رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از کشف اشیاء عتیقه و سکه‌های قدیمی پنج هزار ساله در شهرستان اراک خبر داد.
کد خبر: ۵۵۹۱۵۲
کشف اشیای عتیقه پنج هزار ساله در اراک

به گزارش معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، احمد عباسی اظهار داشت: در پی اعلام به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر اینکه شخصی در امر نگهداری و خرید و فروش اشیاء عتیقه فعالیت دارد، موضوع در دستور کار ویژه قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با تحقیقات به عمل آمده و انجام کارهای اطلاعاتی و پس از گذشت چهار شبانه روز کار مراقبتی، فرد مورد نظر دستگیر شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: در بازرسی از منزل متهم، چندین قطعه ظروف عتیقه، سنگ‌های قیمتی، سکه‌های دوره قاجار و ابزار سنگی کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: با کارشناسی‌های انجام شده توسط کارشناسان سازمان میراث فرهنگی بر روی این اشیاء، مشخص شد قدیمی‌ترین آنها مربوط به تیغه‌های سنگی مربوط به هزاره سوم و چهارم قبل از میلاد و مربوط به پنج تا شش هزار سال پیش می‌باشند و برخی از اشیاء نیز در قالب مولاژ از روی نمونه‌های اصلی ساخته شده‌اند.

به گفته وی از میان اقلام کشف شده، اسکلت یک حیوان با قدمت چندین ساله نیز که به طور ماهرانه‌ای در یک آکواریوم شیشه‌ای نگهداری می‌شد نیز کشف شد که برای تعیین تکلیف و مشخص شدن قدمت نهایی آن توسط کارشناسان منابع طبیعی، در دست بررسی است. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها