خاتمی در نقش بازرگان

سعید حجاریان با انتقاد از فرصت‌سوزی سید محمد خاتمی گفته است: وی در حال بازی‌کردن نقش مهندس بازرگان در اوایل انقلاب است که برای محبوب‌ماندن از صحنه سیاست کنار کشید. بازرگان در انتخابات دور چهارم ریاست جمهوری هم ثبت نام کرد اما به دلیل رد صلاحیت بدون کمترین اعتراضی برای همیشه از قدرت کناره گرفت. خاتمی هم می‌خواهد محبوب و ملوس، مثل بازرگان در تاریخ سیاسی کشور بماند.
کد خبر: ۵۵۴۲۰۶
خاتمی در نقش بازرگان

به گزارش مشرق،همچنین موسوی خوئینی‌ها گفته است: طرح پیشنهادی من برای انتخابات، ایجاد موج است. ما باید برای نشان‌دادن وزن و به رخ کشیدن اقتدار خود به نظام موج ایجاد کنیم. حتی با استفاده از خاتمی که نمی‌آید اما با طرح کاندیداتوری وی باید موج ایجاد کنیم.

 آمریکا مانع توافق هسته ای

روزنامه الحیات چاپ انگلستان با انتشار مطلبی با عنوان «آیا آمریکا می تواند با ایران به توافق برسد؟» واشنگتن را مانع توافق هسته ای ایران و گروه «1+5 » یاد کرد و نوشت: آیا واشنگتن واقعا می خواهد با ایران به توافق برسد، یا این که هدف پنهانی اش براندازی جمهوری اسلامی است. و این مسأله دقیقا همان چیزی است که سوءظن های عمیق ایران را برمی انگیزد، به ویژه آن که از زمان شکل گیری حکومت جمهوری اسلامی تا به امروز کشمکشی طولانی با آمریکا دارد.

در این یادداشت آمده است:در شرایطی که آمریکا تلاش می کند ایران را دشمنی شرور معرفی نماید، وقتی به صحبت های کاترین اشتون گوش فرامی دهی ، احساس می کنی قرائن و شواهدی که از امکان حصول توافق با ایران حکایت می کنند تاحدی معقول نویدبخش هستند. اما آیا این تصویر حقیقی است ؟ ابهام بزرگی در مقاصد آمریکا وجود دارد.

 الحیات می نویسد: ایران بر ضرورت پذیرش «حق خود» در غنی سازی اورانیوم برای اهداف مسالمت آمیز در خاک خود از سوی جامعه بین الملل تأکید کرده است، و این موضع ازهمان آغاز اصولی بود.

موانع روابط  مصر و ایران

روزنامه الشرق الاوسط چاپ انگلیس با اشاره به روابط پیچیده مصر و ایران نوشت:یکی از موانع روابط مصر و ایران وجود جریان های تندرو سلفی در مصر است که ایران را قبل از آمریکا یا حتی اسرائیل در صدر دشمنان مصر قرار می دهد، و برای پاسداری از مصر در برابر « خطرات شیعه گری » آماده « شهادت » هستند .

نگرانی و دلشوره شدید آمریکا دوست تاریخی مصر از هرگونه همگرائی یا نزدیکی میان قاهره و تهران ازدیگرموانع روابط  مصر و ایران به شمار می رود .

همچنین اختلاف نظر شدید قاهره و تهران در ارتباط با مسائل جاری در سوریه یک اختلاف نظر ریشه دار بوده و برای ازبین بردن هرگونه همگرائی حقیقی میان دو کشور بسنده می کند .

اصلاح طلبان وارد صحنه می شوند

رسول منتجب نیا در گفت‌و‌گو با «عصر ایران» می‌گوید: ملاک صحبت هایی است که رهبری در مشهد بیان کرده و گفتند که همه گروه‌ها باید در انتخابات حاضر شوند. پس باید گفت اصلاح طلبان اگر میدان را باز ببینند، می‌آیند و خود را در معرض آراء قرار می‌دهند.

وی افزود: شرایط حاضر ، مشکلات و دشواری‌های زیادی را تحمیل کرده است و موجب شده جریان اصلاح طلبی «حضور در انتخابات» را ضرورت ببیند. این وظیفه‌ای برای همه گروه‌ها و همچنین افراد سیاسی است تا اگر تشخیص بدهند که توانایی اداره امور را دارند، وارد صحنه شوند.

منتجب نیا تصریح کرد:اصلاح طلبان طرفداران سرسخت نظام هستند و به همین دلیل ضعف‌ها و اشکالات را با هیچ توجیهی نادیده نمی‌گیرند تا بتوانند راه کارهای مناسب برای برون رفت از مشکل را پیدا کرد.

جبهه اصلاحات اگر احساس کند که شرایط رقابتی در انتخابات حاکم خواهد شد، حتما با یک کاندیدای مطرح وارد انتخابات خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست که چه کسی به نمایندگی این جریان وارد انتخابات خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
ناشناس /
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
۰
۰
اصلاح طلب در صورت توبه /تضمین به ملت برای عدم سازش می توانند با رای ملت اقدام كنند
كارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
۰
۰
اصلاح طلب یعنی چی؟اصلاح طلبی چه هدف و آرمانی دارند؟
م
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
۰
۰
عزیز ناشناس بیدار شو از غفلت و درماندگی بیزار شو كس نشد دركار ملت سازو كار پس برای خود وملت بركار شو

نیازمندی ها