ارسال 750 مقاله از جهان برای حضور در کنگره شهریار

750 مقاله از سراسر دنیا به دبیرخانه کنگره بین‌المللی شهریار ارسال شده است. از این میان سهم خارجی‌ها 81 مقاله از 18 کشور است.
کد خبر: ۵۵۷۷۹۰
ارسال 750 مقاله از جهان برای حضور در کنگره شهریار

به گزارش فارس، نشست ادبی کنگره بین‌المللی استاد شهریار صبح امروز  با حضور اعضای برگزارکننده این کنگره در کتابخانه ملی برگزار شد.

در این مراسم بیت‌الله جعفری از شعرای آذربایجان و از استادان دانشگاه گفت: شهریار متعلق به یک قوم خاص نیست، شهریار تاج ادبیات ایران است که مثل معدن کشف نشده‌ای باید برای شناخت مجدد او اقدام کرد.

سخنران دیگر این مراسم اشرف‌السادات موسوی از استادان دانشگاه الزهرا و از اعضای علمی برگزارکننده این کنگره بود. او ابتدا با اشاره به قرارگیری اشعار شهریار در میان ملت‌های مختلف به نحوه برگزاری این کنگره اشاره کرد و گفت: در برگزاری این کنگره 49 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها شرکت کرده‌اند و در مجموع 750 مقاله از سراسر دنیا به دبیرخانه کنگره رسیده است که در میان آن 81 مقاله از 18 کشور خارجی به چشم می‌خورد.

سخنران دیگر این مراسم دکتر باستانی از استادان دانشگاه و اعضای هیات اصلی کنگره شهریار بود. وی اظهار کرد: شهریار از جمله شاعرانی است که در شعرش تصویرگری می‌کند و هر کس که شعر شهریار را بخواند کاملا در فضای تصفیه شده او قرار می‌گیرد.

باستانی از برگزاری نشست دیگر این کنگره از چهاردهم شهریور سال جاری خبر داد و گفت: قرار است تندیس استاد شهریار در روز برگزاری کنگره در کتابخانه ملی رونمایی شود.

همچنین قرار است در روز برگزاری کنگره از پنج عنوان کتاب درباره شعر شهریار رونمایی شود. فن بیان در دیوان فارسی شهریار، سخن از یار آشنا، منقبت و ستایش معصومان در اشعار شهریار، گامی در راستای شهریارشناسی و بررسی سبک و ساختار اشعار شهریار کتاب‌هایی است که در روز برگزاری کنگره رونمایی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها