نمی گذارم سندلی از کریمی شکایت کند

یاوری: کروش برود لیگ پرتغال را 16 تیمی کند!

سرمربی تیم فوتبال فجرسپاسی گفت: با بازیکن خارجی‌مان صحبت می‌کنم تا از فیروز کریمی شکایت نکند.
کد خبر: ۵۶۱۰۲۳
یاوری: کروش برود لیگ پرتغال را 16 تیمی کند!

 محمود یاوری در مورد لیگ این فصل اظهار داشت: من از لیگ امسال راضی نیستم و دلیل آن هم این است که تعطیلات زیادی در بین مسابقات به وجود می‌آمد و اگر این تعطیلات نبودند لیگ بهتری را شاهد بودیم. تعطیلات خواسته یا ناخواسته که آن هم به خاطر تیم ملی بود باعث شد لیگ کیفیت خوب خود را نداشته باشد البته ما امیدواریم تیم ملی با حضور در جام جهانی باعث شود خستگی ما درآید و اگر خدایی ناکرده این امر محقق نشود خستگی در تنمان می‌ماند.

این مربی فوتبال کشورمان در خصوص قطعی شدن لیگ سال آینده با حضور 16 تیم، گفت: کی‌روش فردا روزی از ایران می‌رود و این مشکلات فوتبال برای ما می‌ماند. اگر ما در کشورمان فوتبال نداشته باشیم اگر استان‌هایی مانند آبادان و بندرعباس تیم فوتبال نداشته باشند معضلات و مفاسد اجتماعی در این استان‌ها افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: فوتبال باعث می‌شود مفاسد اجتماعی در اکثر استان‌ها کم شود و اگر فوتبال را از جوانان بگیریم مفاسد اجتماعی ده برابر اضافه می‌شود. اگر فوتبال نباشد جوانان و علاقه‌مندان به فوتبال کجا بروند؟ منبع نشاطشان کجا خواهد بود؟‌در آبادان مسئولین و مردم با فوتبال می‌خوابند، با فوتبال زندگی می‌کنند و با فوتبال بیدار می‌شوند. اگر فوتبال را از آنها بگیریم به طور یقین مفاسد اجتماعی در این استان افزایش خواهد یافت.

یاوری خاطرنشان کرد: کارلوس کی‌روش برود تعداد تیم‌های پرتغال را که 20 تیم هستند و جمعیتشان به مراتب خیلی کمتر از ایران است کاهش دهد. درد ما زیاد است اما آنچه که به جایی نمی‌رسد فریاد است.

وی افزود: فوتبال ما مشکلات زیادی دارد اما نمی‌خواهم کار کارلوس کی‌روش را زیر سوال ببرم ولی کارشناسان زیادی هم هستندکه با نظریه آن موافقند. ایده 16 تیمی کردن لیگ برای کشور خودش خوب است و به درد فوتبال ما نمی‌خورد.

سرمربی تیم فجر سپاسی شیراز خاطرنشان کرد: مسئولین سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال باید با نظر کارشناسی در خصوص تعداد تیم‌های لیگ برتری تصمیم بگیرند و اگر بخواهند بدون هیچ پشتوانه فکری لیگ را 16 تیمی کنند چه کسی باید جواب مردم آبادان و درود را بدهند؟ با حذف تیم‌هایی مانند آلومینیوم ذوب‌آهن چه کار خواهند کرد. فقط به فرض اینکه 4 استادیوم نور کافی ندارند تعداد تیم‌ها را کاهش دهند، صحیح نیست بلکه باید به دولت فشار بیاورند و از دولت کمک بگیرند تا ورزشگاه‌ها را تکمیل کنند اما اینکه تعداد تیم‌های لیگ برتر را کاهش دهند صحیح نیست.

وی افزود: در کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس دولت سال ها قبل با اختصاص 5میلیارد تومان به هریک از ورزشگاه‌ها و کمک به بخش خصوصی بدون اینکه هزینه‌ای حتی بابت برق و آب و گاز بگیرند شرایطی را فراهم کردند که تیم‌های باشگاهی‌شان به سمت حرفه‌ای شدن قدم بردارند و الآن شاهد هستید این تیم‌ها چه پیشرفتی داشته‌اند. این مسائل در فوتبال ما دیده می‌شود و باز هم باید تأکید بکنم آنچه که به جایی نمی‌رسد فریاد است. شما با رفتن به آبادان و بندرعباس به طور ملموس درک خواهید کرد که نبود تیم استانشان در لیگ برتر چه مفاسد اجتماعی برای این استان‌ها خواهد داشت.

سرمربی فجر سپاسی شیراز در خصوص برخورد نژادپرستانه فیروز کریمی سرمربی تیم پیکان با مهاجم خارجی شیرازی‌ها و اینکه این بازیکن در صدد است از کریمی به فیفا شکایت کند، گفت: شکایت حق بازیکن تیم ماست چرا که به او توهین شده است اما خود من با این بازیکن صحبت خواهم کرد تا انشالله موضوع در داخل کشور حل شود. فیروزخان هم آنقدر مربی خوب و با معرفتی است که اگر در عصبانیت چیزی گفته گذشت کند. من با بازیکن تیمم صحبت خواهم کرد تا از شکایت به فیفا منصرف شود.

یاوری با تاکید بر این که از نتایج فجر سپاسی مسئولان باشگاه و هواداران راضی هستند اما خود او ناراحت است، گفت:‌ من نمی‌توانم راضی باشم چرا که بر اساس برنامه‌ریزیم گفته بودم باید در بین تیم‌های هفتم تا دوازدهم جدول رده‌بندی باشیم و انشالله اگر بازی پس فردای خود را در هفته پایانی لیگ برتر با پیروزی پشت سر بگذاریم تا رده دهم بالا خواهیم آمد.

سرمربی فجر سپاسی در خصوص از دست دادن بازیکنان کلیدی مانند رضا حقیقی و عباس محمدرضایی که در طول فصل اتفاق افتاد، به فارس گفت:‌ به هر حال این قبیل نقل و انتقالات در زندگی فوتبالی رخ می‌دهد و ما باید خودمان را با آن تطبیق دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها