آواربرداری از 759واحد مسکونی آسیب‌دیده در منطقه زلزله زده شنبه

معاون امور عمرانی استانداربوشهر گفت: عملیات آوار برداری از 759واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله منطقه شنبه دشتی به اتمام رسید.
کد خبر: ۵۶۱۱۶۳
آواربرداری از 759واحد مسکونی آسیب‌دیده در منطقه زلزله زده شنبه

شاپور رستمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در زلزله شهرستان دشتی 1593واحد مسکونی آسیب دیده‌است گفت: از این تعداد واحد آسیب دیده ،832واحد آن باید از نو ساخته شود که تاکنون 849 پرونده برای بازسازی تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون از 759واحد آسیب دیده ،آواربرداری شده است وعملیات گچ ریزی نیز در 455 واحد صورت گرفته‌است.

معاون امور عمرانی استاندار با بیان اینکه پی‌کنی 382واحد توسط بنیاد مسکن اجراء شده است افزود: از این تعداد 139واحد آن آرماتوربندی و قالب بندی  و 82واحد نیز بتن ریزی شده است.

رستمی با اشاره به اینکه زیربنای این واحدهای مسکونی با نظر صاحبان مسکونی تعیین می‌شود افزود: این واحدها در سه تیپ 64،80 و 86متری ساخته می‌شود که زیر بنای آن طبق نظر صاحبان مسکونی تعیین و ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه هیات دولت 416میلیارد ریال تسهیلات به آسیب دیدگان پرداخت می‌شود تصریح کرد: برای بازسازی هر واحد مسکونی شهری 200 میلیون ریال و واحد مسکونی روستایی 150میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

 معاون امور عمرانی استاندار با اشاره به اینکه علاوه بر اعتبار یاد شده 90میلیارد ریال بصورت بلاعوض پرداخت می‌شود بیان کرد: به هر واحد که بازسازی می‌شود 50 میلیون ریال و برای

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها