نماینده مردم تهران در مجلس گفت: موضوع انتقاد من از دولت احمدی نژاد خالی شدن عرصه ها از مدیران با تجربه است.
کد خبر: ۵۵۶۲۵۴
عرصه ها خالی از مدیران باتجربه است

غلامعلی حداد عادل شامگاه یکشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان تاکید کرد: اگر در بنگاه های اقتصادی بزرگ از افراد با تجربه صرف نظر نمی کردیم می توانستیم این بنگاه ها را بهتر اداره کنیم.

وی انتقاد خود از دولت فعلی را خالی بودن عرصه ها از مدیران با تجربه عنوان کرد و گفت: این موضوع به ضرر کشور است و نتیجه آن سوء مدیریت و اسراف  منابع و ایجاد گرانی در کشور است.

وی با انتقاد از رفتار دولت ها در خصوص عدم استفاده از مدیران با تجربه دولت های گذشته و کنار گذاشتن آنها افزود: خالی کردن کشور از مدیران باتجربه باعث ایجاد مشکل برای کشور شده است و متاسفانه این همانند آن است که گونی را جلو پنجره ببریم و همه آنها را بدون توجه به داخل گونی بتکانیم.

حداد عادل ارزشمندترین نتیجه پیروزی انقلاب اسلامی را استقلال کشور دانست و اظهار داشت: تمام گرفتاری ایران طی 150 سال قبل از انقلاب به دلیل نداشتن استقلال بوده است.

عضو ائتلاف "پیشرفت"  اولین کلمه و نخستین شعار مردم ایران در انقلاب اسلامی را استقلال عنوان کرد و افزود: امروز هر ایرانی برای ایران تصمیم می گیرد و همه با وجود دیگر اختلاف ها بر موضوع استقلال ایران اتفاق نظر دارند.

حداد عادل  داشتن استقلال در کشور را از انرژی هسته ای مهم تر دانست و ادامه داد: برای رهبری و نظام اسلامی ایستادگی برای داشتن انرژی هسته ای به معنای ایستادگی برای استقلال است تا همه بدانند ایرانی ها خودشان برای کشورشان تصمیم می گیرند.

وی با یادآوری اینکه هیچ یک از حکومت های کشورهای منطقه تکیه گاه مردمی ندارند افزود: بسیاری از کشورهای دنیا نیز چنین وضعیتی دارند و مجبورند از قدرت های سلطه گر حمایت کنند.

حداد عادل با تاکید بر اینکه وضعیت موجود در سوریه نشان دهنده واقعیت تلخ دنیای ما است، گفت: نمی گوییم مردم سالاری مطلوبی در سوریه برقرار بوده ولی آیا وضعیت سوریه بدتر از بحرین یا سایر کشورهای عربی است.

وی یکی از مظاهر استقلال ایران را در صحنه بودن مردم عنوان کرد و اظهار داشت: جلوه این حضور در صحنه در انتخابات مشاهده می شود. بنابراین حضور آزادانه و انتخابات سالم باید تامین شود.

تفرقه مهم ترین دشمن داخلی است

حدادعادل همچنین در پاسخ به سوال های دانشجویان در زمینه های مختلف افزود: ما دشمنی بزرگتر از تفرقه در داخل کشور نداریم و آنچه که می تواند ما را در برابر دشمن خارجی غالب کند وحدت همه است چرا که همواره در سایه وحدت و تدبیر و همدلی کشورمان را حفظ کرده ایم.

وی در رابطه با چگونگی تحمل وضعیت فعالی اقتصادی حاکم بر کشور ادامه داد: باید بهای انقلاب را بپردازیم. داشتن استقلال بهایی دارد و به دست آوردن آن آسان نیست بنابراین باید در برابر تحریم ها و توطئه های اقتصادی دشمنان ایستادگی کنیم و از این فشار و تحریم با موفقیت عبور کنیم.

حداد عادل گفت: بدون شک می توانیم تحریم ها و تهدید ها را با اقتصاد مقاومتی به فرصت تبدیل کنیم.

واگذاری تصدی های دولتی به مردم زمینه های اشتغال جوانان را فراهم خواهد کرد

وی ایجاد و توسعه اشتغال را در گرو رونق اقتصادی، سرمایه گذاری و اجرای سیاست های صحیح اقتصادی دانست و گفت: بر اساس اصل 44 قانون اساسی واگذاری تصدی های دولتی به مردم زمینه های اشتغال جوانان را فراهم خواهد کرد.

حداد عادل اظهار داشت: در درازمدت با تکیه بر تولید ملی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها اشتغال ایجاد خواهد شد.

با جریان انحرافی مخالفم

وی افزود: بنده با چیزی که در دو سال اخیر به عنوان جریان انحرافی مطرح شده است مخالفم ولی نمی توان از جانب شورای نگهبان در خصوص رد یا صلاحیت این جریان اظهار نظر کرد.

حدادعادل با بیان اینکه "بهار جریان انحرافی نیست" افزود: شاید برخی برداشت ها از بهار و تفسیر آن اشتباه باشد که ما مخالف آن هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت واردات بی رویه کالا از کشور چین ادامه داد: در هر کشور مسئله صادرات و واردات وجود دارد. قبل از انقلاب این کار از طریق امریکا و اروپا انجام می شد ولی پس از انقلاب فضاهای جدیدی برای تجارت ایجاد شد که یکی از این فضاها کشور چین بوده است البته کالاهای چینی در کشور آمریکا نیز یافت می شود و تنها در ایران این مسئله مطرح نیست.

حدادعادل افزود: در حال حاضر شرایط به نحوی است ما مشتری بعضی یا بسیاری از کالاهای چینی هستیم ولی کیفیت کالاها باید کنترل شود تا در این میان ضرری متوجه مردم نباشد و برای ما فرقی نمی کند که با چین یا کشور دیگری روابط اقتصادی برقرار کنیم.

حداد عادل با بیان اینکه استقلال فرهنکی ایران از استقلال سیاسی و اقتصادی بیشتر است، گفت: به دلیل همین استقلال فرهنگی است که در دیگر زمینه ها نیز به استقلال دست یافته ایم. فعالیت شبکه های ماهواره ای بیشمار علیه نظام اسلامی به این خاطر است که می دانند بنیان اخلاقی و ارزشی برای ما استقلال داشته است.

شورای نگهبان هیچ اصلاح طلبی را رد نخواهد کرد

وی با اشاره به اینکه هیچگاه اصلاح طلبان را فاقد جایگاه اجتماعی ندانسته است، اظهار داشت: آنها نیز در میان مردم طرفدارانی دارند و تعیین صلاحیت آنها نیز با شورای نگهبان است.

حدادعادل با تاکید بر اینکه شورای نگهبان هیچ فر دی را که اصلاح طلب نامیده می شود رد نخواهد کرد، افزود: اگر آقایان عارف و جهانگیری نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوند بعید می دانم شورای نگهبان آنان را رد صلاحیت نماید چرا که اصلاح طلب بودن یک چیز است و فتنه گر بودن چیزی دیگر است

وی ادامه داد: باید توجه داشت در بین اصلاح طلبان افرادی هستند که حتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند.

درِ ائتلاف ما به روی دوستان دیگر اصولگرایمان بسته نیست

حداد عادل با بیان اینکه در ائتلاف ما به روی دیگر دوستان اصولگرایمان بسته نیست، گفت: هر کس رای قابل توجهی د اشنه باشد ما از حضور آنها در ائتلاف حمایت می کنیم.

وی اظهار داشت: ایجاد وحدت باید بین کسانی باشد که دارای رای قابل توجهی باشند.

با مدیریت بهتر می شود جلوی گرانی ها را گرفت

وی با اشاره به گرانی موجود در بازار و سنگینی آن بر دوش قشر محروم جامعه افزود: عامل عمده این گرانی ها تحریم است و این موضوع را کسی پنهان نمی کند.

حداد عادل با بیان اینکه موضوع گرانی در این دولت فعالی با پدیدار شدن تحریم ها جلوه گر شد ادامه داد: اعتقاد من بر این است که با مدیریت بهتر می توان جلوی گرانی ها را گرفت و ما در مدیریت مشکل داریم.

وی ادامه داد: در صورتی که اختلاف بین مجلس و دولت تا این اندازه نبود، مجلس و دولت اعتماد بیشتری به هم داشتند، قوانین واقع بینانه تر بود و دولت نیز به قوانی بیشتر عمل می کرد بدون شک وضعیت فعلی اقتصاد بسیار بهتر از این بود.

عادل تاکید کرد: اگر در بنگاه های اقتصادی بزرگ از افراد با تجربه صرف نظر نمی کردیم می توانستیم این بنگاه ها را بهتر اداره کنیم.

وی انتقاد خود از دولت فعلی را خالی بودن عرصه ها از مدیران با تجربه عنوان کرد و گفت: این موضوع به ضرر کشور است و نتیجه آن سوء مدیریت و اسراف منابع و ایجاد گرانی در کشور است.

اصلاحات هیچ گاه تعریف مشخصی از خود ارائه نداده است

حداد عادل در خصوص جایگاه اصلاحات در کشور گفت: من در طول مجلس ششم در خط مقدم مواجهه با چیزی بودم که به آن اصلاحات می گفتند.

وی با بیان اینکه اصلاحات هیچگاه تعریف مشخصی از خود ارائه نداده است، اظهار داشت: نمی توان گفت اصلاحات چه هدفی را دنبال می کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه باید نهضت ازداواج آسان در کشور ایجاد شود گفت: باید تلاش شود در کشور ازدواج ها آسان و با هزینه کم برگزار شود که این امر و پائین آوردن توقعات گام مهم در زمینه رشد ازدواج است.

حدادعادل به دختران هشدار داد در صورت افزایش 70 تا 80 درصدی حضور دختران در دانشگاهها آنها مجبورند با پسران دیلپمه ازدواج کنند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها