خبر سلامت

سیگار، یائسگی را جلو می‌اندازد

یک جراح و متخصص زنان گفت: تغییر سبک زندگی، انجام حرکات ورزشی روزانه به طور مرتب و رعایت رژیم غذایی مناسب از مهم‌ترین اقدامات برای بهبود کیفیت زندگی در دوران یائسگی است.
کد خبر: ۵۵۶۴۵۰

دکتر کتایون برجیس، استفاده از ترکیبات گیاهی را برای مقابله با تغییرات خلقی و گرگرفتگی ناشی از یائسگی موثر دانست و افزود: بر اساس مطالعات انجام شده افزایش مصرف هورمون‌های گیاهی مانند سویا و ترکیبات آن در کاهش علائم خلقی و گرگرفتگی بسیار موثر است. وی تاکید کرد : مصرف سیگار موجب بروز یائسگی زودهنگام می‌شود. اما​ رعایت رژیم غذایی کم‌چرب، انجام ورزش‌های ایستایی و انقباض عضلات موجب تقویت عضلات و نگهداری استخوان‌ها در وضع صحیح و حفظ سلامت بدن در هنگام یائسگی می‌شود./ ایسنا

سفید کردن دندان با هویج و خیار

محققان به راهکار‌هایی برای سفیدکردن دندان‌ها بدون استفاده از ترکیبات شیمیایی دست یافته‌اند. این محققان به‌کارگیری توصیه‎های زیر را برای داشتن دندان‎های سفید و درخشان توصیه می‌کنند:

ـ پس از صرف هر وعده غذایی یا مصرف تنقلات، میان‎وعده‎ها و نوشیدنی‌‎ها، دندان‎های خود را مسواک بزنید.

ـ استفاده روزانه از جوش شیرین به عنوان خمیر دندان اصلی باعث تحلیل‌رفتن مینای دندان می‌شود، اما استفاده از آن به صورت یک بار در هفته یکی از راه‎حل‎های قدیمی برای سفید‌کردن دندان‌ها است.

ـ غذاهای دارای خاصیت سفیدکنندگی مصرف کنید. بسیاری از موادغذایی برای سفیدکردن دندان‎ها مفید هستند. مصرف موادغذایی از جمله پنیر، توت‌فرنگی، برگ مو، پوست پرتقال و نیز تکه‌های خام سبزیجاتی نظیر هویج، کرفس، کلم بروکلی و خیار می‌تواند به سفیدی دندان‎ها کمک کند./ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها