عناوین روزنامه‌های صبح چهارشنبه

خط و نشان انتخاباتی اصولگرایان برای هاشمی

عناوین صفحه اول روزنامه‌های دوشنبه

فالگیری،حرفه‌ای در یک قدمی کلاهبرداری

روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی همچون اوج هیجان در شهرآورد منچستر،ولایتی:قدرتمندترین دولت را تشکیل می‌دهیم،بلاتکلیفی طیف‌های سیاسی در تنور داغ انتخابات،حمله بزرگ سایبری به اسرائیل،اس،فالگیری،حرفه‌ای در یک قدمی کلاهبرداری،محسن هاشمی:افراط‌گرایی مثل سرطان است،حمله به ائتلاف‌های انتخاباتی،همه مدعیان قیمت خودرو و... که برخی از آنها در زیر می‌آید.
کد خبر: ۵۵۲۳۹۶
فالگیری،حرفه‌ای در یک قدمی کلاهبرداری

حمایت:فالگیری، حرفه‌ای در یک قدمی کلاهبرداری
    
اگر فکر می‌کنید باز شدن گره بخت بسته‌ شما با قفلی که فلان فالگیر معروف در اختیار شما گذاشته است، باز می‌شود یا مطمئن هستید که جادوی سنگین شدن زندگی‌‌تان با معجونی که از رمال دیگری گرفته‌اید یک شبه دود می‌شودو به هوا می‌رود یا حتی اگر‌مدتی برای سرگرمی، خام حرف‌های یک کف‌بین شده‌اید، بدانید که شما هم قربانی نوعی کلاهبرداری به شمار می‌روید.

تلاش ما در این بسته حقوقی این است که به شما بگوییم برای رهایی از چنین موقعیت‌هایی باید چه کار کنید و البته به فالگیران نیز درباره پیامدهای کارشان هشدار بدهیم.

افسانه خلاصی از شر مشکلات
به طور حتم در زندگی شما نیز گاهی مشکلاتی به وجود آمده است که دوست داشته اید هر چه زودتر از شر آن خلاص شوید و برای رهایی، از دیگران کمک خواسته‌اید؛ در این میان، افرادی به شما معرفی می‌شوند که گویا می‌توانند گره از کار خیلی‌ها باز کنند و به روش ارتباط با عالم ماورایی دوای هر درد بی درمان را بیابند. بعضی‌ها با شنیدن حرف‌ها و ادعاهای فالگیران با نیشخندی فرد را به تمسخر می‌گیرند، اما عده‌ای هم پیدا می‌شوند که با علاقه‌مندی از این موضوع استقبال می‌کنند و به این افراد مراجعه می کنند یا به قول خودشان پناه می‌برند. همان طور که می‌دانید فالگیری و رمالی معضلی اجتماعی محسوب می‌شود که خانواده‌های زیادی را قربانی می کند، همچنین کلاهبرداری فالگیران هزینه‌های هنگفتی را به اشخاص تحمیل می‌کند. شاید شما هم کسانی را دیده باشید که با متوسل شدن به شیوه‌هایی نظیر فالگیری، دعانویسی، جادوگری و کف‌بینی سعی دارند مشکلی را از زندگی خود بردارند، غافل از این که در بیشتر زمان ها، مشکلات تازه‌ای را به خانواده‌ها اضافه می‌کنند.

طلاق‌هایی بر گرفته از نسخه خوشبختی
بی‌گمان عده‌ای عادت کرده‌اند برای رفع مشکلات خود به جای مراجعه به متخصصان، به رمال‌ها رجوع کنند که پیامدهای ناگواری را به دنبال دارد.برخی گزارش‌ها حاکی از این است که در حدود
5 درصد از طلاق‌ها در جامعه از طریق توسل به رمالی و جادوگری صورت می‌گیرد؛ البته جدای از آن، جرایم متعددی مانند سوء‌استفاده جنسی، کلاهبرداری، سرقت و... نیز به دست رمالان انجام شده است.فروش مهره و روغن مار، بخت‌گشایی، پیدا کردن دزد با آیینه ‌‌بینی، یافتن شغل پردرآمد برای مشتریان و درمان بیماری‌‌های صعب‌العلاج از جمله نسخه‌هایی است که از سوی افراد رمال تجویز می‌شود.گاهی رمالان به قدری جدی به فعالیت می‌پردازند که برای خود دفتر کار و منشی دست و پا می‌کنند و البته به این ترتیب به حق ویزیت خود می‌افزایند. حتما دوست دارید بدانید که قانون، با این افراد دروغ ‌پرداز که با زندگی مردم بازی می‌کنند چه برخوردی می‌کند. از همین رو دکتر عباس تدین حقوقدان و مدرس دانشگاه به سوالاتی در این زمینه پاسخ می‌دهد.

رمالی مدلی برای کلاه برداشتن ازسر مردم
در قانون مجازات عمومی مصوب سال ‌1304 ، قانونگذار در مقررات مربوط به تخلفات، موضوع رمالی را نیز پیش‌بینی کرده است ، اما متاسفانه پس از انقلاب چنین عنوانی در قوانین کیفری به صراحت ذکر نشده است، و این جرم در قالب قانون تشدید مجازات ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری مد نظر قرار گرفته است و رمالی تحت شرایط خاصی در زمره جرم کلاهبرداری جای می‌گیرد. در ماده 1 قانون تشدید مجازات ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری آماده است: «هرکس از راه حیله و تقلب مردم را به داشتن اختیارات واهی فریب دهد و به امور غیرواقع امیدوار کند و یا افراد را از حوادث غیرواقع بترساند و از طریق وسایل تقلبی وجوه و اموالی را از آن ها بگیرد، کلاهبردار محسوب می‌شود». کلاهبرداری جزو آن دسته از جرایمی ‌است که دادستان هم می تواند به عنوان مدعی‌العموم آن را پیگیری ‌کند؛ بنابراین کلاهبرداری ناشی از رمالی دارای دو نوع شاکی عمومی‌ و خصوصی است. هر فردی که مورد کلاهبرداری قرار گرفته باشد، می‌تواند برای طرح شکایت به عنوان شاکی خصوصی به مراجع قضایی رجوع کند؛ اما گاهی ممکن است فرد در کسب مال هیچ حیله و تقلبی را به کار نبرد که دیگر کلاهبرداری
محسوب نمی‌شود.

ممنوعیت کسب مال نامشروع
همیشه راه‌های کسب درآمد قانونی نیست؛ بنابراین قانونگذار برای مقابله با کسانی که اموالی را از طریق نامشروع به دست می‌آورند موادی را ذکر و مجازت‌هایی را پیش‌بینی کرده است.در ماده 2 قانون تشدید مجازات ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری ذکر شده است که اگر مالی از طریق غیر قانونی کسب شود، آن مال نامشروع محسوب می‌شود و کسب آن جرم است و برای فرد مجرم مجازات تعیین خواهد شد. البته اگر شکایتی به دادستان اعلام شود، وی موظف است در صورتی که آن را از مصادیق ماده 1 قانون فوق الذکر تشخیص دهد، اعلام جرم نماید. بنابراین تعیین مصداق اینکه رمالی جزو مصادیق کدام جرم است، با دادگاه است.

پیش‌بینی تا 7سال آب خنک
اگر برای قاضی اثبات شود که عمل رمالی با جرم کلاهبرداری منطبق است، برای رمال مجازات حبس تعزیری از یک تا 7سال در نظر گرفته می‌شود؛ البته رد مال و جزای نقدی از دیگر مجازات رمالان است. بیان این نکته نیز خالی از لطف نیست که جرم رمالی بر اساس قانون ‌تخفیف و تعلیق ندارد.

مجازات قانون برای جرم تحصیل مال نامشروع
گاهی ممکن است دادگاه با بررسی شواهد رای به کسب اموال نامشروع بدهد؛ بنابراین مجازاتی که برای فرد در نظر گرفته می‌شود، متفاوت خواهد بود. اگر مالی از طریق غیرقانونی کسب شود، این مال نامشروع است و تحصیل کننده آن باید پاسخگو باشد.در قانون اگر کسی مجرم به کسب مال نامشروع شناخته شود از 3ماه تا دوسال حبس را تحمل می‌کند و البته دو برابر مال کسب شده را باید به عنوان جزای نقدی پرداخت کند و مال ماخوذ (کسب شده) را نیز به صاحب خود برگرداند.

از حبس تا چوبه دار
یادتان باشد در موضوع رمالی همیشه پای مال در میان نیست، گاهی پیش آمده است که جان افراد به خطر می‌افتد و رمال به دلیل تجویز داروی نامناسب فرد استفاده کننده را تا پای مرگ نیز می‌کشاند؛ دراین مورد خود رمال نیز به استقبال مرگ ‌رود. قانون در برابر کسانی که به نوعی خطرهایی را در جامعه ایجاد می‌کنند، می‌ایستد و اجازه فعالیت به آنها نمی‌دهد. ممکن است افراد ساده لوح برای معالجه بیماری خود به رمالان مراجعه کنند و از آنجا که بیشتر رمالان بیسواد و بدون تخصص هستند، موادی را به بیمار تجویز کنند که نه تنها علاج‌کننده درد نیست، بلکه جان او را نیز تهدید کند. اگر در این میان فرد بیمار بر اساس نظر پزشکی قانونی بر اثر مصرف دارویی که از سوی رمالان تجویز شده، فوت کند، طبق ماده226 قانون مجازات اسلامی‌ تجویز کننده به قصاص محکوم می‌شود. در این ماده آمده است که اگر فردی قصد قتل داشته یا وسیله‌ای که به کار ببرد کشنده باشد، مصداق قتل عمد است و مجازات فرد خاطی قصاص خواهد بود؛ اما اگر جرم واقع شده نتیجه بی‌مبالاتی باشد، قتل، شبه‌عمد یا در حکم شبه‌عمد به شمار می‌رود و فرد به پرداخت خون بها محکوم می‌شود.

تعقیب حتی با گذشت شاکی
با آن که بسیاری از مردم به روش‌های مختلف گرفتار رمالان شده‌اند، اما بیشترشان نمی‌دانند که می‌توانند از این افراد شکایت کنند. این افراد باید بدانند که می‌توانند به دادسرای محل وقوع جرم (محلی که رمالی صورت گرفته) مراجعه و شکواییه تنظیم کنند. همان طور که گفته شد برای رمالی دو شاکی خصوصی و عمومی متصور است. دادستان نیز می تواند به طور مستقل روند شکایت رمالی را پیگیری ‌کند؛ بنابراین اگر شاکی خصوصی رضایت دهد و گذشت کند، دادستان آن را دنبال می‌کند. به عبارت دیگر در این مورد شاکی تنها اعلام کننده است و پیگیری باقی کار با دادستان خواهد بود.

جام جم

دولت به دنبال تک نرخی شدن ارز
صدای رادیو در نوروز شنیدنی تر بود
اوج هیجان در شهرآورد منچستر
14 نامزد انتخاباتی در یک نشست

کیهان

تازه ترین واکنش ها به آلماتی 2؛مواضع دو پهلوی 1+5 و رسانه های غربی
مصباحی مقدم: تا تورم تک رقمی نشود فاز دوم هدفمندی اجرا نخواهد شد
شیعیان بحرین در محل مساجد تخریب شده نماز خواندند
ایران با تولید اسلحه سفید انحصار آمریکا و اسرائیل را شکست

خراسان

اظهارنظرهای صریح کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری
هزینه های کمرشکن درمان، چنگال سرطان را بر جان بیماران تیزتر کرده است
مصوبه شورای رقابت برای بازگرداندن اضافه دریافتی خودروسازان به مردم
پیشنهاد حذف ارز مرجع و مبادله ای درلایحه بودجه ۹۲

جمهوری اسلامی

سرگئی ریابکوف:روسیه مخالف سیاست شرکای غربی خود برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران است
وحشت آمریکا از تهدیدات پیونگ یانگ و تلاش برای کاستن از سطح تنش‌ در شبه جزیره کره
دور تازه درگیریهای مخالفان و موافقان دولت مصر با دهها کشته و زخمی
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی:هیچ پیش‌بینی و ذخیره سازی برای ایام عید صورت نگرفته بود

ابرار

کرباسچی:خاتمی و هاشمی در موقعیت های غیراجرایی می توانندنقش موثرتری ایفا کنند
وزیر اطلاعات:با اخراج گروهک تروریستی منافقین از عراق امنیت در این کشور برقرار می شود
بیانیه انگلیس پس از «آلماتی ۲»
وزیر خارجه آمریکا:۱+۵ به گفت وگوها با ایران ادامه می دهد

رسالت

ولایتی:قدرتمندترین دولت را تشکیل می‌دهیم
یورو در مسیر فروپاشی
لاریجانی:بودجه 92 باید از نظر درآمدها و هزینه‌ها واقعی باشد
حسینی بوشهری:تکثر نامزدهای اصولگرا موجب نگرانی است

قدس

جریمه 200000000000 تومانی یک خوردو ساز
دولت مصوبه افزایش 25 درصدی حقوق را ابلاغ کرد
درخواست کمک نخست وزیر جدید استان از نصر الله
آلماتی 2 شکست نخورد

سیاست روز

بلاتکلیفی طیف‌های سیاسی در تنور داغ انتخابات
پایتخت و بار دیگر آبروداری برای تلویزیون
عقب گرد بیشتر غرب در برابر منطق ایران
آرایش نظامی در شبه جزیره کره از دریچه آمار

وطن امروز

حمله بزرگ سایبری به اسرائیل
تل‌آویو و حیفا در مقابل دمشق
3 کشته درتیراندازی آیداهوی آمریکا
تأکید دیپلمات‌های غربی؛نگویید آلماتی ـ2 شکست خورد

تهران امروز

ارزیابی متفاوت دولتمردان از ظرفیت ایجاد شغل در کشور
عدالت گستری با قانون‌شکنی به‌ دست نمی‌آید
دانشجو: اوامر صادره اجرا می‌شود
آینده مذاکرات هسته‌ای

آفرینش

زمان دقیق اعلام نتایج آزمون دکتری و کارشناسی ارشد 92
لاریجانی:حماسه اقتصادی در گرو تولید و حمایت از صنعت و کشاورزی است
آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان کارشناسی پودمانی علمی کاربردی از 20 فروردین ماه
رئیس کمیسیون امنیت:ایران خواستار لغو تحریم ها در مقابل مذاکره است

حمایت

فالگیری،حرفه‌ای در یک قدمی کلاهبرداری
لاریجانی با 8 توصیه به کمیسیون تلفیق ،خواستار شد؛انعکاس لوازم«حماسه اقتصادی» در لایحه بودجه
داروهای میلیونی در سبد هزینه مبتلایان به ام. اس
حبس زدایی مجازات ها را بی ارزش نمی‌کند

قانون

بازار طلا و سکه امسال آرام خواهد بود
تشریح برنامه‌های 1+2 در نشست انتخاباتی ولایتی؛دولت پر قدرت تشکیل می‌دهیم
وداع پرشور با بازیگر «بودن یا نبودن»
حکم اعدام «مه آفرید» در دست دادستان تهران

شرق

رییس کمیسیون بودجه مجلس:رشد اقتصاد ایران صفر یا زیر صفر است
محسن هاشمی:افراط‌گرایی مثل سرطان است
گره دیپلمات عربستانی کورتر شد
وزیرعلوم:نامه احمدی‌نژاد را 52 روز قبل از انتشار دریافت کردم

آرمان

وزیر علوم با اشاره به نامه دستور برکناری 2 رئیس دانشگاه؛اوامر صادره احمدی نژاد اجرا می‌شود
در دیدار 7 نماینده با آیت‌ا... ‌هاشمی چه گذشت؟
دیدار نوروزی با حاشیه دعوت پیامکی
واردات چند ساعته 1000 خودروی لوکس

بهار

آیت‌الله جوادی‌آملی:نمی توان با فحش و لعنت نظام اسلامی برقرار کرد
رحیمی وارد می‌شود
سپاس مردم از آخرین نقش بدیعی
ولایتی رییس‌جمهور آینده را پیش‌بینی کرد؛یا‌من‌ یا قالیباف‌ یا‌حداد

مردم سالاری

علی اکبر ولایتی:1+2 با اکثریت اصولگرایان ائتلاف نمی‌کند
انتظار برای ضرب شست کره شمالی
نـرخ رشـد اقتصـادی کشـور: صـفر
تعطیلات زیاد یا بهره‌وری کم؛ مساله این است!

ابتکار

حمله به ائتلاف‌های انتخاباتی
آیت الله آملی لاریجانی:کار ما شده است ناله کردن و ترحیم گرفتن
تبریک احمدی نژاد به هاشمی تکذیب شد
کاران دانشجو سکوت را شکست
    
دنیای اقتصاد

سرنوشت مذاکرات هسته‌ای
تکنیکالیست‌ها پاسخ می‌دهند؛فتوحات بورس ادامه می‌یابد؟    
همه مدعیان قیمت خودرو    
در نشست فعالان اقتصادی مطرح شد؛هشت مطالبه از رییس‌جمهور آینده   

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها