مهمانان این هفته برنامه دیروز امروز فردا با تاکید بر ضرورت ارائه تعریف صریح از شرط رجل سیاسی و مذهبی برای ریاست جمهوری و بررسی اصلاح قوانین ثبت نام دراین خصوص تاکید کردند که امروز خیلی ها احساس تکلیف می کنند که وقتی آقای احمدی نژاد می آید و رای می آورد، چرا ما انجام وظیفه نکنیم؟
کد خبر: ۵۵۳۴۵۰
وقتی احمدی نژاد رای می آورد چرا ما نیاییم

به گزارش مهر، سید مرتضی نبوی عضو هیات عالی حل اختلاف قوا، محمد کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و آیت الله کعبی عضو مجلس خبرگان و عضو سابق شورای نگهبان ، پنجشنبه شب در برنامه تلویزیونی «دیروز، امروز، فردا» در مورد ویژگی های رجل سیاسی  و مذهبی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این برنامه مرتضی نبوی افزود: ما تا سال 84 یک سری شخصیت هایی را داشتیم که در تراز اول بودند و سوابق انقلابی زیادی داشتند و در رده های مختلف تکرار می شدند. سال 84 شخصی از یک نسل جدید تر که سابقه زیادی هم نداشت آمد و مردم هم به او رای دادند. از آن مرحله به بعد فضایی باز شد که چرا ما نیاییم؟ خیلی ها احساس تکلیف می کنند که وقتی آقای احمدی نژاد می آید و رای می آورد، چرا ما انجام وظیفه نکنیم؟ این البته یک حسن و انتقال قدرت از نسلی به نسل بعدی است. این موضوع نباید به نسل های قدیمی بر بخورد.

اصلاح‌طلبان روی هاشمی اجماع کنند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه اصلاح طلبان باید با تمام توان پشت سر هاشمی قرار بگیرند و نگذارند داستان عملکرد اسفبار اصلاح طلبان در سال 84 یکبار دیگر تکرار شود، اظهار داشت: اگر چه با ورود خاتمی پیروزی اصلاح طلبان قطعی می شود ولی کیاست، تجربه و کاردانی هاشمی رفسنجانی برای پیشبرد امور بیشتر است.

صادق زیباکلام درگفتگو با مهر با بیان اینکه وضعیت اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات در هاله ای از ابهام است،گفت: اگر چه نزدیک به دو ماه تا انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده است، ولی تکلیف اصلاح طلبان در خصوص شرکت یا عدم شرکت در انتخابات مشخص نیست.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مراد از اصلاح طلبان در چنین وضعیتی کسانی چون سید محمد خاتمی و اکبر هاشمی رفسنجانی و نزدیکان این دو است، اظهار داشت: دلیل این بلاتکلیفی اصلاح طلبان عدم تمایل اصولگرایان برای شرکت آنها در انتخابات است.

 تهدید کره شمالی، تقابل با ایران

بیش از دو هفته از زمان اوج گیری بحران در شبه جزیره کره و «اعلام وضعیت جنگی» از سوی کره شمالی علیه آمریکا و متحدانش می گذرد، اما اوضاع نه رو به آرامش گذاشته و نه بحرانی تر شده است. در این میان، برخی شواهد به طور فزاینده ای این دیدگاه را تأیید می کند که آمریکا از وضع موجود در شبه جزیره کره به منظور رسیدن به اهداف خود در قبال ایران استفاده می کند.

به گزارش «تابناک»، از حدود دو هفته پیش که «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی دستور قرار گرفتن همه واحدهای نظامی این کشور در وضعیت جنگی را اعلام کرده و آمریکا را آماج تهدیدات خود قرار داد، دولت ایالات متحده اعلام کرد تمهیدات دفاعی را در سرزمین خود و همچنین در قلمرو متحدانش شدیدتر می کند و همچنین هشدارهایی را متوجه دولت کره شمالی نمود.

به نظر می رسد هدف بلندمدت تر آمریکا از تطویل بحران کنونی در شبه جزیره کره آن است که با مشابه سازی ایران و کره شمالی – از نظر هسته ای و همچنین تقابل با غرب – اذهان را به این سمت سوق دهد که برای جلوگیری از بحران های مشابه در آینده، باید جلوی برنامه هسته ای ایران گرفته شود.

‌خوئینی‌‌ها: خاتمی قابلیت‌ لازم را ندارد

با وجود اوج گرفتن فعالیت شبکه‌های متصل به جریان فتنه و وانمود کردن تلاش برای متقاعد کردن سید محمد خاتمی برای پذیرش نامزدی، مباحث رد و بدل شدن در جلسات محفلی این جریان از واقعیت دیگری حکایت دارد.

به گزارش رجانیوز، موسوی خوئینی‌ها که از او به عنوان پدر معنوی جریان مجمع روحانیون مبارز یاد می‌شود، در روزهای گذشته در جلسه‌ای با حضور برخی اعضای این جریان، به شدت از احتمال   نامزدی سید محمد خاتمی انتقاد کرده و او را فاقد قابلیت‌های لازم برای  نامزدی و نمایندگی جریان حامی فتنه در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری عنوان کرده است.

خوئینی‌ها در این سخنان که به نظر می‌رسد آغاز مرحله دوم پروژه جریان فتنه برای اعلام  نامزد اصلی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری باشد، با بیان دلایلی سید محمد خاتمی را فاقد صلاحیت و قابلیت‌های لازم برای نمایندگی این جریان در انتخابات عنوان کرده است.

باهنر:انتخابات سه قطبی است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای بسیار مهم است، چرا که میزان حضور مردم، ضریب امنیتی کشور را بالا می‌برد و طبق گفته رهبر انقلاب، همه سلایق سیاسی در چارچوب قانون می‌تواند وارد عرصه انتخابات شوند، ظلم است که همه اصلاح‌طلبان چوب فتنه‌گران را بخورند، اصلاح‌طلبان قانونمند باید در انتخابات شرکت کنند و قانون محور رفتار همه باشد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا باهنر در جمع مردم شهرکرد با اشاره به انتخابات سال 92 گفت: این انتخابات سه قطبی است، اصلاح‌طلبان پررنگ یا کمرنگ حضور دارند و عارف، شریعتمداری، حسن روحانی احتمالا از این طیف داوطلب شوند، قطب بعد قطب رییس جمهور است که قاعدتا کاندیدا دارد و آن هم مشخص است و اگر این نامزد نتواند عبور کند، افراد دیگری هستند، قطب سوم اصولگرایان هستند که در جمعیت آنان یک پراکندگی به چشم می‌خورد و آقایان ولایتی، حداد عادل و قالیباف اعلام کردند که با هم هستند و یک نفر از آنها وارد عرصه انتخابات می‌شود و ما هم از این پیشنهاد استقبال کردیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
احمد نوری
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
۰
۰
این اقایانی كه بجای رهبر وهمه ملت ایران حرف میزنند چه كاره هستند كه تعیین تكلیف میكنند برای همه ملت مردم خودشان شعور دارند اگر كاندیدای مورد نظرشان تایید شد رای میدهند اگر نشد اصلا رای نمیدهند
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
۰
۰
اگر اداره كردن مملكت اینجوری باشه ، هركسی میتونه 10 تا از این مملكت رو اداره كنه درآمد به ریال خرج به دلار و یورو

نیازمندی ها