استان البرز رکورد برداشت گیلاس را شکست

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از شکسته شدن رکورد جهانی برداشت گیلاس در باغات این استان خبر داد و گفت: استان البرز دومین تولید‌کننده‌ی گیلاس در کشور است که پیش‌بینی می‌شود امسال 53 هزار و 200 تن گیلاس از باغات این استان برداشت شود.
کد خبر: ۵۷۵۷۳۳
استان البرز رکورد برداشت گیلاس را شکست

مسعود کریمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تولید 240 هزار تنی گیلاس در کشور اظهار کرد: استان البرز 13 درصد از تولید گیلاس ایران را به خود اختصاص داده است و روز گذشته در نمونه‌گیری از باغات این استان با برداشت 55 تن گیلاس در هر هکتار رکورد جهانی عملکرد این محصول شکسته شد.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان برداشت گیلاس در واحد سطح در کشور‌های پیشرفته و صنعتی که باغات متراکم دارند 30 تا 35 تن در هکتار است، گفت: متوسط برداشت این میوه دانه‌دار در کشور حدود 9 تن است که استان البرز رکورد جدیدی در کشور و جهان به ثبت رساند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز تاکید کرد: سالانه دو میلیون و 700 هزار تن گیلاس در جهان تولید می‌شود که ایران با تولید بیش از 200 هزار تن از این محصول سومین تولید‌کننده گیلاس در جهان به شمار می‌رود.

کریمی خاطر نشان کرد: سال گذشته 217 هزار تن گیلاس از باغات کشور برداشت شد که سهم استان البرز 33 هزار و 110 تن بود که پیش‌بینی می‌شود امسال با افزایش 10 درصدی، تولید این محصول به حدود 240 هزار تن و در استان البرز به 53 هزار و 200 تن برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها