والیبالیست ها شاهکار کردند

مهدوی کیا:روی حرفی که زده ام می ایستم

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال می‌گوید که نوع بازی کره‌ای‌ها برایش خیلی عجیب بوده و فکر نمی‌کند که کره جنوبی با همین شیوه در جام جهانی شانسی داشته باشد.
کد خبر: ۵۷۲۵۷۹
سرمربی کره خلق شده بود که ایران را به جام جهانی بفرستد

مهدی مهدوی‌کیا درباره دیدار تاریخی ایران برابر کره جنوبی و صعود تیم ملی به جام جهانی برزیل، اظهار کرد: خدا را شکر که همان که می‌خواستیم شد. شیوه بازی ما دفاع و ضد حمله بود که به نتیجه‌ هم رسید، اما کره‌ای‌ها فقط به توپ‌های بلند رو می‌آوردند که این کارشان برایم عجیب بود. کره همیشه فوتبال روز دنیا را بازی می‌کند و توپ را سریع به گردش در می‌آورد و سعی می‌کند با بازی روی زمین به عمق دفاع حریف حمله کند. در بازی دیروز (سه شنبه) کره‌ای‌ها انگار به مهاجم دو متری‌شان دل خوش بودند که فقط توپ ها را روی دروازه‌ ایران می‌ریختند.

وی ادامه داد: کره اگر بخواهد با همین شیوه در جام جهانی بازی کند، هیچ شانسی برای موفقیت نخواهد داشت. برای من عجیب بود که چرا کره چنین شیوه‌ای را برای تیمش برگزیده است. بازیکنان ما خیلی خوب دست حریف را خوانده بودند. شیوه بازی کره خیلی به ما کمک کرد و به سود ما شد.

مهدوی کیا در ادامه به رفتار سرمربی کره جنوبی و حرف‌های‌ پیش از بازی او اشاره کرد و گفت: فکر می‌کنم سرمربی کره خلق شده بود که ما را به جام جهانی بفرستد! حرف‌های او پیش از بازی روحیه و انگیزه بچه‌های ما را زیاد کرد و شیوه‌ای هم که انتخاب کرده بود به نفع تیم ملی ما شد. چیزی نمانده بود که با این شیوه بازی ، کره جنوبی به پلی‌آف برود و یک اتفاق تاریخی در فوتبال کره رخ دهد.

وی افزود: در دقایق پایانی بازی نفس هایمان در سینه حبس شده بود. در دقیقه‌ 94 وقتی توپ کره‌ای‌ها به دیرک دروازه‌ ما سائیده شد و همزمان ازبک‌ها گل پنجم را به قطر زدند، چیزی نمانده بود که همه چیز برای ما تمام شود، اما خدا را شکر اتفاق بدی نیفتاد و ما به جام جهانی صعود کردیم. بازیکنان ما با قدرت جنگیدند و زیر فشار تماشاگران حریف بازی را کنترل کردند.

مهدوی کیا همچنین درباره آینده تیم ملی گفت: تیم ما پتانسیل خوبی دارد . در سه بازی گذشته گل نخوردیم و صدرنشین گروه شدیم. تیم ملی می‌تواند در جام جهانی هم بازی‌های آبرومندانه‌ای انجام دهد که این مساله نیازمند آمادگی بالا و انجام بازهای تدارکاتی مناسب است.

کاپیتان پیشین تیم ملی در ادامه و در پاسخ به این سوال که تیم ملی فعلی چه تفاوتی با تیم ملی سال 2006 دارد؟ گفت: نمی‌شود گفت چه فرقی دارند، چون هر تیمی در برخی از پست‌ها و شرایط خاص ، ویژگی‌های خاص خود را دارد. اتفاق جالبی که رخ داده این است که تیم ملی یکی در میان به جام جهانی می‌رود و تئوری که این مساله را فرض کرده بود تحقق یافته است. اگر می‌خواهیم در سطح اول دنیا بازی کنیم باید خود را در جام جهانی نشان دهیم و ثبات بیشتری داشته باشیم.

ملی‌پوش پیشین تیم ملی همچنین از رضا قوچان نژاد هم تمجید کرد و گفت: آن گل کاملا استثنایی بود. قوچان نژاد از یک موقعیت صفر درصدی و یک توپ مرده گل ساخت. وقتی دفاع کره یک لحظه اشتباه کرد، قوچان نژاد توپ را مال خود کرد و بدون کار اضافی گل اول را زد. او با این کارش ما را نجات داد . باید به او و کارلوس کروش که با هوشمندی او و دژاگه را کشف کرد تبریک بگوییم. این دو بازیکن نقش زیادی در صعود تیم ملی به جام جهانی داشتند.

فوتبالیست‌ها با اخلاق ایران درباره حرف‌های سرمربی کره درباره ایران و پاسخ کی‌روش هم گفت: نباید به حرکت کی‌روش بعد از بازی با دید منفی نگاه کنیم. وقتی سرمربی کره آن حرف‌ها را قبل بازی زد تا روحیه تیم را خراب کند و بازیکنان آنها هم درباره نکونام آن حرف‌ها را زدند، طبیعی بود که کروش هم بخواهد پاسخ بدهد، هر چند بهترین جواب را بازیکنان تیم ملی در درون زمین به "چوی" دادند. من باور نمی کردم که بازیکن کره‌ای درباره نکونام آن حرف را زده باشد. فکر کنم حالا کره‌ای‌ها درس خوبی گرفتند که رفتارشان به ضرر خودشان تمام شد.

 مهاجم تیم ملی کره جنوبی قبل از بازی گفته بود که می‌خواهد کاری کند که نکونام پس از بازی خون گریه کند!

مهدوی کیا که چندی است به عنوان یکی از اعضای کادر فنی تیم ملی نوجوانان فعالیت می‌کند درباره برنامه کاری‌اش در این خصوص هم گفت: 20 روز یا یک ماه دیگر در ایران هستم و در اردوی نوجوانان شرکت می‌کنم. امیدوارم حضورم در این تیم موثر باشد. همچنین در حال پیگیری هستم که تیم نوجوانان یک اردو در آلمان برگزار کند. تا این جای کار بیشتر تمرکز فدراسیون روی تیم بزرگسالان بود، اما از حالا به بعد باید از تیم نوجوانان بیشتر حمایت کند. این تیم به بازی‌های تدارکاتی بیشتری نیاز دارد چون چند ماه دیگر باید از حیثیت فوتبال ایران دفاع کند.

وی درباره پیوستن علی کریمی به تراکتورسازی هم گفت: این یک تصمیم شخصی بوده و باید به کریمی احترام بگذاریم. برای علی آرزوی موفقیت می‌کنم.

مهدوی کیا درباره نقل و انتقالات پرسپولیس هم گفت: چند وقت ایران نبودم و دقیق نمی‌دانم در هر پست چه عملکردی داشته است. همیشه برای پرسپولیس آرزوی موفقیت می‌کنم. آرزو می‌کنم که پرسپولیس قهرمان شود تا هوادارانش سربلند باشند. پرسپولیس شایستگی‌های زیادی دارد و حیف است که در لیگ قهرمانان آسیا نباشد.

کاپیتان پیشین تیم ملی در ادامه بار دیگر به پیروزی شیرین تیم ملی برابر کره جنوبی اشاره کرد و گفت: پس از صعود تیم ملی به جام جهانی به همه چیز پرداخته شد جز رییس فدراسیون فوتبال. فکر می‌کنم اگر تیم ملی صعود نکرده بود، اولین کسی که سوژه می‌شد کفاشیان بود و نباید زحمات او فراموش شود. همچنین باید از رسانه‌ها تشکر کنم که پشت سر تیم ملی ایستادند و از بازگو کردن خیلی‌ چیزها پرهیز کند. مجموعه فدراسیون فوتبال – از رییس تا کارمندان – روزهای سخت و پرکاری داشتند که باید به آنها خسته نباشید بگویم. پیروزی تیم ملی خستگی را از تن همه بیرون کرد. صعود به جام جهانی دلچسب و شیرین بود و با این اتفاق دوران ناکامی‌های فوتبال ایران به پایان رسید.

وی درباره فواید حضور در جام جهانی هم گفت: لیگ ما پویاتر می‌شود. خواهید دید که فصل بعد چقدر جذابیت لیگ ما بیشتر می‌شود، چون بازیکنان می‌خواهند خود را به تیم ملی برسانند و مردم استقبال بیشتری از بازی‌ها خواهند داشت. از طرف دیگر حضور در جشنواره فوتبال باعث می‌شود که دنیا با فوتبال ما بیشتر آشنا شود و بازیکنان ما مورد توجه تیم‌های خارجی قرار بگیرند. رفتن به جام جهانی برای همه خانواده فوتبال اثرات مثبت دارد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امید.ش
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
۰
۰
من از همدان هستم واقعا دست مریزاد به تمام ملی پوشهاااااا كی روش واقعا مربی بزرگیه امیدوارم مثل گذشته مقدماتی رو از جام جهانی سوا ندونن و بزارن این كادر فنی بمونه

نیازمندی ها