کدام کشورها بهترین کیفیت مکالمه را دارند

تبادل 2 میلیارد و300 میلیون دقیقه مکالمه

اسکایپ مشغول کار روی تماس تصویری سه‌بعدی است، در حالی که عرضه آن وابسته به باز شدن پای امکانات سخت‌افزاری مربوط به روی محصولات مختلف است.
کد خبر: ۵۹۵۳۲۲
یک قدم تا مکالمه ویدئویی سه‌بعدی

بنا‌به گفته مارک گیلت، نایب‌رئیس اسکایپ، این شرکت در آزمایشگاه‌های خود روی قابلیت برقراری تماس ویدئویی سه‌بعدی کار کرده و آن را توسعه داده است. او معتقد است اکنون تا حد زیادی امکان ارائه چنین سرویسی وجود دارد، زیرا افراد بسیاری تلویزیون و لپ‌تاپ قدیمی خود را با نمونه‌ای مجهز به نمایشگر سه‌بعدی جایگزین کرده‌اند. با این حال گرچه ابزار پخش تصویر سه‌بعدی متداول شده، ولی دستگاه ضبط آن چندان در خانه‌ها رایج نیست. به گفته وی، برای ایجاد یک مکالمه ویدئویی سه‌بعدی با تصویری مناسب، باید چند دوربین که با دقت بالایی در زاویه‌های مناسب تنظیم شده ‌است به سیستم رایانه متصل شود. از همین رو اسکایپ که دو سال پیش به تملک مایکروسافت درآمد، تنها مانع و چالش پیش روی خود را برای ارائه این، ‌سرویس در فقدان یک اکوسیستم سه‌بعدی کامل می‌داند. اما به غیر از این، سرویس اسکایپ در تلاش است تا تماس‌های ویدئویی با کیفیت فول‌اچ‌دی خود را که قرار است با Xbox One رونمایی شود روی دستگاه‌های دیگر نیز ارائه کند.

اما از سویی گوگل نیز خبر از ارائه سرویس چت ویدئویی خود موسوم به Hangouts با کیفیت اچ‌دی ـ 720p ـ می‌دهد. بنابر اعلام گوگل، این سرویس که اکنون به صورت شانسی در اختیار برخی کاربران قرار گرفته، بزودی به روی همه باز خواهد شد. گوگل مدعی است که سرویس چت تصویری اچ‌دی این شرکت به قدری اصولی و کم‌حجم ساخته شده که اکثر رایانه‌ها می‌تواند به صورت همزمان از ده نفر در یک چت گروهی تصویر HD دریافت کنند. / ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها