فرانسه که باداشتن آثار تاریخی ، موزه ها و چشم انداز طبیعی همه ساله برشمار گردشگران خارجی آن افزوده می شود، در سال ۲۰۱۲ به عنوان اولین مقصد گردشگری در جهان مطرح بود.
کد خبر: ۵۷۸۳۳۰
فرانسه همچنان اولین مقصد گردشگری جهان

آمار جدید ارایه شده از سوی وزارت اقتصاد فرانسه نشان می دهد که درسال ۲۰۱۲ ، تعداد ۸۳ میلیون نفر گردشگران بین المللی از آثار تاریخی و دیدنی فرانسه بازدید کرده اند تا این کشور رکورد جذب گردشگران خود را بشکند.

براین اساس، این تعداد گردشگران بازدید کننده از فرانسه در جریان سفر خود به فرانسه ، ۳۵.۸ میلیارد یورو هزینه کرده اند که نسبت به سال قبل از آن از ۶.۳ درصد افزایش برخوردار است.

گردشگران ورودی از قاره آسیا بیشترین بازدید کنندگان از فرانسه را در میان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۲ میلادی را تشکیل می دهند که در مقایسه با سال ۲۰۱۱ از ۹.۹ درصد افزایش یافته است.

در این بین ، گردشگران ورودی از کشورهای چین و هندوستان به فرانسه، ۴.۸ درصد از گردشگران آسیایی را تشکیل می دهند.

براین اساس، ۸۰ درصد از گردشگران ورودی به فرانسه در سال ۲۰۱۲ را اروپایی ها تشکیل دادند.

آلمانی ها با ۱۲.۲ درصد و انگلیسی ها نیز با ۱۲.۱ درصد بیشترین گردشگران اروپایی هستند که در این سال از فرانسه بازدید کرده اند.

آمار مزبور همچنین نشان می دهد که درسال ۲۰۱۲ میلادی به میزان قابل توجهی از گردشگران ورودی از قاره آمریکا، آفریقا و اقیانوسیه به فرانسه کاسته شده است.

در این سال، در مجموع گردشگران ورودی از قاره های غیر از اروپا به فرانسه، تنها ۰.۳ درصد افزایش داشته است.

درحالی که شمار گردشگران ورودی به فرانسه از سطح کشورهای عضو بریکس متشکل از برزیل، روسیه ، هند و چین نیز در این سال شاهد ۲۱ درصد افزایش بوده است.

موزه لوور، برج ایفل و آثار تاریخی مون سن میشل بیشترین بازدیدکنندگان از میان آثار تاریخی فرانسه را در سال ۲۰۱۲ میلادی داشته اند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها