تصویب دور جدید تحریم‎ها علیه ایران

بی اعتمادی به آمریکا باز هم ثابت شد

ذوق زدگی برخی تحلیلگران و رسانه‌ها به ویژه داخلی بر سر گفت‌وگو با آمریکا با تصویب دور تازه‌ای از تحریم‌های ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران اکنون به تلخندی تبدیل خواهد شد.
کد خبر: ۵۸۴۶۰۱
بی اعتمادی به آمریکا باز هم ثابت شد

به گزارش جام جم آنلاین کنگره آمریکا ساعاتی پیش دور تازه‌ای از تحریم‌های یکجانبه و البته الزام آور برای دیگر کشورها را علیه ایران تصویب کرد.

هنگامی که حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب بارها اعلام کردند که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد،اما در کنار این بی اعتمادی راه را برای گفت‌وگو باز گذاشتند ولی رفتارهای خصمانه دولتمردان و کنگره آمریکا همواره این بی اعتمادی را ثابت کرده است.

اکنون نیز با تصویب تحریم‌های تازه بار دیگر این بی اعتمادی برای آنهایی که تصور می‌کنند آمریکا قابل اعتماد است باید ثابت شده باشد که نمی‌توان به این کشور اعتماد کرد.

این فضای گفت‌وگوی ایران و آمریکا هنگامی بیشتر شد که پس از انتخابات ریاست جمهوری و برگزیده شدن دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری دوره یازدهم، برخی طیف‌های سیاسی تصورشان این بود که با روی کار آمدن وی، در گفت‌وگوهای ایران و آمریکا باز می‌شود و آنگاه با به نتیجه رسیدن این گفت‌وگوها همه اختلافات ایران و آمریکا هم حل می‌شود سپس مشکلاتی هم که از سوی آمریکا و همپیمانانش برای ایران به وجود آمده برطرف خواهد شد اما این گروه از رسانه‌ها و طیف‌های سیاسی از این موضوع غافل هستند که اختلافات ایران و آمریکا و توطئه‌هایی که واشنگتن علیه تهران پیاده کرده و می‌کند بسیار عمیق و اساسی‌ است که با تغییر  یک رئیس جمهوری و روی کار امدن فردی اعتدال گرا اتفاق بیفتد.در حالی که همین رئیس جمهوری معتدل هم بر سر حق ایران اسلامی کوتاه نخواهد آمد.

در واقع باید به این نتیجه رسید که حتی ئیس جمهوری که با شعار اعتدال هم پیروز شده مورد توجه آمریکا نبوده است و این کشور تنها به اعمال فشار بیشتر علیه جمهوری اسلامی ایران فکر می‌کند و اکنون نیز تنها راه را همین می‌داند تا با فشارهای بیشتر ایران را وادار به پذیرش خواسته‌های خود کند.

در حالی که قرار است شنبه هفته آینده 12 مرداد ماه مراسم تنفیذ و سپس 13 مرداد مراسم تحلیف آقای روحانی برگزار شود و رئیس جمهوری تازه وارد پاستور شده و سپس با رأی اعتماد مجلس وزرای خود را دور میز هیأت دولت جمع کند آمریکا اقدام به چنین کاری می‌کند.

پیام تصویب تحریم‌های تازه کنگره آمریکا آن هم با 400 رأی مثبت در برابر 20 رأی منفی چیست؟

هدف از این مصوبه، تنها کاهش مجدد صادرات نفت ایران به میزان یک میلیون بشکه در روز در مدت یک سال نیست که این بخشی از اهداف اقدامات آمریکا علیه ایران است.پیام و هدف اقدامات تازه واشنگتن این است که نشان دهد خواستار به نتیجه رسیدن گفت‌وگوهای گروه 5+1 نیست و ترفند مذاکرات مستقیم هم تنها برای فریب افکار عمومی مردم جهان است.

در چند روز گذشته رسانه‌های آمریکایی و وابسته آن سعی کردند تا اخبار ضد و نقیض و کذبی را درباره گفت‌وگوهای محرمانه و فرستادن پیغام‌های محرمانه بین دو کشور مطرح کنند و در این زمینه فضا سازی‌هایی هم انجام دادند اما هیچیک از این اخبار درست نبود و تکذیب شد.

آمریکایی‌ها حتی این فرصت را به دولت جدید ندادند تا با استقرار کابینه و انتخاب وزرا به ویژه وزیر امور خارجه و تیم گفت‌وگوی هسته‌ای سیاست‌های خارجی و هسته‌ای خود را روشن کند.

بی اعتمادی به آمریکا که از سوی رهبر انقلاب مطرح شده سال‌هاست که ثابت شده است.درقبال این سیاست آمریکا باید رفتار و سیاستی اصولی و مقاوم را در پیش گرفت.

محمد صفری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
۰
۰
خداوند عمر باعزت به این رهبر عزیزمان عطا فرماید . تنها راه موفقیت توجه به رهنمود های رهبری می باشد . ایشان فرمودند : من این مذاكرات خوشبین نیستم . این را برای كسانی یادآوری نمودم كه هر از گاهی بحث مذاكره با آمریكای جهانخوار را مطرح می نمایند.
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
۰
۰
اگر كه گفته اند رهبر فرزانه كاملا بجا بوده و هست. ایشان كاملا از افكار شیطانی غریی ها اگاهند و می دانند این بلوف های رسانه ای فقط در جهت انحراف افكار عمومی بوده وهمواره با اعمال فشار بر ایران خواهان فاصله انداختن بین ملت و نظام هستند كه درایت رهبر فرزانه در آگاه سازی ملت انقلابی ایران نقشه آنها را خنثی خواهد كرد
مسلم
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
۰
۰
آمریكایی ها با دولتمردان ما مشكل ندارن با مردم ایران و فرهنگ ایران مشكل دارند
دانشجوی ایرانی
Netherlands
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
۰
۰
امریكا از روی كینه ایران را تحریم می كند زیرا حریف ایران نمی شود و نمی تواند برای ایران قلدری كند , از لحاظ نظامی به هیچ عنوان حریف ایران نیست چون پی به قدرت ایران برده و می داند جهنم سوزانی برایش درست خواهد شد كه آبرویش در جهان از كف خواهد رفت , با تحریم میخواهند فشار بیاورند كه بی فایده است چرا كه جهان به اقتصاد ایران وابسته است نمونه آنرا در فرانسه میبینید بیشترین آسیب این تحریم به فرانسه , ایتالیا , اسپانیا وارد شده , دوران استكباری امریكا به پایان رسیده و امریكا بی خود زور میزند , قطار انقلاب اسلامی ایران همچنان با سرعت و قدرت به مسیر خود ادامه میدهد تا قله های پیشرفت و توسعه را فتح كند
محفوظ
United Kingdom
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
۰
۰
این كار كنگره آمریكا ، پیامش درجۀ عصبانیت آنها از كشور ایران است زیرا ما مستقل هستیم و مثل سایر كشورهاذلیل وارمطیع آنها نیستیم. ما این استقلال را از انقلاب و این عزت را از اسلام داریم. زنده باد انفلاب اسلامی، زنده باد رهبرعزیزمان، مرگ بر اسرائیل ، مرگ بر آمریكا (عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد)
محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
۰
۰
مرگ بر امریكای شیطان صفت .این شیاطین نمی توانند ملت بزرگ ایران را گول بزنند .چون ایرانی باهوشتر اراین حرفهاست.
سلطانی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
۰
۰
مرگ و هزاران مرگ بر آمریكای دروغ گو
یحیی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
۰
۰
خدا را شكركه رهبر حكیمی داریم.

نیازمندی ها