خاتمی راهبردهای اصلاح‌طلبان را ابلاغ کرد

در جلسه اخیر اصلاح‌طلبان پنج اولویت راهبردی برای فعالیت سیاسی آنها به تصویب رسیده که با تأیید سید محمد خاتمی از سوی وی ابلاغ شده است.
کد خبر: ۵۹۴۷۲۷
خاتمی راهبردهای اصلاح‌طلبان را ابلاغ کرد

ه گزارش مشرق، این اولویت ها عبارتند از: 1- تشکیل کمیته‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری 2- احیای جنبش دانشجویی 3-احیای جنبش مدنی و فعال‌نمودن N.G.O.ها 4- تشکیل جبهه متحد رسانه‌ای 5- تولید فشار و مطالبه برای رفع حصر از موسوی و کروبی و آزادی زندانیان فتنه 88

سید محمد خاتمی همچنین در جلسه اصلاح‌طلبان و در پاسخ به انتقادهایی در باره ترکیب کابینه یازدهم گفته است:اگر چه ما نتوانستیم در لایه‌های اول مدیریتی همه نیروهای خود را به دولت یازدهم تزریق کنیم اما باید تلاش نماییم لایه دوم مدیران را از آن خود نماییم. خاتمی همچنین مدعی شده لایه سوم سال‌هاست که در اختیار ما قرار دارد. در زمان احمدی‌نژاد هم این لایه مال ما بوده است.

 پیشنهادات خوب به ایران

تلویزیون بی بی سی با اشاره به انتقال مسئولیت پرونده هسته ای ایران به وزارت امور خارجه به گفت و گو با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پرداخت و به نقل از اشتون گفت: همکاران من در گروه پنج به علاوه یک آماده مذاکره با ایران هستند، پیشنهادهای خوبی به ایران داریم و همیشه هم حاضریم به پیشنهادات خوب ایران گوش بدهیم اما الان واقعا می خواهیم که سرعت عمل داشته باشیم.

 کاترین اشتون می گوید با محمدجواد ظریف صحبت کرده و موافقت کرده که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار داشته باشند .امیدواریم بتوانیم تاریخ مذاکرات را مشخص کنیم .

مخالفت آمریکایی‌ها با حمله به سوریه

تلویزیون آمریکا با بیان این که بسیاری از آمریکایی‌ها حمله به سوریه را اقدام مثبت و موثری ارزیابی نمی‌کنند گفت:رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا و بخشی از قانونگذاران این کشور خواستار حمله به سوریه به منظور مجازات حکومت آن کشور هستند ولی به رغم دهشتناکی این حمله شیمیایی بسیاری از آمریکاییان متقاعد نشده اند که حمله به سوریه اقدام مثبت و موثری باشد.

تلویزیون آمریکا افزود: در حالی که باراک اوباما ‌تلاش می کند کنگره را متقاعد کند که حمله به سوریه درس عبرتی برای بشار اسد خواهد بود ولی آمریکاییان که از سالها جنگ خسته شده اند تمایلی به حمله کشورشان به سوریه نشان نمی دهند.

آخرین نظرسنجی ها نشان داده که اکثریت آمریکاییان مخالف حمله به سوریه هستند حتی اگر این حمله با مشارکت متحدان این کشور باشد. تظاهرات علیه حمله به سوریه در کشور و در مقابل کاخ سفید در واشنگتن ادامه دارد.  

 پیغام آمریکایی ها به ایران

آلن ایر، سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا، در واکنش به انتقال مسئولیت مذاکرات هسته‌ای از شورای عالی امنیت ملی ایران به وزارت خارجه، اظهار داشت اگر تهران راه تعامل را برگزیند، واشنگتن را شریکی مشتاق خواهد یافت.

آلن ایر، در پاسخ به رادیو فردا که نظر وی را درباره انتقال مسئولیت مذاکرات اتمی به وزارت خارجه ایران جویا شده بود، گفت: «ما این گزارش‌ها را دیده‌ایم و بار دیگر تأکید می‌کنیم که امیدواریم دولت ایران به طور محتوایی با جامعه جهانی برای رسیدن به یک راه‌حل دیپلماتیک به مسئله برنامه هسته‌ای تعامل کند و همینطور با آژانس در تحقیقاتش به طور کامل همکاری کند».

سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا، در ادامه گفت: «ریاست جمهوری دکتر روحانی به ایران فرصت می‌دهد تا نگرانی‌های جدی جامعه جهانی در مورد برنامه هسته‌ای ایران را برطرف کند و اگر دولت جدید تصمیم بگیرد به طور جدی تعامل کند جهت انجام تعهدات بین‌المللی‌اش و رسیدن به یک راه حل صلح‌آمیز، در آن صورت آمریکا را شریک مشتاق خواهد دید».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها