انتقاد شدید سران مرکوسور از جاسوسی های آمریکا

بازار مشترک کشورهای آمریکای جنوبی موسوم به مرکوسور از آمریکا به علت جاسوسی در این منطقه به شدت انتقاد و از حق کشورهای عضو در اعطای پناهندگی دفاع کرد .
کد خبر: ۵۷۹۰۴۵
انتقاد شدید سران مرکوسور از جاسوسی های آمریکا

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری ریانووستی، سران کشورهای عضو مرکوسور که برای برگزاری نشستی در مونته ویدئو پایتخت اروگوئه گردهم آمده اند جاسوسی های آمریکا را « رفتاری غیر قابل قبول » نامیدند و آن را نقض حق حاکمیت کشورهای عضو توصیف کردند که به روابط بین کشورها آسیب می رساند.

روزنامه « او گلوب » چاپ برزیل در شماره روز سه شنبه خود نوشت، دستگاه امنیت ملی آمریکا در برخی از کشورهای آمریکای لاتین ازجمله کلمبیا ، ونزوئلا ، برزیل و مکزیک جاسوسی الکترونیکی انجام داده است.

این روزنامه گزارش خود را به استناد به اسنادی منتشر کرد که ادوارد اسنودن پیمانکار سابق دستگاه امنیت ملی آمریکا آنها را فاش کرده است .

سران کشورهای عضو مرکوسور پس از پایان نشست خود در بیانیه ای مشترک اعلام کردند :« ما رهگیری خطوط ارتباطی و جاسوسی از کشورهای عضو را کاملا رد می کنیم و چنین اقداماتی نقض حقوق بشر ، حقوق شهروندان و همچنین نقض زندگی شخصی و خصوصی مردم ماست.»

آرژانتین ، برزیل ، پاراگوئه ، اروگوئه اعضای کامل و بولیوی ، شیلی ، کلمبیا ، اکوادور و پرو اعضای وابسته مرکوسور را تشکیل می دهند.

در بیانیه پایانی نشست سران کشورهای عضو مرکوسور همچنین آمده است :« ما هرگونه اقدام را که باعث تضعیف حق کشورهای عضو در اعطای پناهندگی شود به شدت رد می کنیم . ما هرگونه تلاش را برای تحت فشار قرار دادن یا آزار و اذیت کشورهای عضو برسر حق اعطای پناهندگی رد می کنیم . »

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها