جاسوسی دولت آمریکا به مکاتبات پستی مردم رسید

در تازه ترین گزارش ها درباره فعالیت های نظارتی دولت آمریکا، جنبه های دیگری از این نظارت غیرقانونی در حوزه مراودات پستی آشکار شده است. چند هفته پس از آنکه دولت آمریکا تایید کرد سوابق تلفنی و ارتباطات اینترنتی شهروندان را ضبط می کند، اکنون برنامه دیگری در حوزه ارتباطات پستی و نظارت بر نامه های مکتوب فاش شده است.
کد خبر: ۵۷۹۷۲۶
جاسوسی دولت آمریکا به مکاتبات پستی مردم رسید

به گزارش شبکه ان بی سی نیوز،پلیس آمریکا در چند دهه گذشته از دفاتر پستی خواسته بود سوابق نامه های مکتوب را که احتمال دارد در بررسی های جنایی کاربرد داشته باشد، حفظ کنند. اما اکنون مشخص شده است همه نامه ها در این برنامه مد نظر قرار دارند.

شانون ریچاردسون ماه گذشته به علت ارسال نامه آلوده به سم برای اوباما و مایکل بلومبرگ شهردار نیویورک بازداشت شد.

نامه ریچاردسون بر اساس یک برنامه کنترل نامه ها شناسایی شد که اقدام به عکسبرداری و و ضبط تصاویر همه نامه ها می کند. در این برنامه نامه های ارسالی از بانک ها تا نامه های مربوط به نتایج آزمایشات پزشکی و نامه های خصوصی و کارت های تولد رصد می شوند.

تاکنون مسئولان خدمات پستی آمریکا از اظهارنظر درباره این برنامه نظارتی خودداری کرده اند. اما نکته جالب توجه این است که مردم از وجود چنین برنامه ای پس از افشای نظارت دولت بر ارتباطات تلفنی و اینترنتی آنها، مطلع شده اند.

عملا باز کردن نامه اشخاص و ضبط کردن اطلاعات موجود در آن به مجوز دادگاه نیاز دارد. اما این نظارت به شکل غیرقانونی در بخش خدمات پستی آمریکا اعمال شده است.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
عباس
Netherlands
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
۰
۰
در آمریكا جاسوسی از مكاتبات پستی ، تلفنی ، ایمیل ، اینترنت ، پیش كش ، در خیابان ، كوچه ، حتی در توالت هم جاسوسی می كنند و دوربین بكار می گذارند ، آمریكایی ها از سایه خودشان هم وحشت دارند یك جامعه ای است كه شما دائما تحت كنترل چشم های الكترونیكی هستید

نیازمندی ها