افزایش آمار مبتلایان به هپاتیت C در کشور

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به این‌که نیم درصد از جمعیت ایران مبتلا به عفونت هپاتیت C هستند، افزود: آمار مبتلایان به هپاتیت B در حال کاهش و هپاتیت C به دلیل وجود معتادان تزریقی در حال افزایش است.
کد خبر: ۵۸۳۷۱۱

ناصر ابراهیم دریانی در گفت وگو با ایسنا افزود: آنچه باعث نگرانی می‌شود، خطر بروز هپاتیت B و C در افراد است و بر اساس آمارهای به دست آمده دو میلیارد نفر درکل جهان با ویروس هپاتیت B در تماس بودند که از این تعداد 450 میلیون نفر آن به عفونت‌های مزمن دچار شده‌اند.

این فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد با بیان این‌که بر اساس شیوع و آمار به دست آمده از مبتلایان به هپاتیت در کل جهان و از جمله کشور ما بر سه نوع هپاتیت یعنی نوع A،B و C بیشتر تاکید شده است، گفت: بروز هپاتیت A بیشتر در کودکان دیده می‌شود، هرچقدر سن افراد مبتلا به این نوع ویروس پایین باشد، خطر آن کمتراست. هپاتیت A در کودکان خود را به صورت اسهال و استفراغ نشان می‌دهد.

وی آب و مواد غذایی آلوده را یکی از راه‌های مهم انتقال ویروس هپاتیت A برشمرد و خاطرنشان کرد: هپاتیت A هرگز مزمن نمی‌شود، اما در صورت بالا بودن سن فرد مبتلا به هپاتیت A و داشتن زمینه بیماری‌های کبدی این بیماری عواقب وخیمی را برای بیمار به همراه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها