، آن هم نوشتن افراطی به نفع یک طرف و حمله افراطی به طرف دیگر بود. به عبارتی، روزنامه‌ها، خط‌ مقدم حمله و دفاع یک جناح سیاسی شدند. روزنامه‌های «دوم‌خردادی» عملا حجابی بر عیوب دولت خاتمی شدند و نقابی بر چشم دولت برای حمله به رقیب سیاسی. بولتن‌های سیاسی بودند که مردم برایشان پول خرج می‌کردند تا شاهد دعوایی میان تیم‌های سیاسی باشند... حضور بسیاری از مدیران دولتی در روزنامه‌ها، آن‌ها را تبدیل به ابزار دولت هم می‌کرد.

وی می‌افزاید: امروز نگاهی به برگ‌های روزنامه‌های بهار و ایران و اعتماد و... بیاندازید؛ نگاه یک طرفه دوران بعد از دوم‌خرداد را به نوعی جدید در میان برخی خطوط این روزنامه‌ها می‌شود دید. عدم نقد دولت و حمایت از برنامه‌های سیاسی یک جریان به زودی تبدیل به یک عادت می‌شود. برخی از نویسندگان این روزنامه‌ها، اطلاع‌رسانی را با تبلیغ و عدم نظارت بر قدرت و دولت و جناح خود یکی گرفته‌اند.وی ضمن انتشار کاریکاتور «روزنامه‌نگار کوکی» در خودنویس نوشت: همین ماجرای شکست محسن هاشمی در رقابت برای کرسی شهرداری تهران را دقیقا بررسی کنید. به نظرم مواضع لیلاز بسیار متعادل‌تر و متین‌تر از ناراحتی برخی همکاران روزنامه‌نگار است. او تاکتیک اصلاح‌طلبان را اشتباه خواند. کاری که از بسیاری از نویسندگان روزنامه‌های تازه بنفش شده برنمی‌آید.

کوثر ادامه می‌دهد: آنچه در سال‌های 76 تا 79 رخ داد را می‌توان تکرار نکرد. بچه‌های روزنامه‌نگار می‌توانند بولتن‌نویس نباشند. می‌توانند با زیر ذره‌بین بردن دولت، یار مردم باشند و به جای لاپوشانی خطاها، نشان دهند که ناظرانی مستقل هستند که حقوق شهروندان برایشان مهم‌تر است. عدم نظارت رسانه‌های دوم خردادی بر حوزه‌های مختلفی همچون «نیرو»، «نفت»، «صنعت» و خیلی‌های دیگر را فراموش نکنیم. تطمیع روزنامه‌ها با استفاده از آگهی‌های میلیونی از خاطرمان نرود... آیا این بار برخی حوزه‌ها به فراموشی سپرده خواهد شد؟ شاید بستگی به میزان سهمی دارد که دولت به دوستان بدهد، یا ندهد.

وقتی حامی تروریست‌ها 3 بار هشدار ایران را نادیده گرفت

کیهان نوشت:روزنامه کریستین ساینس مانیتور نامه هشدار چندی پیش ایران مبنی بر احتمال استفاده تروریست‌های مسلح سوریه از سلاح‌های شیمیایی را تائید کرد.وزیر امور خارجه و برخی مقامات دیگر کشورمان اخیرا اعلام کردند که ایران براساس اخبار موجود، بکارگیری تسلیحات شیمیایی از سوی تروریست‌ها را پیش‌بینی و به دولت آمریکا به عنوان حامی این گروه‌ها هشدار داده بود. اکنون روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور از مضمون نامه مذکور که بیش از یک سال پیش از سوی ایران برای آمریکا ارسال و در آن، نسبت به احتمال استفاده گروه‌های تروریست سوری از سلاح شیمیایی هشدار داده شده بود، خبر می‌دهد.این روزنامه نوشت: ایران در نامه مذکور که بهار امسال ارسال شده، به واشنگتن هشدار داده که گروه‌های شورشی سوری توانسته‌اند به سلاح‌های شیمیایی این کشور دست پیدا کنند و از آمریکا خواسته شده هشداری فوری و جدی در این زمینه به این گروه‌ها بدهد. در این نامه، ایران اشاره کرده که در صورت هرگونه استفاده شورشیان از سلاح‌شیمیایی، آمریکا نیز به عنوان حامی این گروه‌ها در این زمینه مسئول خواهد بود.

 کریستین ساینس مانیتور نوشت: پیش از این نامه نیز در تاریخ 18 ژوئیه و اول دسامبر 2012، پیام‌هایی با مضامین مشابه از سوی ایران برای آمریکا ارسال شده است. در نامه سوم آمده بود «اخبار نگران‌کننده‌ای درباره آمادگی نیروهای ستیزه‌جو در سوریه برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی منتشر شده است. در صورت هرگونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط نیروهای ستیزه‌جو، ایران علاوه بر عناصر وابسته به این گروه‌ها، کشورهای حامی آنان، از جمله دولت آمریکا را نیز مسئول می‌داند».دولت آمریکا بکارگیری سلاح‌های شیمیایی در سوریه را به دولت بشاراسد نسبت داده و همین امر را بهانه جنگ‌طلبی جدید قرار داده است.

کاری می‌کنید که اپوزیسیون هم آمریکاستیز شود!

کیهان آورده:یکی از افراطیون متواری به آمریکا تأکید کرد تداوم تحریم اقتصادی موجب آمریکاستیزی و انزجار از این رژیم حتی در میان مخالفان جمهوری اسلامی خواهد شد و آمریکا باید دراین‌باره چاره‌اندیشی کند.«اکبر-گ» در مقاله‌ای که در سایت رسمی سازمان سیا (رادیو فردا) منتشر کرده با بیان اینکه هدف نمایندگان کنگره آمریکا در تصویب تحریم‌های فلج‌کننده لزوما عقب‌نشینی هسته‌ای نیست بلکه ایجاد شورش بود، نوشت: فیلیپ هاموند- وزیر دفاع انگلیس- گفته بود «فشار بر ایران به خاطر برنامه هسته‌ای را به حدی افزایش دهید که بقای نظام از سوی خود مردم کشور مورد تهدید قرار گیرد.

 ما قطعا می‌توانیم این درک و رنج را به مراتب افزایش دهیم». همچنین هیلاری کلینتون اذعان کرد که تحریم‌ها بر مردم فشار می‌آورد و جیمز کلاپر مدیر امور اطلاعاتی آمریکا در سنا گفت هدف تحریم‌ها بالا بردن نارضایتی و شورش در جامعه ایران است.

وی با ابراز نگرانی از تغییر نگاه طیفی از شهروندان خوش‌بین به آمریکا و آمریکاستیز شدن آنها می‌نویسد: مردم باید نظری نسبت به تحریم‌های فلج‌کننده داشته باشند. سعید لیلاز اقتصاددان لیبرال که خود در زندان بوده از آمریکا به خاطر تحریم‌ها به عنوان گرگی که نمی‌توان انتظاری جز گرگ بودن داشت، یاد کرد و این تازه یک لیبرال زندانی رژیم است. برخی دیگر این کار را شبیه کودتای 28 مرداد و تجاوز به حقوق ملت ایران خوانده‌اند.وی ادامه می‌دهد: تحریم‌ها پیامدهای ناگوار خواهند داشت که از جمله آن آمریکاستیز کردن مردم ایران و مخالفان جمهوری اسلامی است. تحریم‌ها نگرش مثبت به آمریکا را به نفرت از آمریکا بدل خواهد کرد.

پیشنهاد جالب یک مسئول برای کسر از حقوق کارمندان

روزنامه خراسان نوشت:در حالی که بر اساس ماده 100 قانون استخدام کشوری، در صورت عدم کفایت وجوه صندوق بازنشستگی، دولت مکلف است کمبود آن را در بودجه کل کشور از محل درآمد عمومی تأمین و  پرداخت کند، شنیده شده یک مسئول اجرایی دولت سابق که همچنان مشغول فعالیت است، پیشنهاد داده بود به جای تامین این کسری از درآمد عمومی، درصد کوچکی از افزایش حقوق کارمندان سراسر کشور کسر و به حساب این صندوق واریز شود.

دردسر ناهماهنگی خزانه و بانک ها برای کارمندان

خراسان نوشت:بر اساس شکایت تعدادی از کارمندان دستگاه های مختلف و بررسی های یک نهاد نظارتی، مشخص شده بخش مهمی از تحمیل جرایم تاخیر در پرداخت اقساط این افراد، نوع واریز حقوق و مزایای آنها از سوی خزانه است و بانک ها نیز چنین دلیلی را از کارمندان و دستگاه های مربوطه موجه نمی دانند، در حالی که با یک دستور اداری ساده از سوی نهادهای مسئول، می توان این مشکل را حل کرد.

فعالیت جهانی سیدمحمد خاتمی

روزنامه تهران امروز نوشت:صادق خرازی از نامه‌نگاری خاتمی درباره مسائل سوریه و جدی‌تر شدن فعالیت مرکز بین المللی گفت‌‌وگوی تمدن‌ها در مورد وقایع منطقه خبر داده.به گزارش «انتخاب»؛ وی خواستار شده که «جناب خاتمی به پاپ و دوستان کثیری که در جهان دارند و همچنین خیل کثیری از متفکران عالم که به ایشان با دیده احترام می‌نگرند پیام ویژه‌ای ارسال دارند و نسبت به عواقب هولناک جنگ هشدار‌های لازم را ارائه دهند تنها راه مقابله با پدیده خشونت وحشت، ترسیم وتبیین نعمت صلح پایدار برای انسان و جهان و تعمیم فرهنگ گفت‌وگو است.»

دردسرهای ساختمانی ریاست‌جمهوری

روزنامه تهران امروز نوشته:شنیده شده بر اساس بررسی‌های کارشناسان یک نهاد مرتبط با قوه مجریه، هم‌‌اکنون تعدادی از ساختمان‌های مهم نهاد ریاست‌جمهوری یا متعلق به ارکان مهم دولت با مشکلات حقوقی مختلف همچون فقدان سند ۶دانگ، شکایت برخی نهادهای انقلابی و درخواست پرداخت میلیاردها تومان اجرت المثل ایام تصرف ملک مواجه هستند که این موضوع در آینده نزدیک مشکلات فراوانی را به همراه خواهد داشت.

نسبت فامیلی روسای قدیم و جدید بانک مرکزی

تهران امروز آورده:رئیس کل بانک مرکزی دولت روحانی، برادر باجناق رئیس کل بانک مرکزی دولت احمدی‌نژاد است.به گزارش جهان نیوز، طهماسب مظاهری که در دولت نهم رئیس کل بانک مرکزی بود، باجناق برادر ولی‌الله سیف رئیس کل فعلی بانک مرکزی است.

واکنش رویترز به انتصاب مسئول مذاکرات

تهران امروز به نقل ازایران هسته‌ای نوشته: یک تحلیل‌گر ارشد مرکز مطالعات استراتژیک در لندن گفته انتصاب ظریف به عنوان مسئول مذاکرات هسته‌ای نشان‌دهنده این است که غرب اکنون طرفی را در مقابل خود دارد که خواستار معامله است. مارک فیتزپاتریک تحلیل‌گر موسسه بین‌المللی مطالعات راهبردی، به رویترز گفته است: «شرکای مذاکره‌کننده ایران از خبر سپرده شدن مسئولیت مذاکرات هسته‌ای به ظریف خوشحال خواهند شد. آنها پس از سال‌ها مذاکره اکنون طرف گفت وگویی برای صحبت دارند که خواستار معامله است».وی گفته: «البته این بدین معنی نیست که نگرانی‌های غرب رفع شده است».

وساطت سلطان قابوس

روزنامه جمهوری اسلامی  به نقل ازروزنامه "الحیات" از وساطت سلطان قابوس میان ایران و آمریکا خبر داد. این روزنامه نوشت: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، پیامی را برای حکومت ایران فرستاده و از تمایل واشنگتن به گشایش "صفحه‌ای جدید" در روابط دو کشور سخن گفته است. براساس همین گزارش، این پیام که توسط سلطان قابوس، پادشاه عمان برای ایران فرستاده شده، مشتمل بر چهار محور است: "احترام دولت آمریکا به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران، اعلام آمادگی برای تخفیف تحریم‌های اقتصادی وضع شده علیه ایران، تأکید بر اهمیت در پیش گرفتن رویکردی مثبت از سوی ایران در پاسخگویی به مسائل موجود بر سر برنامه هسته‌ای این کشور و آمادگی آمریکا برای انجام مذاکرات مستقیم با ایران." به نوشته این روزنامه رهبر انقلاب این موضوع را به تغییر عملی در رفتار آمریکا منوط دانسته‌اند.

میانجی گری نوری مالکی

جمهوری اسلامی نوشت:نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق، قرار است در جریان اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل برای میانجی‌گری میان ایران و آمریکا تلاش کند. منابع آگاه می‌گویند نخست‌وزیر عراق نقش مؤثری در به تأخیر افتادن حمله نظامی آمریکا به سوریه داشته و یکی از اهداف سفر دکتر ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به عراق نیز آگاه شدن از ابعاد مواضع آمریکا در این زمینه بوده است. دکتر روحانی رئیس جمهور، نیز قرار است در حاشیه سفر به نیویورک و شرکت در اجلاس سازمان ملل، دیدارهائی با هدف حل مشکلات منطقه داشته باشد. این سفر 31 شهریور انجام می‌شود.

تقاضای خرازی از خاتمی درباره سوریه

روزنامه ابتکار نوشت: صادق خرازی دخالت سیدمحمد خاتمی و استفاده از جایگاه بین‌المللی‌اش برای جلوگیری از حمله به سوریه را خواستار شد.به گزارش فرارو، متن مطلب فیس‌بوکی صادق خرازی در این‌باره در پی می‌آید:امروز با آقای خاتمی جلسه داشتم، برخی از همکاران و مشاوران ایشان نیز حضور داشتند. سید نیک‌سرشت سخت دل‌مشغول اوضاع و احوال منطقه و بیم‌ها و تهدیدها و اوضاع نابسامان منطقه است. ایشان می‌گفتند نمی‌شود دست روی دست گذاشت و فاجعه را رصد کرد البته ایشان وضعیتش مصداق دست‌ ما کوتاه و خرما بر نخیل، می‌باشد.

اگر چه من معتقدم هر کسی به اندازه خودش بایست روشنگری کند و گام‌های مسئولیت‌آفرین بسیار بااهمیت هستند. خداوند وقتی به کسی اعتبار اجتماعی می‌دهد وظیفه و مسئولیت هم طلب می‌کند. من در اندیشه‌ام که مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی تمدن‌ها مناسب است که در هماهنگی با رئیس محترم جمهور و وزارت فخیمه امور خارجه به ایفای نقش تاریخی بپردازند.نخست جناب خاتمی به پاپ و دوستان کثیری که در جهان دارند و همچنین خیل کثیری از متفکران عالم که به ایشان با دیده احترام می‌نگرند پیام ویژه ارسال دارند و نسبت به عواقب هولناک جنگ هشدارهای لازم را ارائه دهند زیرا تنها راه مقابله با پدیده خشونت و وحشت، ترسیم و تبیین نعمت صلح پایدار برای انسان و جهان و تعمیم فرهنگ گفت‌وگو است.»

تکذیب انتصاب عارف به ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک

 ابتکار آورده:حجت الاسلام قدرت‌الله علیخانی مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تکذیب اظهارات منتشره به نقل از وی در مورد انتصاب دکتر عارف به سمت ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک، اظهار داشت: من نگفتم که ایشان به این سمت منصوب شده اند.مشاور آیت الله هاشمی در گفت و گو با «انتخاب»، افزود: من در آن مصاحبه گفتم صحبت‌های مقدماتی با آقای عارف انجام شده است، اما هنوز هیچ چیز قطعی نیست.وی ادامه داد: قبل از این نیز گفت‌وگوهایی با آیت‌الله امینی و حجت الاسلام ناطق نوری برای پذیرش این سمت انجام شده بود که آنها از پذیرش آن امتناع کرده بودند.

ربودن دیپلمات ایرانی، کار القاعده است

روزنامه قدس نوشت: «ابوبکر القربی» وزیر خارجه یمن گفت: همه شواهد و قرائن از ربوده شدن دیپلمات ایرانی در صنعا توسط القاعده حکایت دارد.

شنیده ها از تغییر استانداران

روزنامه قدس نوشت: شنیده شده محمد علی کریمی به عنوان استاندار کرمان معرفی خواهد شد. کریمی استاندار خاتمی بود و در مجلس نهم وارد بهارستان شد. او هم اکنون مدیر عامل یکی از شرکتهای اقتصادی ارگ جدید بم است. همچنین گفته می شود استانداران کرمانشاه و خوزستان تغییر نخواهند کرد و تنها جا به جا خواهند شد.

فیس بوک کم رونق شده

قدس آورده:روند رشد مراجعه به فیس بوک در کشور ما به شدت کاهش یافته است. مدیران فیس بوک یکی از کشورهای هدف خود را ایران در نظر گرفته اند اما غیرفعال شدن حدود 17 درصد از کاربران ایرانی و کم کاری آنها باعث شده تا آنها به فکر طراحی جدید برای علاقمند کردن جوانان ایرانی برای ورود به این فضا شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها