اعتراف به 50 فقره سرقت

دستگیری سارقان خودرو

فرمانده انتظامی استان لرستان خبر داد:

دستگیری سارقان 7 میلیارد تومانی

فرمانده انتظامی استان لرستان از دستگیری هفت سارق هفت میلیارد تومانی، خبر داد.
کد خبر: ۵۷۳۴۷۹
دستگیری سارقان 7 میلیارد تومانی

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار کاظم علیزاده گفت: در پی چندین فقره سرقت بخصوص سرقت منزل و مغازه در سطح شهر خرم آباد، با تشکیل تیم های ویژه موتوری و خودرویی، متشکل از مأموران پلیس آگاهی، کلانتری و پاسگاه ها، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان به طور ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با بررسی های بعمل آمده مشخص شد سارقان با تبحر و تخصص خاصی و به صورت باندی اقدام به سرقت می کنند، افزود: مأموران با بهره گیری از اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، استفاده از ابزار فنی پلیسی و تجزیه و تحلیل جغرافیای جرم با هماهنگی مقام قضایی رد پایی از سارقان را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی استان لرستان اظهارداشت: سرانجام مأموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان یک نفر از سارقان را شناسایی و دستگیر و وی به همدستی سه نفر اعتراف کرد که مأموران بلافاصله هر سه نفر سارق را در محل پاتوق هایشان دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بابیان اینکه سارقان دستگیر شده در برابر ادله و مستندات پلیسی تاکنون لب به اعتراف 72 فقره سرقت شامل 61 فقره سرقت منزل و 11 فقره سرقت مغازه گشوده اند، گفت: سرقت 11 کیلو طلا، 25 دستگاه تلویزیون ال ُسی دی، مقادیری وجه نقد و... از دیگر اعترافات این سارقان می باشد.

سردار علیزاده با اشاره به اینکه افراد دستگیر شده در بازجویی های خود اعتراف کردند که اقلام سرقتی را به سه نفر فروخته اند، افزود: مأموران در پی اعترافات آنان بلافاصله در یک عملیات ضربتی هر سه نفر مالخر را نیز دستگیر کردند.

وی در ادامه ارزش اقلام سرقتی را هفت میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با بررسی های بعمل آمده این باند از اوایل سال 90 تاکنون اقدام به سرقت کرده اند.

فرمانده انتظامی استان لرستان با اشاره به اینکه افراد دستگیر شده دارای سوابق سرقت و... می باشند، افزود: اکثر افراد دستگیر شده دارای اعتیاد به مواد مخدر هستند.

این مقام مسئول در نیروی انتظامی، همکاری مردم را در کاهش و پیشگیری سرقت و جرم مهم دانست و اظهارداشت: همکاری خوب مردم در شناسایی و دستگیر این باند حرفه ای، شایسته قدردانی است.

سردار علیزاده در پایان با تاکید بر شناسایی و دستگیری سارقان و ناامن ساختن فضا برای مجرمان با استمرار و اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی توسط پلیس های تخصصی و فرماندهان انتظامی شهرستان ها، خواستار در نظر گرفتن اشد مجازات توسط مقام قضایی برای این افراد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها