روزنامه کیهان نوشت: توقع قالیباف از رئیس‌جمهور این است که آیین‌نامه مربوط به حضور شهردار تهران در دولت را اجرایی کند.پایگاه خبری مشرق دراین‌باره نوشت: اخیرا جلسه‌ای میان حسن روحانی و قالیباف برگزار شده است. در این دیدار روحانی پیشنهاد قبول معاونت اجرایی را به قالیباف داده که وی با تشکر از پیشنهاد روحانی از وی خواسته است به آیین‌نامه زمان هاشمی‌رفسنجانی مبنی بر حضور شهردار در هیات دولت عمل کند تا حضور شهردار در کابینه بتواند هماهنگی‌های لازم میان شهرداری و دولت را برای رفع مشکلات مردم تهران فراهم‌ آورد.
کد خبر: ۵۹۱۱۹۲
پیغام خاتمی،قالیباف را نمی‌توان از شهرداری کنار گذاشت

مشرق همچنین خبر داد: خاتمی در جلسه‌ای که به منظور تصمیم‌گیری برای انتخاب شهردار تهران برگزار شده بود خطاب به اصلاح‌طلبان گفته است «قالیباف را نمی‌توان از شهرداری کنار گذاشت، برخی دوستان که مخالف ایشان هستند فقط باید آرزو یا کاری کنند که خود او یا تمایلی به ادامه حضور در شهرداری نداشته باشد یا به پست دیگری منتقل شود».آرای قالیباف در شورای شهر جدید بین 17 تا 19 رأی از مجموع 31 رأی ارزیابی می‌شود.

محمد حقانی از اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر و از معاونان سابق کرباسچی به هنگام شهرداری وی به «خبر» گفت: محسن هاشمی، صفدر حسینی، مصطفی سلیمی، محسن مهرعلیزاده، معصومه ابتکار و اصغر نصیری بیشترین آرا را در جلسه ‌نامزدهای اصلاح‌طلب شورای شهر کسب کردند و بنا شد تا روز دوشنبه این افراد، برنامه‌های مورد نظر خود را ارائه دهند.گزارش دیگر حاکی از آن است که در جلسه‌ اصلاح‌طلبان که برای تعیین شهردار تهران برگزار شده محسن هاشمی 8 و محسن مهرعلیزاده 6 رای را به دست آورده‌اند.

وقتی روزنامه اجاره‌ای اسناد سوخته را برای مردم ایران فاکتور می‌کند!

روزنامه کیهان نوشت:یک روزنامه زنجیره‌ای در تحلیلی متناقض و سردرگم مدعی شد انتشار اسناد دخالت در کودتای 28 مرداد از سوی سازمان سیا برای اعتمادسازی با ایران بوده است.روزنامه اعتماد از قول لطف‌الله آجودانی نوشت: آمریکایی‌ها برای اینکه اعتمادسازی کنند، پس از 60 سال و درست در مردادی که رئیس جمهور ایران تغییر کرده، به صراحت و در مقیاس وسیعی به نقش منفی خودشان علیه استقلال و حاکمیت ملی در این کودتا اعتراف می‌کنند. این اقدام این ذهنیت را ایجاد می‌کند که آمریکایی‌ها به دنبال اعتمادند.

این ادعا در حالی است که اگر آمریکایی‌ها بنا بر اعتمادسازی داشته باشند باید دست از خصومت‌ها و شیطنت‌های معاصر خود نظیر تشدید تحریم‌های اقتصادی و کارشکنی‌های مختلف بردارند وگرنه صرف اذعان به دخالت در کودتای 60 سال پیش 28 مرداد در حالی که یک دهه قبل مادلین آلبرایت وزیر وقت خارجه آمریکا از همین موضوع ابراز تأسف کرده، واجد کمترین ارزشی نیست. اما برخلاف این توقع دولت و کنگره آمریکایی 2 ماه اخیر ضمن تصویب تحریم‌های جدید، برخی تحریم‌های مصوب را نیز به اجرا گذاشتند تا به خوش‌خیالان وطنی تفهیم کنند که مشکل آمریکا با خود ملت ایران است و نه این دولت و آن دولت.

نکته جالب در تحلیل روزنامه زنجیره‌ای اعتماد مقدمه همین تحلیل است که درباره انتشار اسناد سیا، برخلاف ادعای خود اذعان می‌کند: گذشت 30 سال از این اسناد و در واقع گذشت 60 سال از وقوع یک واقعه تاریخی و سیاسی که در کودتای مرداد 32 رخ داده اگرچه برای ما ایرانی‌ها ارزش تاریخ‌نگارانه و آکادمیک ندارد چرا که ما همه نقش منفی آمریکا را در این کودتا می‌دانستیم اما به گمان من این افشاگری‌ها با این وسعت و در این زمان بی‌دلیل نیست. براساس قانون گردش آزاد اطلاعات در آمریکا، آرشیو ملی اطلاعات این کشور هر 30 سال اسناد محرمانه‌ای را طبقه‌بندی کرده و منتشر می‌کند.

 به هر حال برای آمریکا بسیار اهمیت دارد که در زمان وقوع رخداد، سیاست خارجی خودشان را مخفی نگه دارند که امکان کنش و واکنش را کم کنند و از این منظر اسناد را زمانی منتشر می‌کنند که هیچ گونه تهدیدی برایشان نباشد. در این مقطع سیاسی که پیش از این هم بسیاری از تاریخ‌نگاران و سیاستمداران به نقش آمریکا در کودتای 28 مرداد اذعان داشتند، اذعان دوباره آنها چیز جدیدی را در اختیار ما نمی‌گذارد.

در واقع روزنامه مذکور اذعان می‌کند که می‌کوشد اتفاقی مطلقاً بی‌ارزش را از طرف آمریکایی‌ها برای ملت ایران فاکتور کند!!اعتماد چند سال پیش نیز برای ماه‌ها اقدام به انتشار تحلیل‌های شبکه دولتی انگلیس- اما بدون ذکر منبع و مأخذ- می‌کرد که لو رفتن این ماجرا موجب آبروریزی بزرگ برای این روزنامه زنجیره‌ای شد.یادآور می‌شود دکتر ظریف وزیر امور خارجه پنج‌شنبه شب در مصاحبه با شبکه سوم سیما گفت: اینکه آمریکایی‌ها بعد از 60 سال اسناد کودتای 28 مرداد را منتشر کردند، پیامی برای جمهوری اسلامی نیست. بیشتر در قالب مقررات داخلی آمریکا هر 30 سال یک بار اسناد محرمانه مرور می‌شود.

مجلس مراقب دلالان رأی باشد

کیهان نوشت:یک عضو فراکسیون رهروان نسبت به وقوع پدیده دلالی رأی به وزرا در مجلس هشدار داد.فراکسیون رهروان بزرگ‌ترین فراکسیون مجلس با حدود 200 تا 220 نماینده است که اگرچه اکثریت اعضای آن را چهره‌های اصولگرا تشکیل می‌دهند اما برخی افراد اصلاح‌طلب -نظیر تاج‌ گردون از مقامات دولت اصلاحات، پیرمؤذن که برادر وی از اصلاح‌طلبان مجلس ششم بود و به آمریکا گریخته و...- نیز در آن عضویت دارند.اسماعیل جلیلی عضو فراکسیون رهروان با انتقاد از عملکرد برخی دلالان سیاسی در جریان رأی اعتمادها اظهار داشت: دلالان سیاسی با این ادعا که 120 تا 130 رأی از نمایندگان را دارند، در رأی اعتماد به کابینه پیشنهادی ورود کردند، خیلی جالب است در جریان رأی اعتماد یک سری افراد فعال می‌شوند بازار مکاره راه می‌اندازند و لابی می‌کنند.

وی با بیان اینکه این دلالان وجوهات، تعهدات و قول‌هایی از وزرای پیشنهادی تعهد می‌گیرند تا رأی جمع کنند به مهر گفت: این دلالان بیرون از مجلس هستند و از طریق تعدادی از نمایندگان وارد شده و مثل یک غده سرطانی خود را تکثیر می‌کنند.عضو فراکسیون رهروان با بیان اینکه نمایندگان با عملکرد دقیق تمام کسانی را که از بیرون مجلس لابی کرده بودند دستشان را قطع کرد، اظهار داشت: مجلس با رأی اعتماد خود ثابت کرد با درایت و عقلانیتی که بر آن حاکم است اجازه نمی‌دهد چرخه فساد رشد کند و توان قطع دست افراد سوء استفاده کننده در حوزه مدیریت سیاسی را دارد.

وی درباره سرپرست وزارت علوم و احتمالاً معرفی وی به عنوان وزیر به مجلس گفت: توفیقی باید آماده شود که به سؤالاتی که در خصوص عملکرد سیاسی ایشان در کمیسیون‌ها، فراکسیون‌ها و مجامع استانی مطرح می‌شود به صورت شفاف پاسخگو باشد و نباید مانند دوستانی که از رأی اعتمادها جا ماندند عمل کنند. وی ادامه داد: آن‌ها بیشتر سعی می‌کردند لابی‌های بیرون مجلس را برای کسب رأی اعتماد مبنا قرار دهند. توفیقی و سایر وزرای باقی مانده نباید دچار چنین خطایی شوند.یادآور می‌شود دادن رأی اعتماد به یکی از وزرای اقتصادی پیشنهادی در حالی که دوران مدیریت وی بر این وزارت حتی از سوی نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس ششم مورد اعتراض جدی بوده این شائبه را به طور جدی ایجاد کرده که لابی‌گری و برخی بده‌بستان‌ها موجب تأیید صلاحیت نامبرده شده و این در حالی است که مؤتلفان سیاسی وی در مجلس ششم مدیریت او را فاجعه و پر از ابهام می‌دانستند.

در همین حال نشریه مثلث ضمن تحلیلی پیش‌بینی کرد به دنبال تشکیل دولت جدید احتمالاً فراکسیونی همسو شامل 17 درصد نمایندگان مجلس تشکیل شود. این طیف شامل 6درصد نمایندگان جدا از دو فراکسیون اصلی و 12درصد از اعضای فراکسیون رهروان هستند. براساس این تحلیل در این صورت درصد اعضای فراکسیون رهروان از 60درصد به 48درصد کل نمایندگان مجلس کاهش می‌یابد. این نوسان در میزان رأی اعتماد به برخی وزرا به چشم می‌آمد هرچند که این احتمال نیز وجود دارد که رأی اعتماد به برخی وزرا نه به خاطر جدایی از فراکسیون رهروان بلکه یک تصمیم عمومی برای تسهیل فعالیت دولت جدید بوده باشد.

اظهار عجز پیش‌ ستم‌پیشه ابلهی است

کیهان آورده است:همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب از این طیف خواست با عجز و لابه در برابر آمریکا بر شدت فشارهای آمریکا و غرب نیفزایند.داریوش سجادی در وبلاگ خود با یادآوری این شعر که «اظهار عجز پیش‌ ستم‌پیشه ابلهی است- اشک کباب باعث طغیان آتش است» می‌نویسد: آقای هاشمی در ایام انتخابات، رویکرد تیم هسته‌ای ایران را به کله‌شقی تشبیه کرد و دیگران جلیلی را تخطئه کردند. کسانی با شیدایی درباره تعامل با غرب و بشارت باز شدن درهای باغ سبز سخن گفتند و حالا آقای جهانگیری می‌گوید غرب نمی‌خواهد خود را تغییر دهد. اکنون و با رویت بی‌وقعی آمریکا و افزایش تحریم‌ها شیدائیان دیروز اینک «چهارصد تا چهارصدتا» نامه به اوباما می‌نویسند و ایشان را قسم حضرت عباس می‌دهند که تو را به جان «میشل» پیام انتخاب را بشنو و «با ما به از این باش که با خلق جهانی»!!!

وی می‌افزاید: حضرات متوجه نبودند و گوشزد معمرین را نیز نمی‌شنیدند که ترجمان مواضع و اظهارات ناسنجیده‌تان در کاخ سفید، اثرگذاری تحریم‌ها و موفق بودن رویکرد واشنگتن و تشجیع ایشان به فشار بیشتر بر ایران معنا می‌یافت.یادآور می‌شود دولت آمریکا طی 2 ماه گذشته تحریم‌های جدیدی را به اجرا گذاشته و مجلس نمایندگان نیز با اکثریت 400 رای در برابر 20 رای،تحریم‌های تازه‌ای را به رغم ادعای تعامل با ایران وضع کرد.محمد برقعی از اعضای اپوزیسیون خارج کشور نیز ضمن تحلیلی در سایت ملی‌- مذهبی ضمن حمایت از اصلاح‌طلبان نوشت: به علت کارشکنی غرب من معتقد نیستم در مسئله تحریم‌ها دستاوردی حاصل شود. سر و صدا زیاد خواهد بود اما عمل کم. همچنین می‌دانیم لابی‌های مختلف در آمریکا فعالند. سیاست خارجه در مورد غرب کم‌دستاورد است. از نظر اقتصادی هم معتقدم تحریم‌ها هر چند تا حدی لطمه و ضرر می‌زند اما باور ندارم ضرر کمرشکنی به ایران می‌زند.

عباس ملکی از معاونان اسبق وزارت خارجه نیز در مصاحبه با دیپلماسی ایرانی تاکید کرد تحریم‌ها از سوی غرب لغو نخواهد شد.کاتزمن کارشناس خاورمیانه در بخش تحقیق کنگره آمریکا نیز در مصاحبه با دیپلماسی ایرانی و در پاسخ این سؤال که شما اخیرا در المانیتور به توانایی اوباما برای کاهش تحریم‌ها اشاره کردید. شما که از نزدیک با کنگره کار می‌کنید، فکر می‌کنید اوباما می‌تواند در مقابل فشارها برای تحریم‌های مضاعف مقاومت کند؟، گفت: متاسفم این پرسشی است که با توجه به حساسیت موضوع نمی‌توانم در مورد آن صحبت کنم. من نمی‌توانم در مورد کارهایی که کنگره انجام خواهد داد، یا انجام نمی‌دهد، سخن بگویم.

مرکز شنود انگلیس در خاورمیانه به آمریکا سرویس می‌دهد

کیهان نوشت:روزنامه ایندیپندنت از فعالیت مرکز شنود انگلیس در خاورمیانه خبر داد.به گزارش این روزنامه انگلیسی، در خاورمیانه یک مرکز مخفی شنود وجود دارد که شمار زیادی از مکالمات تلفنی، محتوای ایمیل‌ها و ترافیک اینترنتی را توسط آن دریافت می‌کند و در اختیار نهادهای امنیتی آمریکا می‌گذارد.

به گزارش ایندیپندنت، این ایستگاه شنود با بخشی از بودجه طرح بین‌المللی شنود انگلیس تأمین می‌شود. این بودجه بیش از یک و نیم میلیارد دلار برآورد شده است.ایندیپندنت این اطلاعات را از مدارک و مستنداتی که ادوارد اسنودان کارمند اطلاعاتی پیشین آمریکا فاش کرده، به دست آورده است.

کشف بی خبرترین کارگروه ویژه دولت

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی، در حالی که دولت دهم در یکی از اولین تصمیم گیری های خود به پیشنهاد محمود احمدی نژاد، کارگروهی ویژه را به ریاست حمید بهبهانی وزیر سابق راه و ترابری به منظور ساماندهی، هماهنگی و توسعه و تشویق امر خدمات عبور کالا از کشور ایجاد کرده بود، این کارگروه کمترین مصوبه ابلاغی را در بین دیگر کارگروه های مصوب دولت داشته است و حتی برخی پیشنهادهای آن دارای مغایرت های اساسی با قوانین مصوب است.

ساخت منزل مسکونی 2 برابر تعداد زلزله زدگان

خراسان نوشت:بر اساس گزارش یک دستگاه نظارتی، در حالی که روند ساخت واحدهای مسکونی در اکثر مناطق زلزله زده سال گذشته به اتمام رسیده است اما برای برخی روستاهای آسیب دیده، تا 2 برابر خانواده های مستقر خانه مسکونی ساخته شده است که این موضوع ناشی از عدم محاسبه دقیق ساکنین است و از سوی دیگر، برای پرداخت برخی وام ها، از روستاییان 2 ضامن با گواهی کسر از حقوق درخواست شده است.

لباس بنفش بر تن برخی مدیران!

روزنامه تهران امروز نوشت: در یکی از جلسات معارفه و تودیع یکی از وزارتخانه‌ها یک نکته و اتفاق، جلب توجه می‌کرد.قدس نوشته؛ برخی از مدیران سابق آن وزارتخانه لباس و کت و شلواری پوشیده بودند که رنگ تبلیغاتی رئیس‌جمهور را داشت.اگر به همین صورت پیش برود رنگ بنفش به عنوان یک رنگ سازمانی برای وزارتخانه‌ها تبدیل می‌شود و باید شاهد این باشیم که مدیران کت و شلوار بنفش بر تن کنند و بر سر کار خود حاضر شوند!

پاسخ جلیلی به پیشنهاد شهرداری مشهد

تهران امروز نوشت:حجت‌الاسلام و المسلمین مجید فاطمی، عضو شورای شهر مشهد در پاسخ به اینکه در رسانه‌ها گزینه‌هایی برای شهرداری مشهد مطرح شده است، به‌طور مثال آقایان سعید جلیلی، رستم قاسمی وزیر اسبق نفت، علی نیکزاد، مرتضی بختیاری، فتاح، امان‌پور، مرتضی تمدن، وکیلی شهردار سابق مشهد و محمدجواد محمدی‌زاده استاندار سابق خراسان رضوی.شما این اسامی را تایید می‌کنید؟ گفته:بله بعضا همین دوستان مطرح شده‌اند.همانطور که گفتم نظر اعضای شورا شهر این است که فردی در تراز ملی معرفی بشود و این دوستان هم مطرح شده‌اند و قرار بر این شده که با این دوستان مذاکرات لازم بشود. به عنوان مثال با آقای سعید جلیلی هم صحبت شده و ایشان تقریبا جواب رد داده‌اند. البته هنوز نمی‌شود حضور آقای سعید جلیلی در شهرداری مشهد را قطعا منتفی بدانیم.

روحانی توپ را به زمین اوباما انداخت

روزنامه هافینگتون پست به اقدامات روحانی پس از روی کار آمدن اشاره کرده و هر کدام از این اقدامات را پیامی به غرب برای آمادگی ایران به‌منظور حل و فصل موضوع هسته‌ای تعبیر کرده است. هافینگتون پست سخنان روحانی در روز قدس و زخم خواندن رژیم صهیونیستی بر پیکره اسلام را نسبت به مواضع جنجالی آقای احمدی‌نژاد یکی از این اقدامات می‌خواند. همچنین انتصاب دکتر صالحی به ریاست سازمان انرژی اتمی، انتخاب محمدجواد ظریف بر مسند وزارت امور خارجه، تغییر علی‌اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دیگر اقدامات مهم روحانی در رابطه با موضوع هسته‌ای محسوب می‌شود که به اعتقاد هافینگتون پست حاوی پیام‌های مثبت به غرب است.

این روزنامه با انتقاد از مواضع جورج بوش، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در سال 2003 که به جای دستیابی به توافق هسته‌ای به‌دنبال تغییر نظام در ایران بود از اوباما خواست تا اشتباه سلف خود را تکرار نکند. از سوی دیگر درصورتی که ظریف شخصا مسئول هدایت مذاکرات شود و با توجه به اقدامات روحانی طی دو ماه اخیر، این پیام واقعی ارسال می‌شود که ایران به‌دنبال پیشرفت مذاکرات است.

توصیه رئیس جمهور به وزیر کشور

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: تلاش برای انتخاب استانداران جدید، توصیه رئیس‌جمهور به وزیر کشور. سایت شفاف نوشت: دکتر روحانی به وزیر کشور توصیه کرده حداکثر تا پایان شهریور استانداران را معرفی کند تا کار خود را آغاز نمایند.

کودکان فلسطینی در معرض تهدید

جمهوری اسلامی نوشت: یک سازمان حقوق بشر اسراییل اعلام کرد: کودکان فلسطینی از سوی بازپرسان اسراییلی تهدید به ضرب و جرح و شکنجه و همچنین تجاوز جنسی می‌شوند. به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) بنقل از اخبار فلسطین برای درهم شکستن روحیه کودکان فلسطینی بازپرسان امنیتی رژیم صهیونیستی در جریان بازجویی آنان را به ضرب و جرح و شکنجه و تجاوز جنسی تهدید می‌کنند. در همین حال، دکتر حلان الوادیه که در بخش نوزادان و کودکان بیمارستان شفای غزه کار می‌کند به خبرنگار خبرگزاری قدس گفت: متأسفانه امروزه به علت استفاده رژیم صهیونیستی از تسلیحات ممنوعه در جنگهای 22 و 8 روزه علیه غزه پدیده ناقص الخلقگی و ابتلای به بیماری‌های بدخیم و خطرناک در میان کودکان و نوزادان فلسطینی بسیار افزایش یافته است.

رژیم صهیونیستی در پشت حمله شیمیایی سوریه

روزنامه جمهوری اسلامی آورده است:جرج گالوی، نماینده سرشناس مجلس انگلستان رژیم صهیونیستی را در پشت حمله شیمیایی در سوریه دانست و گفت که این رژیم به تروریستهای سوریه و القاعده سلاح شیمیایی می‌دهد. به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از سایت عاروتض شوا گالوی نماینده مجلس از حزب احترام انگلیس که به خاطر دیدگاههای ضداسراییلی و حمایت از حماس معروف است، رژیم صهیونیستی را مسئول حمله شیمیایی روز چهارشنبه گذشته در سوریه که به کشته شدن صدها شهروند سوری انجامید دانست و گفت: اسراییل گروههای شورشی وابسته به القاعده را به سلاحهای شیمیایی برای استفاده علیه شهروندان سوری تجهیز کرده است.

ممانعت از قضاوت داور ایرانی به علت تحریم

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که دبیر فدراسیون تنیس گفت: آمریکایی‌ها به دلیل وجود تحریم نمی‌توانند حق الزحمه داوران ایرانی را پرداخت کنند به همین دلیل از آنها در مسابقات تنیس این کشور استفاده نمی‌کنند. ایسنا نوشت: شاهرخ کشاورز درباره اجازه ندادن به عادل برقعی داور ایرانی برای قضاوت در مسابقات تنیس آمریکا اظهار کرد: با قضاوت عادل برقعی در مسابقات تنیس آمریکا باید حق الزحمه وی پرداخت شود که این خود یک نوع رابطه مالی محسوب می‌شود و از آنجا که در آمریکا داشتن رابطه مالی با ایران به دلیل تحریم ممنوع است بنابراین در مسابقات از وجود برقعی استفاده نکردند.

اَپِل ایران را رفع تحریم کرد

آرمان نوشت:شنیده شد که بر اساس اطلاعات درج شده برروی سایت رسمی شرکت اپل، این شرکت نسبت به حذف نام ایران از لیست تحریمی‌های خود اقدام کرده است. فرارو نوشت: چندی پیش معاون وزیر خارجه آمریکا از رفع تحریم‌های حوزه ارتباطی و رایانه‌ در ایران خبر داده بود؛ با این حال تاکنون به غیر از شرکت ادوبی که سایت خود را برروی کاربران باز کرد، اقدامی مشاهده نشده بود. اما در اطلاعیه اپل آمده است که طبق مجوز عمومی D، صادرات یا صادرات مجدد خدمات، نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای تابعه برای ارتباطات فردی به طور مستقیم یا غیرمستقیم، از خاک ایالات متحده یا توسط شهروندان این کشور در دیگر نقاط دنیا، برای استفاده توسط کاربران عادی در ایران، بلامانع است.

حکم سلیمی نمین قطعی شد

روزنامه آرمان آورده است:شنیده شد که دادگاه تجدیدنظر حکم بدوی سلیمی نمین را از ۹۱ روز حبس به پرداخت ۱۰ میلیون ریال جزای نقدی تغییر داد. فرهاد شهبازوار گفت: اسفندیار رحیم مشایی شاکی پرونده، موکل من را متهم به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی کرده بود در حالی که هدف موکل من به‌عنوان یک مورخ از طرح مبحث باستان‌گرایی و به چالش کشیدن بخشی از تاریخچه این مبحث، روشنگری بوده است. وکیل سلیمی نمین گفت: دادگاه بدوی موکل من را به 91 روز حبس تعزیری محکوم کرد اما در مرحله تجدیدنظر، طبق تبصره 2 ماده 22 قانون «اصلاح قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب» دادگاه تخفیفاً 91 روز حبس را به پرداخت 10 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرده و این رأی قطعی است.

کمک 600 میلیونی مردم به دانشگاه احمدی نژاد

آرمان نوشت:شنیده شد که اولین جایی که در دانشگاه احمدی نژاد از آن بهره برداری صورت بگیرد مجتمع پزشکی است. وحید شاکری مدیرکل رسانه‌ای نهاد ریاست جمهوری در دولت دهم با اشاره به آماده شدن دانشگاه احمدی نژاد گفت: اولین حکم از سوی احمدی نژاد برای مجتمع پزشکی خورده است و به‌نظر می‌رسید اولین جایی که مورد بهره‌برداری صورت بگیرد مجتمع پزشکی است. شاکری با اشاره به کمک‌های مالی مردم به دانشگاه رئیس جمهور پیشین ایران گفت: بنده دو هفته پیش خبر داشتم که 600‌میلیون از سوی مردم به حساب دانشگاه ریخته شده است. مردم از 100 هزارتومان تا 2 هزارتومان به دانشگاه احمدی نژاد کمک کرده‌اند.

هاشمی: مشاور دولت روحانی نیستم

آرمان آورده است:شنیده شد که رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مشاور دولت یازدهم نیستم و همچنان رئیس دفتر آیت ا... هاشمی هستم. محمد هاشمی رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پیوستن وی به دولت به عنوان مشاور رئیس‌جمهور، گفت: مشاور نیستم و اخباری که مبنی بر پذیرش سمت به‌عنوان مشاور دولت مطرح شده، کذب است. وی همچنین تصریح کرد: همچنان در دفتر حاج آقا (آیت ا... هاشمی رفسنجانی حضور دارم)و از مسئولیت دفتر هم استعفا نداده‌ام. رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباه اینکه آیا دولت برای همکاری به شما پیشنهادی را داده است یا نه؟ تنها به گفتن این مطلب بسنده کرد که «وارد این مقولات نشویم. آنچه مسلم است من مشاور رئیس جمهور نیستم و یا به عنوان مشاور انتخاب نشده ام.»

رایزنی روسیه و انگلیس درباره ایران

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که معاون وزیر امور خارجه روسیه با سفیر انگلیس درباره ایران مذاکره کرد. خبرگزاری «نووستی» نوشت: وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه این کشور در مسکو با تیموتی بروی، سفیر انگلیس در روسیه دیدار کرد و طرفین برخی مسایل از جمله موضوع هسته‌‌ای ایران را مورد بحث قرار دادند. در اطلاعیه وزارت امور خارجه روسیه در این باره آمده است: درخصوص مسایل مهم بین‌المللی از جمله موضوع برنامه هسته‌‌ای ایران و کنترل تسلیحات تبادل نظر شد".

تشکیل اتاق فکر مذاکرات هسته‌ای

آرمان آورده است:شنیده شد که به دستور حسن روحانی « اتاق فکر مذاکرات هسته ای» به ریاست محمدجواد ظریف و با حضور غلامعلی خوشرو، امیرحسین زمانی نیا، سیروس ناصری، حسین موسویان، محمود سریع القلم، علی اکبر صالحی و ناصر هادیان تشکیل شده است. احتمال پیوستن اعضای دیگر به این جلسه مشورتی وجود دارد.

انتقادعضواصلاح‌طلب‌شورای‌شهربه‌یک‌خبرسازی

آرمان نوشت:شنیده شد که بیش از دوماه از انتخابات شوراها می‌گذرد و اعضای شورای شهر تهران باید در هفته باقی مانده رئیس شورای شهر و شهردار تهران را انتخاب کنند، به گفته اعضای شورای شهر 12 شهریور ماه، اولین روز آغاز به کار چهارمین دوره شورای شهر تهران تصمیم قطعی برای ریاست شورا و شهردار تهران گرفته خواهد شد. در این بین، از محسن هاشمی مدیر عامل سابق متروی تهران، مصطفی سلیمی شهردار فعلی منطقه ۲۱، معصومه ابتکار عضو فعلی شورای شهر و صفدر حسینی به عنوان گزینه‌های نهایی اصلاح‌طلبان برای شهرداری تهران نام برده می‌شود.

در جلسه اخیر اصلاح‌طلبان شورای شهر پس از رای‌گیری درباره گزینه نهایی برای تصدی شهرداری، یکی از اعضا جلسه که از چهره‌های سرشناس شوراست، نسبت به اجماعی خواندن محسن هاشمی به عنوان شهردار اجماعی اصلاح طلبان انتقاد کرده و گفته «اگر همه حاضرین هم به آقای هاشمی رای می دادند، می شد ١٣ رای در حالی‌ که ٤ نفر هم به وی رای ندادند و او تنها ٩ رای دارد؛ پس چرا می‌گویید گزینه اجماعی اصلاح طلبان!» حال با وجود اینکه چند روزی بیشتر به انتخاب شهردار تهران باقی نمانده است ولی هنوز اصلاح‌طلبان به اجماع برسر گزینه نهایی شهرداری نرسیده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امیدوار
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
۰
۰
بعد از تطهیر آقای هاشمی توسط كسی كه با شعار افشاگری مردم را پای صندوقها آورد،آقای محسن هاشمی باید دل شیر داشته باشد كه بخواهد جای قالیباف را بگیرد؟و من به عنوان مرد مجرب دورانهای مختلف كه اتفاقا بر حسب شغل خود با اكثر سیاسیون رده بالا حشرو نشر داشته ام به آقای محسن هاشمی توصیه صادقانه می كنم با خود خلوت كند و حرفهای بغل پر كن اطرافیان را به كناری نهاده و به قدرت ابتكار و خلاقیت و نیز توان مدیریت خود و مهمتر از همه میزان مردم دوستی خود را بیازماید و آنگاه تصمیم نهایی را اتخاذ كند. آقای هاشمی هرگز پیش آمده برای محرومیت انسانی كه بی تقصیر از تمام مواهب محروم است،گریه كرده باشی ؟آن هم های های و از عمق قلب و روحت؟ شهردار تهران باید چنین فردی باشد و نه فقط سیاستمدار.

نیازمندی ها