عناوین روزنامه‌های صبح سه شنبه

اردوگاه اصلاح‌طلبان همچنان بی‌کدخدا

عناوین روزنامه‌های صبح چهارشنبه

خط و نشان انتخاباتی اصولگرایان برای هاشمی

روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی همچون تعرفه‌های مخابراتی افزایش نمی‌یابد،نوای «دشتی» حزین شد،غافلگیری غرب در برابر ایستادگی ارتش سوریه،پشت پرده یک بده بستان سیاسی،ماراتن هسته‌ای احمدی‌نژاد،مانور 30 کشور در خلیج‌فارس،خط و نشان انتخاباتی اصولگرایان برای هاشمی،درآمد نفتی پس از شوک ارزی و... که برخی از آنها در زیر می‌آید.
کد خبر: ۵۵۳۰۱۰
خط و نشان انتخاباتی اصولگرایان برای هاشمی

ابتکار :خط و نشان انتخاباتی اصولگرایان برای هاشمی

گروه سیاسی- رابطه اصولگرایان با هاشمی رفسنجانی پس از انتخابات 22خرداد 88 همچنان ثابت است. آنان همچنان با زبان هشدار و انذار با این پیر سیاست سخن می‌گویند.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در چهارسال گذشته هرگاه که قصد تاثیرگذاری در تحولات سیاسی کشور را داشته است با سخنان هشدارآمیز و گاه تقاضامندانه اصولگرایان روبه رو شده است. موضع گیری‌های این اردوگاه پیش و پس از آخرین نمازجمعه هاشمی در روز 26 تیرماه 88 و همچنین سخنان هشدار آمیز چهره‌های شاخص اصولگرا در روزهای پیش از برگزاری انتخابات هیات رئیسه مجلس خبرگان در سال1389 – که به کناره گیری هاشمی رفسنجانی از رقابت با مهدوی کنی و سپردن ریاست مجلس خبرگان به وی منجر شد – در همین راستا ارزیابی می‌شود.

این گروه از اصولگرایان اگرچه هیچ تلاشی برای نگه داشتن هاشمی در اردوگاه خود نمی‌کنند، اما همواره در سخنان شان از وی می‌خواهند که مبادا به دامن اصلاح طلبان بیفتد. برخی از این چهره‌ها که عمرشان به اندازه سال‌های سیاست ورزی هاشمی نیز نمی‌رسد، گاه چنان وی را نصیحت می‌کنند که گویی مصلحت این سیاست مدار کارکشته را - که با حکم رهبری نظام سال هاست در کار تشخیص مصلحت نظام است – بیش از خود وی تشخیص می‌دهند.انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری امسال که کمی بیش از دوماه دیگر برگزار می‌شود و گمانه زنی‌ها پیرامون احتمال حضور هاشمی رفسنجانی در این ماراتن سیاسی، یک بار دیگر اصولگرایان را واداشه است تا به موضع ثابت چندسال اخیر خود در رابطه با وی برگردند.

این روزها بسیاری از اصولگرایان در حالی که افراد متعددی را به میدان انتخابات فرستاده اند و هر روز نیز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود،بخشی از نگرانی‌های خود را در اردوگاه اصلاح طلبی نیز جستجو می‌کنند. اگرچه در آن اردوگاه سید محمد خاتمی مناسب ترین گزینه برای انتخابات به شمار می‌رود، اما برخی تحلیل گران نیز هاشمی رفسنجانی را ترجیح می‌دهند. به همین خاطر است که نگرانی مهم اصولگرایان مبنی بر احتمال حضور هاشمی در انتخابات با تابلوی اصلاح طلبی، آنان را واداشته است تا یک بار دیگر به صورت هماهنگ و با میانداری برخی از رسانه‌های اصولگرا، شروع به هشدار و انذار هاشمی کنند. آنان از وی می‌خواهند که «با طناب اصلاح طلبان به چاه انتخابات نرود» برخی دیگر نیز از او می خواهند «که به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام بسنده کند». موضوعی که این بار به خط و نشان شبیه تر است.

با طناب اصلاح طلبان به چاه نرود

یک نماینده اصولگرا در این باره گفت: برخی افراطیون که تیر آن‌ها از هم‌اکنون برای انتخابات به سنگ خورده بدانند که هاشمی‌رفسنجانی با طناب پوسیده آن‌ها به چاه نمی‌رود.حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سؤال که آیا در میان نمایندگان مجلس به خصوص جریان اصولگرا زمزمه‌ای در زمینه حمایت از آیت‌الله هاشمی برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری به گوش می‌رسد، اظهار کرد: در میان جریان اصولگرا تا آن جا که من در جریان هستم هیچ اراده‌ای برای دعوت از ایشان وجود ندارد.

وی از دیدار هفت نفر از نمایندگان مجلس با آیت‌الله هاشمی خبر داد و گفت: این عده ربطی به جریان اصولگرایی ندارند و البته تعدادی از آن‌ها هم اصلاح‌طلبان بوده‌اند. به هنوشته فارس بزرگواری از «حرکت خزنده برخی افراطیون اصلاح‌طلب و دوم خردادی» در آستان انتخابات آینده ریاست‌جمهوری پرده بر داشت و گفت: این‌ها که از هم اکنون تیرشان به سنگ خورده به دنبال راهی برای عبور از بحرانی هستند که خودشان برای خود ایجاد کرده‌اند و به همین دلیل به هر چیز متشبث می‌شوند.

وی در موقعیت کنونی یکی از حربه‌های آنان را سوء استفاده از برخی افراد دانست و گفت: فکر نمی‌کنم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با هوش و درایتی که از ایشان سراغ داریم با طناب پوسیده آن‌ها به چاه برود. نماینده شهرستان کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی با مقایسه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دهه 60 و حال حاضر گفت: همه دوستداران نظام و ایشان دلشان برای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دهه 60 تنگ شده و امیدواریم که به زودی این شخصیت خوب و دوست داشتنی را در همان قاموس گذشته ببینیم.

تدبیر کند و در مجمع بماند

نماینده مردم اصفهان در مجلس نیز به رفسنجانی توصیه کرد در مجمع تشخیص بماند و با نظر اصلاح‌طلبان به ابزار سیاسی در انتخابات تبدیل نشود. حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان و عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به انتخابات آتی ریاست‌جمهوری گفت: انتخابات آتی از حساسیت بالای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برخوردار است لذا مردم با حضور آگاهانه خود و با توجه به معیارهای مقام معظم رهبری نامزد اصلح را انتخاب خواهند کرد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اخبار ضد و نقیض مرتبط به کاندیداتوری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، تاکید کرد: حضور آقای هاشمی به لحاظ قانونی منعی ندارد اما خود ایشان چندین بار اعلام کرده است که کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری نخواهد شد.سالک گفت: اصلاح‌طلبان با توجه به مشکلات فکری که دارند مشکلاتی را برای کشور درست کردند و اکنون نیز آقای هاشمی باید مراقب باشد چون ممکن است جریان اصلاحات از ایشان استفاده سیاسی کند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: در شرایط فعلی جامعه نیاز به آرامش دارد و ممکن است برخی جریانات برای بر هم زدن این آرامش اقدام کنند.عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به حضور هاشمی رفسنجانی در ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: افرادی چون آقای هاشمی که در سطوحی مهمی قرار دارند، بهتر است تدبیر کنند و در سمت فعلی بمانند.

وی با بیان اینکه سلامت جسمی برای ریس‌جمهور لازم است، گفت: ایشان شرایط سنی خوبی برای ریاست‌جمهوری ندارند و به نظر می‌رسد از تحرک لازم برای رئیس‌جمهور بودن، برخوردار نیستند.نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه اصلاح‌طلبان به هاشمی رفسنجانی نگاه محوری دارند، تاکید کرد: اینکه آقای هاشمی کاندیدا می‌شوند یا نه، خودشان می‌دانند اما بهتر است تدبیر کنند و اجازه ندهند اصلاح‌طلبان و فتنه‌گران از او استفاده ابزاری و سیاسی کنند.

قربانی مطامع فتنه‌گران نشود

یک عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز نیز هشدار داد که فتنه‌گران برای تفرقه بین اصولگرایان می‌خواهند هاشمی را قربانی مطامع سیاسی خود کنند. حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو فارس با اشاره به برخی اخبار ضد و نقیض درباره کاندیداتوری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری، گفت: آنچه تاکنون درباره آقای هاشمی قطعی به نظر می‌رسد عدم کاندیداتوری ایشان در انتخابات است.

وی با بیان اینکه هاشمی تدبیر دارد و تدبیر او اجازه کاندیداتوری در انتخابات را نمی‌دهند، اظهار داشت: بخشی از دوستان نزدیک به آقای هاشمی گفته‌اند که به دنبال فردی نزدیک به هاشمی هستند و در حقیقت حضور خود آقای هاشمی را کاملا منتفی می‌دانند.عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه «هاشمی رفسنجانی حال و انگیزه ریاست‌جمهوری را ندارد»، افزود: ریاست‌جمهوری افراد پرتحرک و جوان را می‌طلبد نه افراد مسن.

ابراهیمی در عین حال تاکید کرد: جریان فتنه و اصلاحات می‌خواهد مجدداً هاشمی را قربانی مطامع خود کند و از وی به عنوان ابزار سیاسی استفاده کنند اما انتظار این است که آقای هاشمی چنین اجازه‌ای به اصلاح‌طلبان ندهند.وی افزود: اصلاح‌طلبان برای تفرقه در جبهه اصولگرایی به دنبال کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی هستند و به خوبی می‌دانند که هیچ‌ نامزد اصلاح‌طلبی نمی‌تواند مورد وثوق همه اصلاح‌طلبان باشد.عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در پایان گفت: بعید می‌دانم در صورت کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی، مردم به وی اقبال داشته باشند و انشاالله که خود آقای هاشمی هم به این موضوع آگاه باشد.

جام جم

زلزله مرگبار در بوشهر
تعرفه‌های مخابراتی افزایش نمی‌یابد
رونمایی از 5 رادیوداروی هسته‌ای
بازی‌های هیجانی در لیگ قهرمانی

کیهان

رونمایی از دستاوردهای جدید هسته ای پاسخ ایران به تحریم ها
پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی وقوع زلزله در استان بوشهر
آخرین گزارش ها از زلزله1/6 ریشتری کاکی
تظاهرات مردم آمریکا علیه جنگ طلبی کاخ سفید وارد هفته دوم شد

خراسان
    
نوای «دشتی» حزین شد
توصیه اکید رهبر انقلاب به مسئولان برای نجات آسیب دیدگان و پشتیبانی از خسارت دیدگان زلزله دشتی بوشهر
بررسی تطبیقی میزان مشارکت مردم کشورها درانتخابات
رئیس جمهور: به پروژه های هسته ای سرعت دهید
    
جمهوری اسلامی

در روز ملی فناوری هسته‌ای صورت گرفت؛افتتاح 3 دستاورد هسته‌ای و 5 رادیو دارو
آخرین گزارشات از زلزله 1/6 ریشتری در دشتی
پرداخت تسهیلات 5/12 میلیون تومانی مسکن روستایی از ماه آینده
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:برای تحقق حماسه اقتصادی، نیازمند کارشناسی، اراده سیاسی، وحدت ملی و کارآمد اجرایی قوی هستیم

ابرار

 رییس سازمان انرژی اتمی:تبدیل اورانیوم ۲۰ درصد به۳.۵ درصد منطقی نیست
وزیر امور خارجه آمریکا:دنبال کردن راه حل دیپلماتیک درباره ایران را ادامه خواهیم داد
طرح تحریم های جدید علیه ایران در کنگره آمریکا
بان کی مون:آزمایش هسته ای جدید کره شمالی تحریک آمیز است

رسالت

آل اسحاق:مشکلات امروز از سیاستهای دوران هاشمی و احمدی نژاد است
احمدی مقدم:راه اندازی کارناوال و راهپیمایی انتخاباتی بدون مجوز ممنوع است
مصلحی خبر داد؛برخورد قاطع وزارت اطلاعات با فتنه گران احتمالی انتخابات
حیرت نتانیاهو از خسارت 3 میلیارد دلاری حمله هکرها

سیاست روز

پنهان شدن آمانو و اوباما پشت پرده نخ نما شده
غافلگیری غرب در برابر ایستادگی ارتش سوریه
بازار مسکن تا خرداد کابوس می‌بیند
هیچ کس نمی‌تواند در مسیر دستاوردهای هسته‌ای ایران خللی ایجاد کند

تهران امروز

پشت پرده یک بده بستان سیاسی
باز هم زلزله ویرانگر
پیش‌زمینه‌های فرهنگی پیشرفت
هشدار انتخاباتی وزیر اطلاعات

وطن امروز

گوگل فراتر از سیا
زلزله 1/‌6ریشتری بوشهر را لرزاند
روجریو سلطان دیوانه‌ها
شکاف 7 برابری حقوق کارگران و مدیران

حمایت

بار دیگر همزمان با روز ملی فناوری هسته‌ای صورت گرفت؛رونمایی از دستاوردهای جدید هسته‌ای
رئیس دیوان عالی کشور خواستار شد؛انجام بدون تنش کارهای اجرایی و قضایی
در گفت‌وگو با کارشناسان حقوقی مطرح شد؛اصل، اعسار محکومان مالی است
ضرورت رعایت اصول علمی در آموزش قوانین

آفرینش

هر آن چه درباره کنکور 92 باید بدانید
هاشمی رفسنجانی:برای تحقق حماسه اقتصادی، نیازمند اراده سیاسی و وحدت ملی هستیم
رئیس جمهور:توقفی در برنامه هسته ای ایران وجود نخواهد داشت
حیدر مصلحی:وزارت اطلاعات خود را برای مقابله با فتنه گری از خارج مهیا کرده است

قانون

زلزله در بوشهر
ماراتن هسته‌ای احمدی‌نژاد
کودکان کار، کانون بیماری های پنهان
پرونده ستار بهشتی، هاله سحابی و قتل‌های زنجیره‌ای

مردم سالاری

زلزله 6.1یشتری در دشتی بوشهر؛اشکالی در نیروگاه بوشهر ایجاد نشده است
باید قانونگرایی احیا شود تا اعتماد مردم ترمیم گردد
احتـمال افزایـش قیمـت بنـزین بـه هـزار تومـان
شرایط برپایی راهپیمایی و کارناوال‌های انتخاباتی

شرق

به دلیل غیبت در جلسات؛«فیفا»کرسی دایی را گرفت
روز داغ ستار بهشتی در مجلس
مانور 30 کشور در خلیج‌فارس
آغاز طرح «امنیت‌اخلاقی» از اردیبهشت

آرمان

زلزله بوشهر
دستورالعمل جدید گشت‌ارشاد در سال 92
انتقاد آیت‌ا... هاشمی از اظهارات نابخردانه درباره بحران کره
آبی‌ها صدرنشین ماندند

بهار

نگران محبوبیت هاشمی هستند
عزای عمومی در بوشهر
علی مطهری:نمی‌توان برای حفظ نظام به هر کاری دست زد
سرقت روزانه 20میلیون تومان از فروشگاه‌ شهروند زیاد نیست

ابتکار

خط و نشان انتخاباتی اصولگرایان برای هاشمی
آخر فروردین مهلت اصلاح طلبان به خاتمی
ده‌ها کشته و صدها زخمی در زلزله 6 . 1 ریشتری بوشهر
مسعود کیمیایی:امپراتوری عوام کارش نخبه کشی است

دنیای اقتصاد

درآمد نفتی پس از شوک ارزی
جزئیات تجارت با خارج در سال 91    
زلزله شدید درجنوب کشور    
 هشدار کره شمالی به خارجی‌ها:کره‌جنوبی را تخلیه کنید   

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
۰
۰
هاشمی می آید.و چه ترسیدند این جماعت اصولگرا

نیازمندی ها