معاون مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر اعلام کرد: حجاج تمتع برای زدن واکسن مننژیت عجله نکنند و بگذارند 15 روز مانده به سفر واکسن بزنند.
کد خبر: ۵۶۹۱۱۵
آخرین وضعیت واکسن حجاج

ولید دنده بر با اشاره به ضرورت تزریق واکسن مننژیت برای زائران بیت الله الحرام گفت: تمامی حجاج عمره و تمتع باید این واکسن را تزریق کرده و به مراکز هلال احمر استانها و شهرستانهای خود برای تزریق مراجعه کنند.

وی در پاسخ به اینکه بسیاری از حجاج تمتع از نبود واکسن و شلوغی صفوف تزریقات گلایه دارند گفت: واکسن برای تمامی حجاج موجود است و ذخیره شده ولی مشکل این است که حجاج تمتع عجله کرده اند. آنها 15 روز مانده به سفر حج باید اقدام کنند اما از هفته های گذشته به مراکز تزریق واکسن مراجعه کرده اند در حالی که همزمان حجاج عمره هم در حال زدن واکسن هستند و همین موضوع موجب ازدحام شده است.

معاون مرکز پزشکی حج هلال احمر در مورد واکسن آنفلوآنزا برای حجاج گفت: نیازی به تزریق واکسن آنفلوآنزا نیست و تنها باید سالمندان و افرادی که بیماری کلیوی، قلبی، کبدی و مزمن دارند از این واکسن استفاده کنند.

دنده بر در پاسخ به اینکه آیا ویروس جدید "کرونا" حجاج را تهدید می کند گفت: این ویروس در 6 کشور جهان شیوع پیدا کرده و وارد عربستان هم شده ولی در مکه و مدینه خبری از این ویروس و بیماری نیست و گزارش نشده است. البته رعایت بهداشت فردی، شستن دست ها و استفاده از دستمال کاغذی شخصی در حین حج و سفر الزامی است. همچنین استفاده از ماسک و خوردن مایعات زیاد توصیه می شود اگر هم زائری دچار سرماخوردگی شد حتما به پزشک مراجعه کند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها