روسای اطلاعات ملی و دفاعی آمریکا:

برنامه هسته‌ای ایران نظامی نیست

«جیمز کلاپر» رییس اطلاعات ملی آمریکا و ژنرال «مایکل فلین» رییس سازمان اطلاعات دفاعی آمریکا در جلسه ای در کمیته نیروهای مسلح سنا بار دیگر تاکید کردند برنامه هسته ای ایران نظامی نیست.
کد خبر: ۵۵۶۳۲۸
برنامه هسته‌ای ایران نظامی نیست

به گزارش آنتی وار، این ارزیابی آنها که دقیقا مانند گزارش ماه گذشته شان در سنا بود، شامل گزارش طبقه بندی نشده کلاپر می باشد که در آن آمده است: ایران در تلاش برای افزایش توانمندیهای صلح آمیز هسته ای است و برنامه نظامی در پیش ندارد.

کلاپر همچنین در این گزارش آورده است توسعه زیرساختهای هسته ای این کشور هیچ نشانهای از برنامه تسلیحات هسته ای این کشور ندارد.

وی باردیگر با رد این ادعا که ایران یک کشوری غیرمنطقی است، تاکید کرد تصمیم های هسته ای ایران با زکاوت تمام اتخاذ می شود. همچنین موضع نظامی ایران دفاعی است نه تهاجمی و براساس استراتژی این کشور برای جلوگیری از تهاجم به این کشور و در صورت لزوم تلافی آن است.

کلاپر همچنین پس از ارائه گزارش آماده شده خود در پاسخ به سئوال اعضای سنا اعتراف کرد تحریم های شدیدی که بر ایران اعمال شده است هیچ تاثیری بر این کشور نداشته و هدف آنها برانگیختن فتنه و آشوب در ایران بوده است.

وی در پاسخ به سئوال آنگوس کینگ نماینده ایالت مین درباره تاثیر تحریم ها بر ایران توضیح داد تحریم ها یک تاکتیک عمده (و به طور افتضاح آمیز بی نتیجه) بوده است.

در نشست کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا با جیمز کلاپر هیچ اشاره ای به گزارشها درباره غنی سازی اورانیوم نشده است.

لیندسی گراهام سناتور کارولینای جنوبی که بیشتر زمان خود را صرف حمایت از ماجراجوییهای نظامی جدید آمریکا در خاورمیانه می کند، نیز در این جلسه حضور داشت.

کمی پیش از پایان این نشست کلاپر مدعی شد به طور کلی می توان گفت آمریکا و اسراییل درباره مسایل مربوط به ایران مواضعی مشابه دارند.

بلومنتال در سوالی که به نظر می رسید از طرف حامیان وی در ایپک پرسیده شد گفت آیا همه اطلاعات درباره ایران میان آمریکا و اسرائیل به اشتراک گذاشته می شود که کلاپر از پاسخ مثبت به این سئوال خودداری کرد و گفت بخش عمده ای از اطلاعات به شراکت گذاشته می شود.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
۰
۰
خدا پدرتونو بیامرزه! [روسای اطلاعات ملی و دفاعی آمریكا] دیگه چجوری میشه به اینا فهموند آخه!!!

نیازمندی ها