مقصودی: تیم ملی دیگر گرسنه نمی ماند

بوکسورها با قرض و قوله به اردن می روند!

مظاهری و روزبهانی در اردو

تیم ملی در راه بوکس آسیا

ابتدا قرار نبود علی مظاهری یا احسان روزبهانی دعوت شوند که روزبهانی به دلیل حضور در بوکس نیمه‌حرفه‌ای در پیکارهای انتخابی‌ها حضور نداشت.
کد خبر: ۵۶۷۴۵۵
تیم ملی در راه بوکس آسیا

تیم ملی بوکس ایران تیرماه در اردن و در رقابت‌های بوکس قهرمانی آسیا شرکت می‌کند. بعد از درخشش چند نفر از بوکسورهای ایرانی در المپیک لندن و با توجه به مدال‌آوری این ورزش، اکنون بسیاری از نگاه‌ها به مسابقه‌های قهرمانی آسیا و عملکرد بوکسورهای ایرانی در این رقابت‌ها دوخته شده است.

در این میان فدراسیون بوکس، بعد از المپیک، برنامه‌هایی را برای بوکسورها در نظر گرفت که مهم‌ترین آنها، برگزاری بازی‌های منطقه‌ای، قهرمانی کشور و توسعه تیم‌های جوانان بود تا از این طریق بتواند نقصان برگزار‌نکردن لیگ باشگاه‌ها را برطرف کند. اکنون در آستانه بازی‌های بوکس قهرمانی آسیا، توجه اهالی رینگ به مسابقه‌های انتخابی و تمرینات درون اردویی است تا تیم ملی قدرتمندی برای رقابت‌ها انتخاب شود. همایون اردلان، رئیس کمیته داوران فدراسیون بوکس می‌گوید: مسابقه‌های انتخابی در زنجان خیلی خوب برگزار شد و تیمی که از این رقابت‌ها معرفی می‌شود در اردن نتایج بزرگی رقم می‌زند. ما در این رقابت‌ها چند چهره جوان دیگر را نیز شناسایی کردیم که آینده بسیار درخشانی دارند. علاوه بر اردلان، منوچهر مقصودی نایب‌رئیس فدراسیون بوکس نیز معتقد است بوکسورهای جسور و لایق که بتوانند پرانرژی و با روحیه مبارزه کنند سرانجام به تیم ملی می‌رسند.

مقصودی می‌گوید: تیم ملی باید زودتر بسته شود، چراکه زمان کمی به مسابقه‌های آسیایی مانده و مطمئنا کسانی برگزیده می‌شوند که در طول سه راند بتوانند انرژی و نفس خود را حفظ کنند، چنین بوکسورهایی قطعا در این رقابت‌ها جواب می‌دهند.

مدیر تیم‌های ملی از مبین کهرازه، بوکسور استان سیستان و بلوچستان نیز به عنوان پدیده وزن 75 کیلوگرم یاد می‌کند. این بوکسور دعوت شده به اردو نیز در مقابل سجاد مهرابی از قهرمانان ملی پوش لرستانی، خوب و توانمند نشان داد و هرچند بازی مساوی شد، ولی تعداد ضربات مهرابی بیشتر از حریفش بود.

ابتدا قرار نبود چهره‌هایی مانند علی مظاهری یا احسان روزبهانی دعوت شوند که روزبهانی به دلیل حضور در بوکس نیمه‌حرفه‌ای در پیکارهای انتخابی‌ها حضور نداشت. در این بین اما علی مظاهری به بیماری معده خود اشاره کرد و گفت: به دلیل درد معده نتوانستم در اردوها حاضر شوم.

کاپیتان تیم ملی بوکس گفت: در اردوهای بعد با دعوت فدراسیون به اردو آمدم و اکنون به فکر حفظ آمادگی‌ام هستم.

مظاهری که این روزها در اردوی تیم ملی نام‌های جوان بوکس ایران را زیاد می‌شنود، درباره آنها و این‌که آیا جوانان می‌توانند جای باتجربه‌های تیم ملی را پر کنند، می‌گوید: وزن 91‌ـ‌ کیلوگرم تیم ملی طوری است که در این سال‌ها همیشه مدال‌آور بوده، چه زمانی که من بودم و چه اکنون که از این وزن انتظار مدال می‌رود و توقعات بالاست. اگر خودم عضو تیم ملی در این وزن باشم، تمام تلاشم را انجام می‌دهم و اگر هم فرد دیگری عضو تیم ملی بود برایش دعا می‌کنم تا مدال گرفته و موفق شود.

از سویی احسان روزبهانی دیگر ملی‌پوش بوکس ایران که همراه باشگاه قزاقستانی در لیگ بوکس حرفه‌ای شرکت داشته از آمادگی خود برای همراهی تیم ملی بوکس در رقابت‌های بوکس آسیا خبر داده است. رقابت‌های نیمه‌حرفه‌ای بتازگی با حضور بوکسور ایرانی به پایان رسید. روزبهانی بعد از این رقابت‌ها اعلام کرد بلافاصله در تمرینات تیم ملی به دیگر اردونشینان ملحق می‌شود. او با حضور در ایران به جمع ملی‌پوشان پیوست و ‌اکنون همراه دیگر نفرات تمرین می‌کند.

محمد رضاپور‌ /‌ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها