دو تاریخ مدیران روبین‌کازان برای انجام دیدار دوستانه با سرخ‌پوشان؛

مهدوی‌کیا و پیروانی در هیئت مدیره پرسپولیس

والیبالیست ها شاهکار کردند

مهدوی کیا:روی حرفی که زده ام می ایستم

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال پرسپولیس گفت: اوضاع پرسپولیس همیشه همینگونه بوده است، برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.
کد خبر: ۵۷۷۴۹۸
مهدوی کیا:روی حرفی که زده ام می ایستم


مهدی مهدوی‌کیا که در پایان فصل گذشته غریبانه از فوتبال خداحافظی کرد از سوی کنفدراسیون فدراسیون آسیا به عنوان سفیر فوتبال پایه آسیا انتخاب شد. او روز گذشته بر سر تمرین تیم ملی نوجوانان حاضر شد تا تمرین این بازیکنان را از نزدیک مشاهده کند و دیداری هم با علی دوستی‌مهر اولین‌ مربی خود داشته باشد، در حاشیه این تمرین گفت‌وگویی با خبرنگاران به شرح زیر انجام داد:

* اکنون مشغول چه فعالیتی در فوتبال هستید، آیا قصد مربیگری دارید یا خیر؟

در حال حاضر فعالیتی ندارم و آمده‌ام که دوستی مهر و میرآخوری را از نزدیک ببینم. فعلا قصد ندارم مربیگری کنم زیرا مربیگری آدم را پیر می‌کند. شما ببینید دوستی مهر و میرآخوری چقدر پیر شدند، البته وقتی ثمره تلاش‌هایتان به بار بنشیند لذت هم دارد.

* در سال جام جهانی هستیم، تیم ملی چگونه باید خودش را برای این رقابت‌های مهم آماده کند.

مهم‌ترین مسئله انجام بازی‌های تدارکاتی است، اینکه تیم را خوب آماده مسابقات کنیم ضمن اینکه باید ببینیم مربی تیم ملی چه هدفی در جام جهانی دارد و هدف‌گذاری‌اش در جام جهانی برزیل چیست. اجازه بدهید قرعه‌کشی انجام شود و ببینیم قرار است با چه تیم‌هایی روبرو شویم.

* کروش گفته است که نمی‌خواهد در جام جهانی زنگ تفریح باشد

همه مربیان این را می‌گویند اما در حال حاضر جلوتر از آن تیم ملی نوجوانان است که خودش را برای جام جهانی آماده می‌کند. باید بازی‌های تدارکاتی بیشتر و بهتری برای این تیم تدارک ببینیم. این تیم باید با حریفان قدرتمندی در جام جهانی روبرو شود و بدون بازی تدارکاتی به مشکل برمی‌خورد، باید بازی‌های تدارکاتی خوبی برای تیم ملی نوجوانان در نظر گرفته شود.

* شما به عنوان سفیر فوتبال پایه در آسیا از سوی AFC انتخاب شده‌اید، چه فعالیت‌هایی در این زمینه در آسیا و ایران انجام داده‌اید؟

چند سفر به کشورهای مختلف آسیا داشته‌ام، در فوتبال پایه ایران نیز می‌خواهیم کارهایی را انجام دهیم. آخر شهریور ماه هم قرار است در سطح تهران فستیوال فوتبال پایه بین سنین 8 تا 12 سال برگزار کنیم و پس از آن این مسابقات را در سراسر کشور برگزار خواهیم کرد. توجه به فوتبال پایه نقش مهمی در آینده تیم ملی خواهد داشت.

* برای بازگشت به فوتبال وسوسه نمی‌شوید؟ خیلی‌ها بعد از خداحافظی دوباره به فوتبال برگشته‌اند.

نه، من خداحافظی کردم و روی حرفی که زده‌ام ایستاده‌ام.

* شرایط پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کنید؟

من از این باشگاه دور هستم و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده و یا می‌افتد.

* در حال حاضر باشگاه پرسپولیس حاشیه‌های زیادی دارد و صحبت از تغییر مدیرعامل در این باشگاه است.

شرایط پرسپولیس همیشه همین بوده است، همیشه پرسپولیس و استقلال حاشیه داشته‌اند اما مهم این است که این تیم‌ها موفق شوند.

* ظاهرا پیشنهاد عضویت در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس به شما شده است؟

نه، من را به هیئت مدیره چکار؟ فقط برای پرسپولیس آرزوی موفقیت می‌کنم.

* در مورد دستمزدهای میلیاردی که به بازیکنان پرداخت می‌شود، انتقادهای زیادی می‌شود اما برخی می‌گویند پول‌هایی که به بازیکنان ایرانی می‌دهند نسبت به باشگاه‌های اروپا بسیار ناچیز است، نظر شما در این باره چیست؟

فوتبال ما را نباید با اروپا مقایسه کرد. در زمینه سخت‌افزار و خیلی از مسائل از آنها خیلی عقب هستیم. در ضمن بازیکنان که این پول‌ها را به زور نمی‌گیرند، خود باشگاه‌ها این پول‌ها را پرداخت می‌کنند ضمن اینکه در بیشتر مواقع فقط 50 درصد دستمزدهایی که گفته می‌شود به بازیکنان داده می‌شود و سی چهل درصد هم مالیات گرفته می‌شود. خیلی از همین صحبت‌های دستمزدهای میلیاردی واقعی نیست. البته باید قبول کرد که فوتبال از ورزش‌های دیگر جلوتر است و بازیکنان هم زوری نمی‌توانند از باشگاه‌ها پول بگیرند.

* نظرتان در مورد موفقیت‌های تیم ملی والیبال چیست؟

تیم ملی والیبال شاهکار کرده است، پیروزی برابر ایتالیا و کوبا اتفاق و جهش بزرگی در والیبال است. این موفقیت‌ها نتیجه کار روی تیم‌های پایه و استخدام یک مربی درجه یک و تأثیرگذار است.

* فوتبال می‌تواند روزی به سطح والیبال ایران برسد؟

والیبال اکنون خیلی جلوتر است، ضمن اینکه باید بگویم واقعیت‌های فوتبال با والیبال فرق دارد اما اگر با برنامه‌ریزی در فوتبال کار کنیم، پتانسیل‌های بالایی در فوتبال داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها