فرمانده انتظامی استان لرستان خبر داد:

دستگیری سارقان 7 میلیارد تومانی

زورگیران با قمه و شوکر به مردم حمله می​کردند

دستگیری سارقان زورگیر شرق تهران

خرابی خودروی دزدان زورگیر هنگام فرار از صحنه سرقت و درگیری با مردم که به کمک مالباخته آمده بودند، آنها را در دام ماموران گرفتار کرد.
کد خبر: ۵۵۷۸۶۰

به گزارش پلیس آگاهی تهران، ساعت 20 روز هفدهم اسفند سال گذشته ماموران کلانتری 102 پاسداران، در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان درگیری شهروندان با دو سارق در منطقه پاسداران، خیابان جوانشیر قرار گرفتند. ماموران با حضور در محل، دو متهم به زورگیری به نام‌های احسان نوزده‌ساله و مهدی سی و چهار ساله را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

در پی دستگیری این دو متهم، پرونده‌ای تشکیل و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 27 به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

با شروع تحقیقات، زن جوانی به کارآگاهان گفت: ابتدای خروجی اتوبان امام علی سوار یک دستگاه خودروی پراید شدم که یک پسر جوان نیز در صندلی عقب نشسته بود.

پس از طی مسافتی سرنشین صندلی عقب دستمالی جلوی دهانم گرفت و چاقویی زیر گلویم گذاشت و با زدن چاقو به دست راستم، کیفم را به زور گرفت.

وی افزود: پس از سرقت، سارقان مرا در کوچه‌ای خلوت در نزدیکی اتوبان از خودرو بیرون انداختند، اما هنوز چند متری از محل دور نشده بودند که خودروی آنها به علت نقص فنی خاموش شد. من نیز با استفاده از این فرصت با فریاد از اهالی کمک خواستم. اهالی محل نیز به کمک من شتافتند اما سارقان با چاقو، قمه و شوکر با آنها درگیر شدند که این درگیری و تلاش برای روشن کردن خودرو و فرار از محل ادامه داشت تا این که با حضور ماموران کلانتری در محل، هر دو دستگیر شدند.

با آغاز تحقیقات، هر دو متهم به زورگیری از شاکی و ده‌ها فقره زورگیری به شیوه مشابه با خودروی پراید نقره‌ای در مناطق شرق و شمال شرق تهران بویژه در سه‌راه تهرانپارس، اتوبان امام علی، خیابان جشنواره، میدان پروین، سازمان آب و مینی‌سیتی اعتراف کردند.در بررسی سوابق متهمان مشخص شد هر دو از مجرمان سابقه‌دار هستند.

مهدی یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه ایراد ضرب و جرح عمدی، سرقت و جعل و استفاده از اسناد جعلی است و آخرین بار سی‌ویکم مرداد سال 91 دستگیر و زندانی شده، اما با تامین قرار وثیقه یک ماه بعد آزاد شده است. احسان نیز با یک فقره سابقه مصرف و نگهداری مخدر شیشه با مهدی رابطه فامیلی دارد.

در ادامه تحقیقات، تعدادی از مالباختگان شناسایی شدند و با حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی، در مواجهه حضوری با متهمان، آنها را به عنوان سارقان اموالشان معرفی کردند. تعدادی از مالباختگان نیز با همراه داشتن مدارک پزشکی قانونی،‌گفتند متهمان در جریان سرقت، با چاقو و قمه، آنها را مورد ضرب و جرح قرار داده‌اند.

سرهنگ کارآگاه رضا مؤذن، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: باتوجه به اعترافات متهمان به ده‌ها فقره زورگیری و شناسایی هر دو متهم از سوی تعدادی از شاکیان و مالباختگان، آنها با قرار بازداشت قانونی از سوی بازپرس پرونده، به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

از شاکیان و مالباختگانی که از سوی سرنشینان یک دستگاه خودروی پراید نقره‌ای در مناطق شرق تهران و در طول شش ماه دوم سال 91 مورد سرقت، زورگیری، تهدید و ضرب و جرح قرار گرفته‌اند، دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان و طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در سیدخندان، خیابان ابوذر غفاری بالاتر از بیمارستان رسالت، جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها