والیبالیست ها شاهکار کردند

مهدوی کیا:روی حرفی که زده ام می ایستم

حرف های مربی کره جریان‌سازی علیه تیم‌ملی است

مهدوی کیا:کره ای ها یادشان رفت اشک شان را درآوردیم

کاپیتان سابق تیم ملی می گوید پیروزی های 2-6 و 3-4 ایران برابر کره جنوبی هیچگاه از یاد نمی رود.
کد خبر: ۵۷۱۸۷۳
مهدوی کیا:کره ای ها یادشان رفت اشک شان را درآوردیم

مهدی مهدوی‌کیا که به تازگی از سفر برگشته از خاطرات آن برد 4-3 مقابل کره و بازی خاطره‌انگیز 6-2 حرف می‌زند. «کیا» نکات جالب‌توجهی را مطرح می‌کند و مانند همیشه خیلی با استدلال حرف می‌زند البته مطرح کردن خاطرات بازی با کره کمی به صحبت‌های آقامهدی جنبه فانتزی هم می‌دهد.

*دوست داریم نظر شما را راجع به آن دیدار خاطره‌انگیز 6-2 به بهانه نزدیکی بازی تیم‌ملی ایران مقابل کره بدانیم.

آن دیدار جزو بازی‌های تاریخی فوتبال ایران بود. تیم ایران در آن دوره از مسابقات تیمی عالی بود؛ مثلاً قبل از بازی با کره ما به عربستان هم سه گل زده بودیم و تیم ایران به معنای واقعی یک تیم کامل بود. در نیمه اول دیدار با کره یک -2 عقب افتادیم اما در نیمه دوم پنج گل به کره زدیم یکی از یکی بهتر و قشنگ‌تر. من فکر می‌کنم تیم بی‌نظیری داشتیم و شاید یکدلی و صمیمیت بازیکنان و همدلی‌ای که در تیم بود باعث شد آن‌طوری بازی کنند و نتیجه بگیرند و مثلاً همه گلزنی دایی و گلسازی خداداد را در آن دیدار فراموش‌نشدنی به یاد دارند و هیچ‌گاه از ذهن‌شان پاک نمی‌شود.

*خود شما چطور، در آن بازی نبودید؟

من در آن دیدار 6 - 2 در دقایق پایانی بازی به جای خداداد به بازی آمدم و یک موقعیت نصفه و نیمه هم داشتم که از دست رفت اما انصافاً بردن کره با آن نتیجه خیلی دلچسب بود.

*بازی خوب دیگری از تیم‌ملی مقابل کره به یاد داری؟

بله. برد 4 - 3؛ این بازی در چین برگزار شد و من فکر می‌کنم برد 6- 2 و 4 - 3 مقابل کره دو دیداری است که هیچ‌گاه از ذهن بازیکنان و مردم ایران پاک نمی‌شود البته آن بازی نیمه‌نهایی در پکن که قایقران گل ما را زد بازی قشنگی بود که نهایتاً منجر به صعود و بعداً قهرمانی ما شد.

*خاطره به یادماندنی خاصی از آن دیدار 6 - 2 مقابل کره در ذهن دارید؟

اشک‌های سرمربی کره؛ آن صحنه هیچ‌وقت از ذهنم پاک نمی‌شود. ما در آن دیدار اشک کره‌ای‌ها را درآوردیم و سرمربی این تیم هم از شدت ناراحتی گریه کرد.

*از آن بازی 4 - 3 چه خاطره‌ای دارید؟

غش کردن تقی‌پور وسط نیمه اول و در دقیقه 18 که واقعاً برای همه جالب بود!

*چه توصیه و روشی را برای بازی تیم‌ملی مقابل کره دارید؟

من فکر می‌کنم این دیدار هم مانند بازی چند سال قبل ما با کره است؛ آن سال هم کره صعودش قطعی شده بود اما ما احتیاج به نتیجه‌گیری داشتیم. صرف‌نظر از این موضوع گل نخوردن برای ما خیلی مهم است. من فکر می‌کنم اگر چهار سال قبل هم ما هشت دقیقه بیشتر تحمل کرده بودیم و آن گل دقیقه 82 را نخورده بودیم تیم‌ملی ما صعود کرده بود. جدا از این بحث بازیکنانی که در آن دوره بودند بازیکنانی نظیر تیموریان، نکونام و شجاعی الان هم در تیم‌ملی هستند و این تجربه خیلی می‌تواند به تیم‌ملی ما کمک کند.

*از صحبت‌های غیرحرفه‌ای سرمربی کره چه استنباطی دارید؟

به هرحال به‌نظر من سرمربی کره می‌خواسته جنگ روانی علیه تیم ما راه بیندازد؛ نمی‌دانم شاید هم حرف‌هایش بد ترجمه شده اما ما نباید از این موضوع تعابیر احساسی داشته باشیم. من شخصاً آن حرف‌ها را یک شوک مثبت برای تیم‌ملی ایران می‌دانم و معتقدم تیم‌ملی نباید احساسی شود.

*واقعاً فکر می‌کنید حرف‌های غیرحرفه‌ای مربی کره ناشی از چیست؟

من فکر می‌کنم آن حرف‌ها می‌تواند بیشتر ناشی از باخت دور رفت‌شان مقابل تیم‌ملی ایران باشد، دیداری که ما در دقیقه 55، 10نفره شدیم اما کره با این وجود آن دیدار حساس را به ما باخت.

*حرف‌های سرمربی کره را نوعی توهین نمی‌دانید؟

نه، من می‌گویم آن حرف‌ها یک‌جوری کری و شاید هم جریان‌سازی علیه تیم‌ملی ماست اما ما باید کمک کنیم که تیم‌ملی‌مان هرطور شده نتیجه بگیرد.

*کلید برد ما در دیدار سه‌شنبه مقابل کره چه خواهد بود؟

بازیکنان ما با نتایج خوبی که گرفتند انگیزه زیادی دارند و انگیزه بالای آنها در کنار حضور چند تن از بازیکنان باتجربه‌ای که چهار سال پیش بودند و این‌بار هم در تیم‌ملی هستند می‌تواند تیم‌ملی ما را به موفقیت برساند.

*چه توصیه‌ای برای جشن بعد از بازی در صورت برد دارید؟

قطعاً برد در مقابل کره ما را به جام‌جهانی خواهد برد و همه برای این برد جشن خواهند گرفت؛ همه هم به نوعی در این جشن شرکت خواهند کرد؛ جشن باشکوهی که مسلماً برای همه ایرانی‌ها بسیار شیرین خواهد بود.

*برای مهار بازیکن دو متری کره چه پیشنهادی دارید؟

باید جلوی بازیسازی این مهاجم کره‌ای گرفته شود؛ مهاجمی که مطمئناً اگر توپ به او برسد توپ را برای مهاجمان کناری اصطلاحاً «می‌ساباند» و این بازیکن حتماً با تدبیر کروش مهار می‌شود؛ از سوی دیگر این بازیکن تمام‌کننده نیست بلکه بیشتر یک گلساز است.

*در مورد پرسپولیس مدل 92 چه صحبتی دارید؟

من مدتی بود ایران نبودم اما پرسپولیس همیشه پرسپولیس است و یک پای قهرمانی. من هم هیشه به پرسپولیس خوشبین هستم و امیدوارم امسال هم بهترین نتایج را بگیرد تا هواداران پرشمار و بزرگ خود را خوشحال کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها