نیروهای ارتش سوریه محله خالدیه در شهر حمص را آزاد و تعداد دیگری از مخفیگاه های گروههای تروریستی را در این محله منهدم کردند و شماری از تروریستها را به هلاکت رساندند.
کد خبر: ۵۸۳۸۵۰
تسلط کامل ارتش سوریه بر محله خالدیه در حمص

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل ازشبکه تلویزیونی سوریه، مقادیر زیادی اسلحه، مهمات و تجهیزات تروریستها نیز منهدم شد.

یگانهای ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی از دو محور خیابان قاهره و مسجد خالدبن ولید به پیشروی خود در محله خالدیه و پاکسازی آن از وجود تروریستها  ادامه می دهند.

نیروهای سوری همچنین مجتمع های مسکونی واقع در خیابان رفیق العظم در محله خالدیه را از وجود تروریستها پاکسازی کرده‌اند.

یکی از نیروهای ارتش سوریه گفت: «نیروهای ارتش و نیروهای دفاع ملی مخفیگاهها و قرارگاههای تروریستها واقع در نزدیکی پارک بیت علو و خیابان قاهره را منهدم کردیم».

نیروهای ارتش صبح دیروز این خیابان را از وجود تروریستها پاکسازی کردند.

یکی دیگر از نیروهای ارتش گفت: «(با همکاری)نیروهای دفاع ملی و ارتش مجتمع های واقع در بخش غربی را از وجود تروریستها پاکسازی کردیم و به سوی مجتمع های شمالی پیشروی می کنیم .

به خواست الهی همه شهر حمص را از وجود تروریستها و تکفیریها پاکسازی خواهیم کرد».

خبرنگار المنار هم در گزارشی از محله خالدیه تاکید کرد  سناریوی القصیر در محله خالدیه حمص نیز در حال تکرار شدن است.

گروههای مسلح در بخش قدیمی شهر حمص به وضوح در حال متلاشی شدن هستند و سناریوی فتح القصیر درغرب حمص در بخش قدیمی شهر حمص در حال تکرار است.

نیروهای ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی در حال پاکسازی کامل  در محله خالدیه هستند که بزرگترین محله بخش قدیمی شهر حمص است .

نیروهای ارتش سوریه مسجد خالد بن ولید را از افراد مسلح بازپس گرفتند . افراد مسلح این مسجد را به قرارگاه نظامی خود تبدیل کرده بودند.

مرکز دیده بان سوریه ( مخالف مستقر در لندن ) اعلام کرد ارتش سوریه کنترل بخش زیادی از محله خالدیه را به دست گرفته است.

ارتش سوریه پس از سیطره بر مهمترین مقرهای گروههای مسلح در خالدیه بر این محله کنترل پیدا کرده است .

پارک بیت علّو در ورودی شرقی خالدیه و مسجد خالد بن ولید صحابه پیامبر ( ص ) در مرکز خالدیه قرار دارد.

نیروهای پیاده نظام ارتش با پشتیبانی آتشبار شدید به مقرهای گروههای مسلح یورش بردند که به فرار افراد مسلح با بخشهای باقیمانده در این محله و محله های دیگر منجر شد . این سناریو به سناریوی القصیر در غرب شهر حمص شباهت دارد.

نیروهای ارتش سوریه پس از کنترل بر بخشهای مختلف بخش قدیمی حمص به پیشروی خود ادامه می دهند .

شکست تلاش رسانه های غربی و عربی درباره محله خالدیه

تلاش رسانه های غربی و عربی برای تثبیت جایگاه محله خالدیه در شهر حمص به عنوان خاستگاه تحرکات افراد مسلح شکست خورد و این محله پس از چندین ماه درگیریهای شدید به دست ارتش سوریه افتاد.

محله خالدیه خاستگاه تحرکات افراد مسلح از آغاز بحران در سوریه بود.

نخستین گردانهای موسوم به ارتش آزاد سوریه در این محله تأسیس شد. رسانه ها مدت زمان طولانی تلاش کردند آن را قرارگاه و قلب ارتش آزاد نشان دهند .

خالدیه به عنوان قدیمی ترین محله استان حمص به دست ارتش سوریه افتاد.

گروههای مسلح چندین ماه متوالی این محله را به نماد و سنبل خود تبدیل کرده بودند.

محله های باب السباع ، باب هود و برخی محله های دیگر در اطراف خالدیه قرار دارد.

هسته های اولیه ارتش موسوم به ارتش آزاد در خالدیه تشکیل شد . گردانهای فاروق از مهمترین هسته های این ارتش است.

رسانه های غربی وعربی تلاش کردند در ذهنها اینگونه جا بیاندازند که محله خالدیه در حمص پایتخت به اصطلاح انقلاب است و دوربینهایشان را در این محله نصب و گاهی گزارش و گاهی مستندهای طولانی از آنجا پخش کردند.

آنها به مدت طولانی کوشیدند تا اسامی « عبد الرزاق طلاس و ابو صلاح » را به عنوان نماد مطرح کنند .

طلاس که سروان جدا شده از ارتش سوریه است خودش را نماینده مردم حمص معرفی و با هیئت های مختلفی گفتگو کرد و کوشید شرط های خود را به این هیئت ها تحمیل کند .

اما هویت خالد ابو صلاح و نقش وی تا این لحظه مشخص نیست .

پس از آنکه افراد مسلح از محله باب عمرو در حمص عقب نشینی کردند نقش محله خالدیه بیش از پیش نمایان تر شد و خالدیه به عنوان مقر و قرارگاه و قلب آنها جا انداخته شد و رسانه‌ها خالدیه را منطقه جدا شده از حاکمیت سوریه معرفی کردند.

درگیریها در خالدیه در ماههای گذشته تشدید شد و ارتش سوریه محاصره گروههای مسلح را تنگ‌تر کرد و صدای آنها بلند شد و این نشانه نزدیک شدن فیصله یافتن نبرد بود.

ارتش سوریه تکلیف نبرد خالدیه را مشخص کرد و افراد مسلح به سرعت متلاشی شدند و آنچه را که افراد مسلح برای خالدیه و استان حمص می خواستند به تاریخ پیوست.

در تدمر در حومه حمص هم که شمار زیادی از اعضای یک باند تروریستی اقدام به بستن جاده بین المللی بغداد به دمشق و جاده تدمر به حمص در منطقه علیانیه می کردند در حمله نیروهای ارتش سوریه به هلاکت رسیدند.

یک دستگاه خودروی مجهز به تیربار منهدم و یک دستگاه خودروی مجهز به تیربار دیگر تروریستها مصادره شد.

نیروهای ارتش در این حمله همچنین مقادیر زیادی مهمات، گلوله خمپاره، دستگاههای بی سیم، دستگاههای منفجر کردن از دور، بمبهای چسبنده و لوازم پزشکی مسروقه و قاچاق شده توقیف کردند.

در ریف دمشق نیز شمار دیگری از افراد مسلح تروریست از جمله دو تبعه عربستانی و اردنی کشته شدند.

نیروهای ارتش سوریه مخفیگاه یک باند تروریستی را محله برزه منهدم کردند و همه تروریست های داخل این مخفیگاه را کشتندکه سامر حناوی سرکرده یک گروه تروریستی از جمله کشته هاست.

از طرف دیگر نیروهای ارتش کنترل خود را بر شرکت برق در قابون تثبیت کردند و تروریست های داخل این شرکت را کشتند.

در غوطه شرقی نیز نیروهای ارتش تلاش اعضای یک باند تروریستی موسوم به لشکر آزادسازی شام را از منطقه رمدان خنثی و تلفات سنگینی به آنها وارد کردند. ایاد ابراهیم قاضی از جمله کشته هاست.

وزیرخارجه اتریش: ارسال سلاح برای مخالفان سوری نقض آشکار قوانین بین المللی است

وزیر امور خارجه اتریش تاکید کرد تصمیم اخیر اتحادیه اروپا در مورد ارسال سلاح برای گروههای مسلح در سوریه، نقض آشکار قوانین بین المللی است.

به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، مایکل اسپیندلگر در گفتگو با یک روزنامه اتریشی گفت: بر اساس قوانین بین المللی صادرات تجهیزات نظامی و سلاح برای گروههای غیردولتی ممنوع است.

اسپیندلگر به شدت از دولت های انگلیس و فرانسه در مورد دعوت از اتحادیه اروپا به لغو ممنوعیت ارسال سلاح برای مخالفان سوری انتقاد و از موضع همتایان انگلیسی و فرانسوی خود ابراز ناامیدی کرد.

وزیر امور خارجه اتریش از تلاشهای انگلیس و فرانسه برای تغییر اصول اتحادیه اروپا در تعامل با بحرانهای بین المللی ابراز نارضایتی کرد.

مایکل اسپیندلگر خاطر نشان کرد: آنچه بهار عربی خوانده می شد، امروز به چهار فصل عربی تغییر کرده است. بعضی از این کشورها از زمستان سختی رنج می برند و در بعضی از آنها هم تابستان داغ ادامه دارد.

اسپیندلگر اوضاع مصر را سرآغاز مرحله جدیدی از تاریخ دانست و خواستار سیاست بیطرفانه و مشترک اتحادیه اروپا در تعامل با بحران های مختلف به شیوه های مسالمت آمیز شد. وی تاکید کرد بحران کنونی در سوریه هم فقط راه حل مسالمت آمیز دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها