هاشمی نخل ابراهیمی در گفت وگو با جام جم آنلاین خواستار شد:

ضرورت بازسازی مناطق زلزله زده بشاگرد و ارائه تسهیلات بلاعوض

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از کشته‌شدن یک کودک دوساله در زلزله 6.2 ریشتری صبح امروز در بشاگرد خبر داد
کد خبر: ۵۶۱۶۶۹
جان باختن کودک 2ساله در زلزله بشاگرد

دکتر محمد شکاری  گفت: کودک دوساله‌ای که با حال وخیم درحال انتقال به بیمارستان میناب بود، قبل از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد.

وی با اظهار این‌که دیگر مجروحان به صورت سرپایی درمان شدند، ادامه‌داد: سه تیم پزشکی به محل‌های وقوع زلزله اعزام شد که دو تیم به به روستای «ایرر» و یک تیم پزشکی به مرکز «گوهران» اعزام شدند.

شکاری از اعزام دو دستگاه آمبولانس در راستای کمک‌رسانی و جلوگیری از کمبود تجهیزات به این مناطق خبر داد و تصریح‌کرد: هیچ‌گونه کمبودی از لحاظ دارویی و درمان در منطقه وجود ندارد و تمامی امکانات و تجهیزات در راستای درمان آماده هستند.

اتمام عملیات اسکان اضطراری تا امشب

مرتضی مرادی‌پور مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمراز اتمام عملیات اسکان و تغذیه اضطراری زلزله‌زدگان تا پایان امشب خبرداد و در تشریح جزئیات نحوه امدادرسانی به زلزله‌زدگان منطقه بشاگرد به ایسنا گفت: در ساعت 6:32 صبح امروز زلزله‌ای به بزرگی 6.2 ریشتر در عمق 15 کیلومتری زمین منطقه گوهران در شهرستان بشاگرد هرمزگان را لرزاند.

ثبت 19 پس لرزه

وی با بیان این‌که تاکنون این زمین‌لرزه 19 پس لرزه داشت، گفت: بزرگترین این پس‌لرزه‌ها در ساعت 7:49 صبح امروز به قدرت 5.6 ریشتر این منطقه را مجددا لرزاند.

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان این‌که با توجه به شدت زمین‌لرزه بلافاصله اولین تیم ارزیاب از شعبه بشاگرد به منطقه گوهران اعزام شد گفت: پس از آن بلافاصله امدادگران از شعب جاسک و سایر پایگاه‌های هرمزگان به منطقه اعزام شدند.

وی از آماده‌باش کلیه استان‌ها برای کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده بشاگرد خبرداد و به ایسنا گفت: نیرو و تجهیزات از استان‌های کرمان، فارس، بوشهر و سیستان و بلوچستان به منطقه اعزام شد.

مرادی‌پور با بیان این‌که همچنین چهار فروند بالگرد از استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و تهران به سمت مناطق زلزله‌زده پرواز کردند گفت: با توجه به پراکندگی بافت مناطق مسکونی، این بالگردها پوشش هوایی مناطق را بر عهده دارند.

وی با بییان این‌که بخش گوهران و شش روستای تابعه بیشترین خسارات را دیده‌اند گفت: روستاهای ایرر، تیدر، کلاهو، شهرشیب کلاه، سرهور و کوه‌سفید بیشترین خسارات را دیده‌اند.

به گفته مرادی‌پور منازل این شش روستا از 30 تا 100 درصد تخریب شد.

مرادی‌پوربا اعلام خبر مصدومیت 20 تن در پی این زمین‌لرزه گفت: متاسفانه یک کودک 13 ماهه که به علت تروما به سر به بیمارستان بشاگرد منتقل شده بود جان خود را از دست داد.

وی با بیان این‌که به دلیل زلزله‌های روزهای گذشته و همچنین هشدارهای ارائه شده از سوی مسوولان، بسیاری از مردم منطقه شب را در بیرون از منزل می‌گذراندند گفت: این مساله و همچنین نوع بافت منازل مسکونی که خشتی و گلی است سبب شد که میزان تلفات جانی کاهش یابد.

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به پس‌لرزه‌های قدرتمند این زمین‌لرزه بزرگ گفت: تخریب پس‌لرزه‌ها به گونه‌ای است که عملا منازل روستایی غیرقابل سکونت شده و بر همین اساس دو اردوگاه به ظرفیت هر کدام 150 چادر در منطقه گوهران و ایرر برپا شد.

مرادی‌پور با بیان این‌که 400 تخته‌چادر نیز به همراه اقلام‌زیستی و امدادی نیز میان زلزله‌زدگان توزیع شد گفت: پیش‌بینی امدادگران برای 1000 خانوار است که تا شب عملیات اسکان و تغذیه اضطراری این افراد به اتمام می‌رسد.

وی با بیان این‌که به دلیل بافت کپرنشینی و آمادگی مردم در مناطق زلزله‌زده خوشبختانه هیچ یک از ساکنان در زیرآوار گرفتار نشدند، گفت: به دلیل محیط روستایی این مناطق، اقدام به توزیع چادر و اسکان روستاییان در مجاورت منازلشان کرده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها