در گفت‌وگو با جام جم آنلاین مطرح شد

دلایل بانوان برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری

از صبح امروز حداقل10 خانم که اکثر آنها مجرد هستند با مراجعه به ستاد انتخابات وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند اما انگیزه و دلایل مشخصی برای این ثبت نام نداشتند ولی حرف های آنها خواندنی است.
کد خبر: ۵۶۱۶۵۶
دلایل بانوان برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور، ثبت نام از کاندیداهای ریاست جمهوری از روز سه شنبه آغاز شد که تا روز گذشته تنها 12 زن با مراجعه به ستاد انتخابات در این انتخابات ثبت نام کردند اما از صبح امروز حداقل 10 زن که اکثر آنها مجرد هستند با مراجعه به ستاد انتخابات در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند.

خبرنگار ما فرصتی پیدا کرد تا با این داوطلبان زن گفت وگوی کوتاهی داشته باشد. متن زیر حاصل این گفت وگو است.

چهار دوره کاندیدا شدم

میترا خلج فوق دیپلم مامایی انگیزه خود را برای کاندیداتوری برقراری عدالت در کشور دانست و گفت: الان به مدت چهار دوره در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا می شوم ولی همواره رد صلاحیت شدم.

وی که مسئول بسیج خوهران یکی از حوزه های شهر تهران است، گفت:با توجه به اینکه در دوره دانشجویی فعالیت سیاسی داشتم فکر می کنم رجل سیاسی محسوب و تایید صلاحیت شوم.

این داوطلب زن انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: اگر رد صلاحیت شدم اعتراضی نمی کنم.

وی با اشاره به آمار ثبت نام شده‌های انتخابات ریاست جمهوری در خصوص استقبال کم خانم ها جهت ثبت نام در این انتخابات گفت:خانم ها مشغله های زیادی دارند و کمتر وقت می کنند تا در عرصه انتخابات حضور یابند.

این خانم درخصوص احتمال پیروزی اش در انتخابات گفت: رأی آوردنم با خداست.

دیدم همه می آیند من هم آمدم

شانیه قاسمی 26 ساله مجرد از تهران. وی درخصوص دلایل و انگیزه اش برای کاندیداتوری گفت: انگیزه خاصی نداشتم اما چون دیدم همه می آیند در ستاد انتخابات ثبت نام می کنند من هم آمدم تا ثبت نام کنم.

وی افزود: دانشجوی رشته معماری دانشگاه تهران هستم و قطعاً تایید صلاحیت می شوم.

این داوطلب در پاسخ به این سوال که آیا خانواده ات می دانند که شما برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده‌اید گفت: نه خودم صبح تصمیم گرفتم که بیایم اینجا ثبت نام کنم.

خودم تصمیم گرفتم

زهرا محمدی 26 ساله و مجرد ساکن تهران که مرتب برای تصویربرداران و عکاسان دست راست خود را به نشانه پیروزی بالا می گرفت هیچ دلیلی برای نامزد شدن نداشت.

 وی به خبرنگار ما گفت: انگیزه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مرا به اینجا کشاند.

این خانم در پاسخ به این سوال که آیا با کسی برای کاندیدا شدن مشورت کردید گفت: نه خودم تصمیم گرفتم.

جوانان باید در صحنه حضور داشته باشند

نازنین برک 24 ساله مجرد هدف از کاندیداتوری خود گفت: معتقدم جوانان باید در صحنه حضور داشته باشند و به همین دلیل کاندیدا شدم.

وی افزود: دوست دارم فعالیت سیاسی ام را از همین الان شروع کنم و فرد شناخته شده باشم تا دشمنان هم از عزم و اراده ما جوانان ایرانی مطلع شوند.

وی که دانشجوی فقه و حقوق دانشگاه پیام نور تهران است، گفت: ایران 70 میلیون جمعیت دارد و باید این جمعیت در بیداری اسلامی نقش آفرینی کند.

این داوطلب ریاست جمهوری گفت: کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری اولین حرکت سیاسی من بود و در آینده در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز کاندیدا خواهم شد.

اتلاف بیت المال دلیل اصلی ثبت نام من است

مولود شهیدی 65 ساله دارای تحصیلات حوزوی و لیسانس الهیات است که یک بار هم در زمان خاتمی داوطلب ریاست جمهوری شد اما به عنوان رجل سیاسی محسوب نشد و رد صلاحیت گردید.

وی انگیزه خود برای انتخابات ریاست جمهوری را اتلاف بیت المال دانست و گفت: هدفم حفظ بیت المال و مصرف درست آن است.

این داوطلب ریاست جمهوری گفت: برای رأی آوردن به خدا توکل می کنم. از آنجا که وظیفه شرعی و عرفی داشتم وارد عرصه انتخابات شدم.

یوسف اسدی-خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
۰
۰
همه مردم دارند ازگرانی و این همه وعده های الكی همدیگر رااز بین میبرندبرادر به برادر رحم نمیكند هركی به هركیه فقط به فكر خودشان هستند فقیر روز به روز فقیرتر وثروتمند روز به روز پولدارتر داد داد داد داد از گرانی واین همه حرفهای پوچ مسولین

نیازمندی ها