دو مرد تبهکار که به بهانه معامله دلار ، طعمه خود را به خانه ای در غرب تهران کشانده و از او سرقت مسلحانه 25 میلیون تومانی کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۸۳۵۳۲
سرقت مسلحانه به بهانه فروش دلار

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، شامگاه سوم آبان ماه 1391 مأموران کلانتری 133 شهرزیبا از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 در جریان یک مورد دستگیری در خیابان صادقیه - بلوار فردوس قرار گرفتند.

با حضور مأموران در محل، یکی از شهروندان به آنها گفت:«مستأجر بنده که در طبقه بالا زندگی می کند در مسافرت است و در حال حاضر، به غیر از بنده و اعضای خانواده ام هیچکس دیگری در داخل ساختمان حضور ندارد اما در زمان صرف شام متوجه سر و صدا در داخل راه پله ی ساختمان شدیم ! زمانیکه بهمراه پسرم به راهرو آمدیم، فردی ناشناس در داخل راه پله حضور داشت که مدعی بود در طبقه دوم مورد سرقت قرار گرفته که ابتدا مانع خارج شدن این آقا از ساختمان شده و پس از آن نیز بلافاصله با 110 تماس گرفتیم».

فرد ناشناس داخل ساختمان به نام «عباس . ش» (45 ساله)، پس از انتقال به کلانتری و در اظهارات اولیه خود به مأموران گفت:«حدودا چند روز قبل با دو نفر به نام های «یوسف» و «شاهین» آشنا شدم ؛ متعاقب آن برای خرید دلار، این افراد مرا به منزلی در منطقه صادقیه - بلوار فردوس بردند که در داخل منزل و پس از گذشت مدت کوتاهی، آنها با تهدید اسلحه و استفاده از اسپری اشک آور اقدام به سرقت 25 میلیون تومان وجه نقد همراه بنده کردند ؛ بعد از چند دقیقه و کم شدن سوزش ناشی از پاشیده شدن افسانه، قصد خارج شدن از داخل ساختمان را داشتم که با همسایه طبقه پایین روبرو شده و آنها نیز بلافاصله با 110 تماس گرفتند».

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت مسلحانه» و به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

«عباس . س» پس از حضور در اداره یکم به کارآگاهان گفت:«حدودا یک ماه پیش و در ابتدای خیابان بهار مسافری را سوار کردم که با یکدیگر آشنا شدیم؛ ایشان خود را به نام یوسف معرفی کرد و حتی شماره خودش را به من داد؛ چند روز بعد، این شخص (یوسف) با بنده قرار گذاشت تا برای خرید و فروش دلار با یکدیگر معامله کنیم و من نیز به آدرسی که داده بود رفته و در خصوص میزان مبلغ معامله توافق کردیم ؛ فردای آنروز، یوسف مجددا در مقابل مترو صادقیه با من قرار گذاشت و مرا به منزلی دعوت کرد؛ وقتی وارد منزل شدم، یوسف به همراه فرد دیگری به نام شاهین – که او را برادرش معرفی کرد - و همچنین صاحبخانه از من پذیرایی کردند؛ بعد از چند دقیقه، آنها (یوسف و شاهین) مقداری پول به من نشان داده ولی من به آنها گفتم که من دلار نیاز دارم و پیشنهاد دادم که در داخل صرافی با یکدیگر معامله کنیم؛ آنها ابتدا قبول کرده و هر دونفرشان برای دقایقی کوتاه وارد اتاق شده اما زمانیکه بیرون آمدند ، شاهین با اسلحه مرا تهدید کرد و یوسف نیز اسپری اشک آور را به چشمانم زد و در حالیکه التماس می کردم کیف حاوی 25 میلیون تومان وجه نقد مرا برداشته و از خانه خارج شدند و صاحبخانه را نیز با خودشان بردند ؛ بعد از چند دقیقه که از پله ها پایین آمدم، در داخل راه پله با همسایه طبقه پایین روبرو شدم که ایشان نیز با مشاهده من بلافاصله با 110 تماس گرفت».

در ادامه تحقیقات مشخص شد که برادر مستأجر طبقه دوم ساختمان به اتفاق دوستانش در منزل حضور داشته است که 25 آذر ماه 1391 مستأجر طبقه بالا به همراه برادرش به نام «جواد» به اداره یکم پلیس آگاهی مراجعه کرد.

جواد پس از حضور در اداره یکم در خصوص شب حادثه به کارآگاهان اظهار کرد:«سوم آبان ماه سال گذشته یکی از دوستانم به نام «یوسف . م» به همراه شاکی و شخص دیگری به نام «شاهین» وارد منزل برادرم شدند پس از گذشت دقایق کوتاهی ناگهان یوسف به همراه دوستش (شاهین) با آقای «عباس . ش» (شاکی) درگیر شدند و پس از درگیری به سرعت از منزل خارج شدند و من نیز در حالیکه بسیار ترسیده بودم، از خانه خارج شده اما پس از گذشت حدودا یک ساعت مجددا به منزل برادرم بازگشته اما مجددا و اینبار به خاطر آنکه در مقابل درب خانه ماشین پلیس ایستاده و جمعیت زیادی نیز در محل حضور داشت، ترسیده و مجددا محل را ترک کردم؛ بنده مدت زیادی نیست که با یوسف آشنا شده ام و به همین علت آدرس دقیقی از وی در اختیار ندارم».

دستگیری متهمان

با شناسایی هویت دقیق یکی از متهمان به نام «یوسف . م» (31 ساله) و در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اداره یکم اطلاع پیدا کردند که یوسف پس از ارتکاب سرقت مدتی را متواری بوده و به تازگی به تهران بازگشته است.

در شرایطی که تحقیقات جهت شناسایی مخفیگاه و دستگیری یوسف در دستور کار اداره یکم قرار داشت، کارآگاهان این اداره اطلاع پیدا رکدند که یوسف با مراجعه به محل زندگی همسر سابق خود ، با اعضای خانواده وی درگیر شده و اقدام به تخریب شیشه های ساختمان و ایجاد درگیری فیزیکی کرده که توسط مإموران کلانتری 154 چیتگر دستگیر و روانه زندان شده است؛ بلافاصله هماهنگی های لازم قضایی انجام و متهم جهت انجام تحقیقات در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

«یوسف . م» پس از حضور در اداره یکم، با معرفی همدست خود به نام «شاهین . ح» (29 ساله) مدعی شد که اسلحه کمری متعلق به شاهین بوده و او هیچگونه سلاحی در اختیار نداشته است ؛ با شناسایی شاهین به عنوان دیگر متهم پرونده و در بررسی سوابق متهمان سابقه دار، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که وی یکی از اراذل و اوباش منطقه حصارک کرج است.

با شناسایی محل های تردد «شاهین» در منطقه حصارک کرج، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اخذ نیابت قضایی به منطقه حصارک کرج رفته و در حالیکه شاهین قصد داشت تا با ایجاد درگیری از دست آنها متواری شود، وی را ظهر روز چهارشنبه دوم مرداد ماه سال جاری دستگیر و به اداره یکم پلیس آگاهی منتقل کردند.

سرهنگ آریا حاجی زاده معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود:«هر دو متهم از سوی شاکی پرونده شناسایی و قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها