معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: سوالات آزمون های ورودی مدارس راهنمایی و متوسطه سمپاد و نمونه دولتی در سطح شناخت به بالا طراحی شده است تا دانش آموزی که مفهوم سوال را در می یابد، بتواند جواب درست را بدهد.
کد خبر: ۵۶۱۰۱۵
طراحی سوالات آزمون سمپاد و نمونه دولتی بر اساس مفهوم

محمد نستوه در پاسخ به این سوال که چه تعداد دانش آموز جهت شرکت در آزمون های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی ثبت نام کردند؟ گفت: تعداد 370هزار و 176 دانش آموز پایه ششم ابتدایی و تعداد 312هزار و 522دانش آموز پایه سوم راهنمایی جهت شرکت در آزمون های ورودی مدارس راهنمایی و متوسطه نمونه دولتی و سمپاد ثبت نام شده اند.

وی با بیان اینکه منابع سوالات آزمونها فقط از محتوای کتابهای درسی خواهد بود، افزود: کتب درسی ششم ابتدایی و سوم راهنمایی به ترتیب منابع سوالات آزمون های ورودی به مدارس راهنمایی و متوسطه سمپاد و نمونه دولتی است.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان با بیان اینکه مدت زمان پاسخگویی برای هر دو آزمون، 100 دقیقه است، افزود: 80سوال برای آزمون ورودی مدارس راهنمایی و 100سوال برای آزمون ورودی مدارس متوسطه سمپاد و نمونه دولتی درنظر گرفته شده که به صورت تستی نیز طراحی شده اند.

نستوه در پاسخ به این سوال که آیا میزان زمان درنظر گرفته شده برای پاسخگویی به سوالات آزمون مقطع متوسطه، کافی خواهد بود یا خیر؟ تصریح کرد: 100 دقیقه زمان برای پاسخگویی دانش آموزان پایه سوم راهنمایی به 100 سوال، مناسب است، در تعریف مدت زمان لازم، توانایی های جسمی و فکری دانش آموزان لحاظ شده است.

وی با اشاره به نحوه طراحی سوالات آزمون های ورودی مدارس راهنمایی و متوسطه سمپاد و نمونه دولتی خاطرنشان کرد: سوالات در سطح شناخت به بالا طراحی شده است تا دانش آموزی که مفهوم سوال را در می یابد، بتواند جواب درست را بدهد.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان همچنین اضافه کرد: هدف از برگزاری چنین آزمونی این است که دانش آموزی که تسلط کافی بر موضوعات درسی خود دارد و تنها حافظه محور نیست، بتواند به عنوان استعداد برتر شناخته و وارد مدارس خاص شود.

نستوه با بیان اینکه سوالات در سطح شناخت موضوعات درسی است، گفت: سوالات به گونه ای طراحی شده است که تا دانش آموز مفهوم سوال را در نیابد، نخواهد توانست جواب بدهد. اگر قرار باشد که سوالات در سطح دانش طراحی شود، در این صورت دانش آموزی که حافظه محور باشد، به راحتی می تواند پاسخ سوالات را بدهد و با طراحی چنین سوالاتی، دانش آموز برتر پذیرش نمی شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در طراحی سوالات از تست های هوش نیز استفاده شده است یا خیر؟ عنوان کرد: خیر، از تست های هوش در این دو آزمون خبری نیست و فقط از منابع کتب درسی در سطح شناخت، سوالات طراحی شده است.

نستوه در پاسخ سوالی مبنی بر ظرفیت پذیرش این آزمون ها اظهارداشت: ظرفیت پذیرش مدارس سمپاد حدود 50هزار نفر خواهد بود.

یادآور می شود، آزمون استعدادهای درخشان و نمونه دولتی برای ورود به دبیرستان فردا، پنجشنبه 19 اردیبهشت ماه و آزمون ورود به دوره راهنمایی این مدارس در روز جمعه 20 اردیبهشت ماه سال 92 راس ساعت 9 صبح بصورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.(پانا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
دانش آموز
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
۰
۰
سلام جواب تست های آزمون 92 رو بزارید....... .
مبینا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
۰
۰
وااای خدایا قلبم داره میاد تو دهنم!!!!!
صابر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
۰
۰
سلام اگه می شود پاسخ ها را بگذارین امتحانات كه تمام شده است.مرسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی.
عاطفه
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
۰
۰
خواهش می كنم جواب سوالات دوره ی راهنمایی روبزاریدخیلی نگرانم
سحر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
۰
۰
خیلی امتحان سختی بودخداكمكمان كند......
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها