130 هزار راس دام در ملایر واکسینه شدند

مدیر شبکه دامپزشکی ملایر گفت: بیش از یک 130 هزار راس از دام‌های ملایر علیه بیماری آبله واکسینه شدند.
کد خبر: ۵۶۴۲۰۴
130 هزار راس دام در ملایر واکسینه شدند

علی نجفلو در گفت‌وگو با مهر ملایر با اشاره به این‌که همه ساله در فصل بهار دام‌های شهرستان ملایر علیه انواع بیماری‌های دامی واکسینه می‌شوند، بیان کرد: امسال نیز این اقدام توسط دامپزشکی ملایر در حال انجام است.

وی افزود: همزمان با شروع فصل بهار بیش از 130 هزار راس از دام‌های شهرستان ملایر علیه بیماری آبله واکسینه شده اند و این کار همچنان ادامه دارد.

وی از واکسینه شدن دام‌های شهرستان علیه بیماری سل و تب مالت خبر داد و افزود: این کار نیز توسط اکیپ دامپزشکی در سطح دامداریها و روستاهای شهرستان در حال انجام است.

نجفلو در ادامه از سم پاشی مرغداری‌ها و دامداری‌های شهرستان علیه بیماریهای دامی خبر داد و گفت: کار نمونه گیری و نظارت بر مرغداری‌ها نیز همه روزه با انجام بازرسی از هفت مرغداری در سطح شهرستان در حال انجام است.

وی در ادامه از فعالیت 9 داروخانه و مطب دامپزشکی در بخش خصوصی و دولتی و دو مرکز مایه کوبی در ملایر خبر داد و گفت: یکی از بزرگترین مشکلات دامپزششکی ملایر کمبود نیروی انسانی در این اداره است.

مدیر دامپزشکی ملایر عنوان کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی حجم کار زیاد بوده و با توجه به این‌که نظارت در بخش مواد دامی از اهمیت خاصی برخوردار است باید در این راستا مسوولان اقدامات لازم را برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز در دامپزشکی این شهرستان داشته باشند.

وی در ادامه افزود: امسال اولویت برنامه ریزی‌ها بیشتر پیشگیری است  و این مهم باید با همکاری و همیاری سایر نهادها باشد.

وی بر همکاری خانه‌های بهداشت در روستاها در خصوص اطلاع رسانی بیماریهای مشترک میان انسان و دام تاکید کرد و گفت: اگر موارد بهداشتی رعایت شود کمترشاهد بروز بیماریهایی از جمله تب مالت خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها