وزیر اطلاع‌رسانی سوریه:

هرگز از سلاح شیمیایی استفاده نمی‌کنیم

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه با تکذیب اخبار منتشر شده درباره استفاده نظام سوریه از سلاح‌های شیمیایی اعلام کرد، سوریه حتی اگر این سلاح‌ها را در اختیار داشت به دلایل اخلاقی هرگز از آن‌ها استفاده نمی‌کرد.
کد خبر: ۵۸۶۱۸۷
هرگز از سلاح شیمیایی استفاده نمی‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری سوریه نیوز، عمران الزعبی، وزیر اطلاع‌رسانی سوریه، در گفت‌وگویی تلفنی با تلویزیون رسمی این کشور اعلام کرد: اخباری که برخی از رسانه‌های مغرض عربی و غربی درباره استفاده ارتش سوریه از سلاح‌های شیمیایی منتشر می‌کنند، شایعه‌ای بیش نیست و به هیچ وجه صحت ندارد.

وی ادامه داد: نظام سوریه اگر هم سلاح شیمیایی در اختیار داشت، به دلایل اخلاقی و نیز حس میهن‌پرستی که رهبران سوریه دارند، هرگز حاضر نبود از این سلاح‌ها علیه مردم خود استفاده کند.

الزعبی تاکید کرد: زمانی که می‌گوییم سوریه هرگز از این سلاح‌ها حتی در صورت وجود استفاده نخواهد کرد، یعنی این سلاح‌ها علیه مردم استفاده نخواهد شد و این امری بدیهی است و نیازی به توضیح ندارد.

ائتلاف مخالفان سوریه پیشتر نظام این کشور را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در شهرک عدرا در ریف دمشق متهم کرده و از کمیته تحقیقات سازمان ملل خواسته بود به این شهرک رفته و تحقیقات درباره این مساله را آغاز کنند.

الزعبی خاطرنشان کرد: سوریه از سازمان ملل خواست تحقیق درباره جنایت منطقه خان العسل در حلب را آغاز کند، چرا که گروه‌های تروریستی در این منطقه از سلاح شیمیایی استفاده کردند و این چیزی است که کمیته تحقیقات بین‌الملل نیز با آن موافق است و بر آن تاکید دارد. مشخص است که اگر این کمیته نسبت به صحت این امر شکی داشت، حاضر به همکاری و انجام تحقیقات نبود.

سازمان ملل روز چهارشنبه تاکید کرد که بازرسان این سازمان به منظور انجام تحقیقات در سه منطقه در سوریه، که مشکوک به استفاده از سلاح شیمیایی هستند، اعزام می‌شوند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها