نماینده ادوار مجلس:

کاندیداها مصالح کشور را فدای منافع خود نکنند

کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری و هواداران آنها نباید مصالح کشور و مردم را فدای منافع خود نمایند.
کد خبر: ۵۶۹۴۴۴
کاندیداها مصالح کشور را فدای منافع خود نکنند

به گزارش جام جم آنلاین، عشرت شایق در جمع بانوان شرق تهران، با تاکید بر حفظ حرمت اشخاص و رعایت موازین اخلاقی و قانونی در مباحث و برنامه های تبلیغاتی ریاست جمهوری، افزود: افرادی که خود را شایسته ریاست قوه اجرایی کشور تشخیص داده و وارد رقابت انتخاباتی شده اند باید موقعیت حساس کشور را مدنظر قرار داده و اجازه سوءاستفاده بیگانگان و برخی فرصت طلبان داخلی از اظهاراتشان را ندهند.

وی اظهار داشت: درک و شعور سیاسی ملت ایران به حدی رسیده است که بخوبی می توانند اعمال و رفتار کاندیداها را تجزیه و تحلیل نموده و توانمندی هر یک از آنان را در اداره کشور بسنجند و از همین رو کسانی که بخواهند با سیاه نمایی و دادن وعده های غیر قابل اجرا در صدد جلب آرای مردم باشند مورد اقبال قرار نخواهند گرفت.

نماینده ادوار مجلس، داشتن صداقت و ارائه برنامه را از مهم ترین ویژه گی های مورد توجه مردم در انتخاب فرد اصلح اعلام کرد و افزود: رئیس جمهور به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور باید به امکانات و محدودیت های داخلی و بین المللی اشراف داشته و اهداف و برنامه های خود در بخش های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را طوری تنظیم نماید که دستیابی به آن ها امکانپذیر باشد.

شایق با اشاره به صدمات وارده به اعتماد عمومی بخاطر اجرایی نشدن برخی وعده های مسئولان گفت: تاکید مقام معظم رهبری به کاندیداهای ریاست جمهوری در مورد اجتناب از دادن وعده های غیر قابل اجرا، برای جلوگیری از آسیبی است که از این ناحیه متوجه جامعه شده و هزینه های سیاسی و اجتماعی را به کشور تحمیل نموده است.

وی رعایت انصاف و توجه به واقعیت ها را لازمه انتقاد سازنده اعلام کرد و افزود: گاهی سخنانی را از برخی کاندیداها می شنویم که بوی انتقامگیری و تسویه حساب های شخصی و گروهی از آن به مشام می رسد و طبیعی است که اینگونه اظهارات نه تنها سودی برای کشور ندارد بلکه باعث تشدید اختلافات و افزایش مشکلات نیز می شود.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: موازین دینی و ارزشهای اجتماعی ما اجازه نمی دهد که افراد از هر وسیله‌ای برای رسیدن به هدف استفاده نمایند بنابر این رقابت‌های انتخاباتی باید به شکل سالم و در جهت بیان توانمندی های خود صورت گیرد نه تخریب دیگران که آلوده‌ ترین مسیربرای حرکت های سیاسی است.

شایق، بروز بداخلاقی‌های سیاسی و انتخاباتی از سوی کاندیداها را نشانگر حقیر بودن شخصیت آنها دانست و تصریح کرد چنین افرادی ظرفیت و شایستگی تصدی‌ مسئولیت قوه مجریه را ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها