این فیلمساز جنجالی «تاریخچه ناگفته آمریکا» را روایت کرده است

انتقاد شدید الیور استون از سیاستمداران آمریکا

الیور استون، فیلمساز جنجالی هالیوود و کارگردان مستند «تاریخچه ناگفته آمریکا» در تازه‌ترین اظهارات خود سیاستمداران آمریکایی را به باد انتقاد گرفته است.
کد خبر: ۵۵۴۹۵۴

وی گفت: اگر آلمان‌ها از بمب اتم استفاده می‌کردند، در سطح بین‌الملل قانونی برای کنترل آن تصویب می‌شد، اما آمریکا برای اولین‌بار از بمب اتم استفاده می‌کند، درباره علت استفاده از آن کاملا بدون صداقت عمل می‌کند و در سطح بین‌الملل نیز هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

به گزارش فارس،‌ این کارگردان ادامه داد: همیشه از خواندن نسخه تحریف‌شده و دروغین تاریخ آمریکا حال خوشی نداشتم؛ سعی من بر این بود که صفحه‌ای از تاریخ را بخوانم و با آنچه که در واقعیت اتفاق افتاده است، مقایسه کنم.

استون شصت و شش ساله، پنج سال گذشته را در کنار پیتر‌کوزنیک مورخ، مشغول ساخت نسخه‌ تازه‌ای از تاریخ آمریکا بودند که با داستان‌هایی ترسناک کامل می‌شد. نتیجه این تلاش یک سریال تلویزیونی ده ساعته با نام «تاریخ ناگفته آمریکا» و کتابی 750 صفحه‌ای شده است.

این فیلمساز آمریکایی می‌گوید: تصمیم گرفتم نسخه حقیقی تاریخ را بیابم و به کودکان بیاموزم. به عقیده من استفاده ما از بمب اتم، پلیدی و ریاکاری بود که ما در این زمینه سنگ‌تمام گذاشتیم. حال آن که دختر هفده ساله من که به یک مدرسه بسیار خوب می‌رود هنوز در کتاب درسی‌اش می‌خواند که ژاپن تسلیم نمی‌شد و این بمب برای نجات زندگی شهروندان آمریکا لازم بود.

استون متذکر می‌شود: آمریکا همواره دوست دارد که با ژست توسعه دموکراسی در سطح جهان، نفوذ خود در سراسر جهان را با هر ابزاری که بتواند افزایش دهد.

وی می‌افزود: ما(آمریکایی‌ها) بخوبی نشان داده‌ایم که می‌توانیم خیلی‌خیلی وحشی باشیم؛ می‌توانیم همان‌قدر بی‌رحم باشیم که روس‌ها در آلمان بودند. حتی بیشتر، نشان داده‌ایم که هیچ مشکلی با انداختن بمب اتم بر سر مردم بی‌گناه و غیرنظامی نداریم.

استون در ادامه درباره دولت بوش نیز می‌افزاید: بوش از مسیر دیگر رئیس‌جمهور‌های آمریکا منحرف نشد بلکه او دنباله‌رو تفکری بود که با «ترومن» (کسی که دستور بمباران هسته‌ای ژاپن را داد) شروع می‌شود و پس از جنگ جهانی دوم شدت می‌گیرد.

وی تاکید می‌کند: ما همچنان به کارهایمان ادامه می‌دهیم، اوباما طی دو سال گذشته بیش از 12 میلیارد دلار تسهیلات نظامی به تایوان فروخته و ما نیروهایمان را در ویتنام و استرالیا پیاده می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها