ارتقا 1.5 درصدی ضریب نفوذ بیمه در کشور

رئیس کل بیمه مرکزی از ارتقاء 1.5 درصدی ضریب نفوذ بیمه در کشور خبرداد و گفت: با این موفقیت دوسال زودتر، به هدف برنامه پنجم توسعه در این زمینه دست یافتیم.
کد خبر: ۵۸۶۵۵۴
ارتقا 1.5 درصدی ضریب نفوذ بیمه در کشور

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ سید محمد کریمی افزود: براساس برنامه پنجم توسعه ضریب نفوذ بیمه که یکی از شاخص های توسعه صنعت بیمه در کشورهاست تا پایان سال 94 می بایست به 2 درصد برسد.

وی گفت: درحالی که ضریب نفوذ بیمه در سالهای اخیرحدود نیم درصد بود با تلاش های انجام شده اکنون و دو سال زودتر به 2 درصد رسیده است.

(ضریب نفوذ بیمه از تقسیم حق بیمه های تولیدی برتولید ناخالص ملی بدست می آید)

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: سرعت رشد ضریب نفوذ بیمه در کشور موجب شد رتبه نخست جهانی را در زمینه شاخص رشد حق بیمه تولیدی بدست آوریم.

کریمی گفت: سال گذشته در شاخص رشد حق بیمه تولیدی به عدد 52 رسیدیم که براساس اعلام مجله سیکما ( مجله معتبر بین المللی) ایران به جایگاه نخست این شاخص در دنیا دست یافت.

وی با اشاره به فشارهای آمریکا به شرکت های بین المللی بیمه ای و باطل شدن بیمه نامه های معتبر پالایشگاه ها، نیروگاه ها، کشتیرانی و شرکت ملی نفت کش افزود: به لطف خدا و همت همکاران در بیمه مرکزی و شرکت های بیمه ای این کید دشمن با شکست مواجه شد و تاکنون در بخش منابع اقتصادی و عمده فنی یک روز کشور را بدون بیمه نگذاشتیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها