نماینده مردم هرمزگان در مجلس عنوان کرد:

ضرورت تجمیع روستاهای بشاگرد

هاشمی نخل ابراهیمی در گفت وگو با جام جم آنلاین خواستار شد:

ضرورت بازسازی مناطق زلزله زده بشاگرد و ارائه تسهیلات بلاعوض

نماینده جاسک، سیری و بشاگرد گفت: با توجه به زلزله ویرانگر بشاگرد، دولت باید هر چه سریعتر نسبت به بازسازی این مناطق اقدام کرده و تسهیلات بلاعوض به مردم ارائه کند.
کد خبر: ۵۶۲۰۲۳
ضرورت بازسازی مناطق زلزله زده بشاگرد و ارائه تسهیلات بلاعوض

سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی امروز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار جام جم آنلاین با اشاره به زلزله6.2 ریشتری روز گذشته شهرستان بشاگرد، گفت: این زلزله که در عمق 15 کیلومتری زمین رخ داده است منجر به خسارات زیادی در منطقه شده به طوریکه بیش از 70 روستا آسیب دیده است.

وی افزود: در بخش گوهران و همچنین بخش مرکزی بشاگرد خسارات سنگینی به منازل مسکونی و تاسیسات عمومی وارد شد که براساس آمار موجود بیش از 1600 منزل مسکونی و تاسیسات عمومی بین 80 تا 100 درصد تخریب شدند و برخی از منازل نیز بین 20 تا 30 درصد آسیب دیدند.

نماینده جاسک، سیری و بشاگرد با بیان اینکه سه روستای ایرر، کرمستان و سرهور به صورت کامل تخریب شده اند، گفت: متاسفانه این زلزله یک کشته و 30 زخمی هم داشت.

هاشمی نخل ابراهیمی به گرمای طاقت فرسای استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: با توجه به نزدیکی فصل گرما انتظار مردم این است که دولت هر چه سریعتر نسبت به بازسازی مناطق زلزله زده اقدامات لازم را به عمل آورد.

وی با بیان اینکه بشاگرد از محرومترین شهرستان های کشور است، گفت: در حال حاضر مردم به دلیل پس لرزه ها نمی توانند در منازل خود حضور یابند و از طرفی دیگر این منازل به دلیل خسارت های وارده قابل سکونت نیستند از طرفی دیگر با توجه به درآمد کم مردم منطقه امکان بازسازی این مناطق از سوی خود مردم وجود ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: چادر، تامین آب مورد نیازو اقلام اساسی زندگی نیاز مبرم مردم زلزله زده است که امیدواریم دولت اقدمات لازم را به عمل آورد. از طرف دیگر وسایل خنک کننده با توجه به گرمای موجود بسیار ضروری است.

هاشمی نخل ابراهیمی تاکید کرد: ما از دولت می خواهیم که کار بازسازی این مناطق را هر چه سریعتر اغاز کند و علاوه بر بازسازی تسهیلات و وام های بلاعوض به مردم داده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها