مناطق مختلف مصر صحنه تظاهرات در هفته سرنگونی کودتا

مناطق مختلف مصر همزمان با آغاز «هفته سرنگونی کودتا» صحنه تظاهرات گسترده در حمایت از مرسی و علیه کودتا بود.
کد خبر: ۵۸۹۱۴۵
مناطق مختلف مصر صحنه تظاهرات در هفته سرنگونی کودتا

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، شمار زیادی از طرفداران گروه اخوان المسلمین و محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر همزمان تظاهرات گسترده ای در اسکندریه ، الجیزه ، حلوان ، بنی سویف ، الشرقیه ، اسیوط و المنیا برگزار کردند.

مخالفان کودتا با وجود اجرای مقررات منع رفت و آمد در مناطق مختلف مصر به تظاهرات خود علیه نظامیان این کشور ادامه دادند.

همزمان شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد در درگیری میان هواداران اخوان المسلمین و اهالی شهر اسکندریه در منطقه الحضره یک نفر کشته شد.

شبکه تلویزیونی الجزیره عربی هم گزارش داد ائتلاف حمایت از مشروعیت از مصری ها خواست تا روز یکشنبه با انجام راهپیمایی در میدان روکسی و همچنین در مقابل دادگاه قانون اساسی تجمع کنند.

از سوی دیگرشبکه تلویزیونی المیادین به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد صفوت حجازی و شش تن دیگر از سران اخوان المسلمین در شهرک نصر بازداشت شدند.

در همین حال سخنگوی حزب آزادی و عدالت تاکید کرد: گروه اخوان المسلمین هیچگاه به خشونت متوسل نشده است.

حمزه زوبع در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره عربی افزود: کسانی که تلاش می کنند ما را تروریست بنامند و تهدید به انحلال گروه اخوان المسلمین می کنند در واقع بر تن ابزارهای سرکوب قدیمی لباسی جدید پوشانده اند. به کار گیری این ابزارها در برخورد با یک جریان ملی که به خوبی می دانند به صورت مسالمت آمیز فعالیت می کند سودی نخواهد بخشید.

شریف شوقی سخنگوی دولت موقت مصر اعلام کرد نخست وزیر موقت این کشور پیشنهاد انحلال گروه اخوان المسلمین را مطرح کرده است.

شبکه تلویزیونی الجزیره عربی هم گزارش داد در حمله افراد مسلح در جنوب شهر العریش مصر یک نظامی مصری کشته و یک نظامی دیگر زخمی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها