نهاوندیان در مراسم معارفه سرپرست آموزش و پرورش با بیان اینکه تدبیر باید از مدارس آغاز شود، گفت: چشم امید دولت تدبیر، آموزش و پرورش است.
کد خبر: ۵۸۹۵۹۱
یاد گرفتن تدبیر باید از مدارس آغاز شود

محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌ جمهور در مراسم معارفه سرپرست وزارت آموزش و پرورش که امروز در سالن اجتماعات این وزارتخانه برگزار شد، گفت: افتخار ما به معلم بودن است و معلمی، معماری جامعه است.

وی با بیان اینکه هر مسئولی باید اول معلم باشد، افزود: اگر می‌خواهیم مفهوم اعتدال و تدبیر را به واقع در کشور نهادینه کنیم باید از طریق معلمان و در مدارس باشد.

وی با تأکید بر اینکه یاد گرفتن تدبیر باید از مدارس آغاز شود، افزود: باید در مدارس به فرزندانمان یاد دهیم که چگونه با اختلاف سلیقه دور هم جمع شوند و براساس خرد جمعی عمل کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه دولت تدبیر و امید چشم به آموزش و پرورش دارد، اظهار کرد: الحمدلله کارهای خوبی در آموزش و پرورش شده است و پشتکار و تلاش فراوان آقای حاجی‌بابایی زبانزد است.

وی به وضعیت معیشتی معلمان پرداخت و افزود: باید وضعیت معیشتی معلمان در یک نگاه جدید و ابتکاری به چنان درجه‌ای برسد که مناسب عزت معلمان باشد.

نهاوندیان تصریح کرد: نگاه دولت تدبیر و امید در همه امور تکیه بر مشارکت مردم است و به این معنی است که کار بجز با مردم و توسط مردم جلو نمی‌رود.

وی به بحث هزینه کردن برای آموزش اشاره کرد و افزود: گاهی اوقات مردم برای کنکور هزینه زیادی می‌کنند در حالیکه می‌شود بین این هزینه‌ها که برای کنکور می‌شود و از آن طرف وضعیت بودجه آموزش و پرورش رابطه منطقی و متوازن ایجاد کرد.

نهاوندیان به انتخاب سرپرست برای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در آستانه اول مهر هستیم در دستگاه عظیم وزارت آموزش و پرورش نباید هیچگونه خللی ایجاد شود و آقای فانی که از 15 سالگی معلمی را آغاز کردند حتی دو ماه قبل نیز یعنی قبل از تعطیلات تابستان، سر کلاس درس بودند در این جا حضور دارند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تأکید کرد: معرفی آقای فانی برای آموزش و پرورش پیام اعتماد و اطمینان بخش به جامعه معلمان خواهد داشت و توقع از همه همکاران در دستگاه‌های ستادی و جمع معلمان این است که همکاری کنند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها