318 مدرسه توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شد.این مدارس در 30 استان کشور و روستاهای محروم ساخته شده‌ است.
کد خبر: ۵۵۷۶۳۷
ساخت 318  مدرسه توسط مدرسه سازان

بنیاد برکت که پنج سالی است زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شکل گرفته است، برای تحقق رهنمود رهبر معظم انقلاب برای ساخت هزار مدرسه در روستاهای کشور ، برنامه ساخت 318 مدرسه در قالب هزار و 387 کلاس درس را در 30 استان کشور در فاز نخست دستیابی اهداف خود ، قرار داده است .

مدارس برکت هدیه رهبر معظم انقلاب به کودکان و نوجوانان مناطق روستایی محروم کشور برای برخورداری از فضای آموزشی مناسب و ادامه تحصیل است .

همواره در پی سفرهای با برکت رهبر معظم انقلاب به استان های مختلف تعدادی از اینگونه مدارس باحضور مردم محلی و خانواده شهدا به بهره برداری می‌رسد و شادکامی را برای مردم محروم این مناطق به همراه می‌آورد.

ساخت مدرسه در مناطق محروم کشور براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی توسط بنیاد برکت در سال 92 همچون سال ‌های اخیربا قوت ادامه می یابد .

گفتنی است، برنامه ریزی های لازم برای ساخت حدود 70 مدرسه در مناطق محروم کشور تا پایان سال تحصیلی 92-91 (تا پایان خرداد ماه امسال )، انجام شده است.

ساخت 250 مدرسه نیز برای سال تحصیلی آینده ، تعریف و طراحی شده است تا کودکان ساکن در مناطق کم برخوردار ، از خدمات آموزشی و تحصیلی لازم برخوردار شوند.

شمار مدارسی که در پنج سال گذشته توسط بنیاد برکت در اقصی نقاط محروم کشور ساخته شده است به 318 باب رسیده که بیانگر تلاش چشمگیر و جهادگونه مدرسه سازان بی نام این بنیاد  است .

این مدارس در مقاطع ابتدایی ، راهنمایی ، متوسطه و فنی و حرفه ای هستند و هزاران دانش آموز روستایی را تحت پوشش خود قرار می دهند .

بطور میانگین در هر کلاس 15 تا 22 دانش آموز در مناطق دوردست و کمترتوسعه یافته، مشغول تحصیل خواهند شد.

در ساخت این مدارس از بهترین پیمانکاران و مصالح مرغوب بهره گرفته شده و دارای امکانات متعدد از جمله سیستم های ایمنی، گرمایشی و سرمایشی مناسب، فضای حداقل 40 متری کلاس درس، سرویس های بهداشتی مناسب،  فضای آزمایشگاهی ، کلاس های مشاوره، سالن های ورزشی و سالن های چند منظوره و نمازخانه هستند.

کلیه مدارس ساخته شده توسط بنیاد برکت دارای استانداردهای ملی از جمله فضای آموزشی، فضای پرورشی، تجهیزات آموزشی، محوطه سازی و ... هستند که پس از عملیات احداث ، تحویل اداره کل آموزش و پرورش استان مربوطه شده و معمولاً توسط خانواده‌ معظم شهدا افتتاح می‌شود.

 ساخت 62مدرسه در مناطق محروم در سال 91

در سال 91 ساخت 62 باب مدرسه توسط بنیاد برکت به پایان رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت تا شمار دیگری از فرزندان ایران زمین از نعمت تحصیل در فضای مناسب برخوردار شوند .

در سالی که گذشت بیشترین تعداد مدارس بنیاد برکت در مناطق محروم استان های کردستان ، زنجان و بوشهر به بهره برداری رسید .

هشت مدرسه در استان کردستان ، شش مدرسه در زنجان و پنج مدرسه در بوشهر حاصل تلاش های مدرسه سازان بی نام بنیاد برکت بود که در طول سال 91 ساخت آنها به پایان رسید و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت .

با وجود تلاش های فراوان وزارت آموزش و پرورش و خیران مدرسه ساز ، فضاهای آموزشی در کشور همچنان به نقطه سر به سر نرسیده و هنوز به ساخت مدارس بخصوص در مناطق محروم نیاز داریم .

بنیاد برکت با همکاری سازمان نوسازی مدارس کشور و با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای ساخت مدارس کافی در مناطق محروم ، مسئولیت ساخت یک هزار مدرسه را در کشور برعهده گرفته است .

حضرت آیت الله خامنه ای به این بنیاد توصیه فرموده اند تا در هر منطقه محرومی که دولت نتوانسته مدرسه بسازد ، وارد شود و در ساخت مدرسه کمک کند . (روابط عمومی موسسه بنیاد برکت)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها