پس از چند هفته آرامش، دوشنبه‌شب شهرهای مختلف ترکیه بار دیگر شاهد تظاهرات مردمی بود. بنا به گزارش منابع خبری، شهرهای استانبول، ازمیر، حاتای، اسکی شهیر و آنکارا از شهرهایی بودند که شاهد دور تازه این اعتراضات بود.
کد خبر: ۵۹۵۹۲۷

خشونت‌بارترین این درگیری‌ها در شهر حاتای روی داد. به گزارش ایرنا، در جریان درگیری میان تظاهر‌کنندگان و نیروهای پلیس در این شهر جوانی بیست و دو ساله به نام احمد آتاکان مجروح شد که پس از انتقال به بیمارستان درگذشت. مولود دودو، نماینده استان حاتای از حزب مخالف جمهوریخواه خلق ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: احمد آتاکان از فاصله نزدیک هدف اصابت گلوله‌های حاوی گاز قرار گرفته و جان خود را از دست داده است. این ششمین فردی است که در ناآرامی‌های اخیر در ترکیه جان داده است.

رسانه‌های ترکیه گزارش دادند در پی اعلام درگذشت احمد آتاکان، بستگان وی در مقابل بیمارستان حاتای با نیروهای پلیس درگیر شدند و نیروهای پلیس برای متفرق کردن آنان از گاز فلفل استفاده کردند. در پی مرگ این تظاهرکننده ضددولتی، شهر حاتای شبی ناآرام را پشت سرگذاشت و تظاهرکنندگان تا بامداد با نیروهای پلیس درگیر بودند.

درگیری‌های تازه در شهرهای مختلف ترکیه از آنجا آغازشد که شهرداری آنکارا روز جمعه گذشته کار اجرایی طرح ساخت جاده عبوری از کوی دانشگاه خاورمیانه را با اعزام ماموران شهرداری برای قطع درختان آغاز کرد. دانشجویان این دانشگاه برای جلوگیری از آسیب رساندن به درختان این کوی، ساعت‌ها در مقابل ماموران شهرداری مقاومت کردند و پس از آمدن ماموران پلیس نیز با آنان درگیر شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها