فرمانده انتظامی گیلان از کشف بالغ بر یک‌میلیون انواع مواد محترقه در استان خبر داد.
کد خبر: ۵۵۰۶۱۳
کشف یک‌میلیون مواد محترقه در گیلان

ابراهیم قائدرحمتی پیش از ظهر امروز در آستانه فرا رسیدن عید نوروز در جمع خبرنگاران، اقدام‌های سال 91 پلیس گیلان را تشریح کرد.

کاهش 100 درصدی سرقت‌های مسلحانه در گیلان

وی، کاهش 100 درصدی سرقت‌های مهم و مسلحانه را از جمله اقدام‌های پلیس گیلان در سال 91 ذکر کرد.

رئیس پلیس گیلان افزایش دو درصدی کشف مواد مخدر از قاچاقچیان، رشد 29 درصدی کشف محصولات ضدفرهنگی و مشروبات الکلی، افزایش 38 درصدی تجهیزات ماهواره و رشد 35 درصدی دستگیری افراد متخلف در این زمینه را از دیگر اقدام‌های این نهاد در سال جاری عنوان کرد.

وی، کشف 45 درصد ماهواره را داوطلبانه نامید و تصریح کرد: خانواده‌های گیلانی در این زمینه همکاری می‌کنند و امیدواریم این روند همچنان توسط مردم ادامه یابد.

مرگ 700 نفر در تصادفات رانندگی گیلان در سال 91

قائدرحمتی، کاهش 37 درصدی تصادفات فوتی درون شهری و افزایش تلفات جاده‌ای برون شهری را از دیگر اقدام‌ها برشمرد و گفت: در طول سال 91 حدود 700 نفر در گیلان بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی، گیلان را استان گردشگرپذیر خواند و اذعان کرد: بیش از 60 درصد تصادفات متعلق به خودروهای استان در جاده‌های فرعی است که نیاز به فرهنگ‌سازی ویژه دارد.

فرمانده انتظامی گیلان، انسان را اصلی‌ترین عامل وقوع تصادفات رانندگی نامید و یادآور شد: چهار عامل انسانی، وسیله نقلیه، جاده و امداد و نجات در وقوع تصادفات نقش دارند.

وی بیش از 50 درصد مجروحان رانندگی را جزو فوت‌شدگان خواند و خاطرنشان کرد: بخش مهم این امر، عامل انسانی است.

قائدرحمتی، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را در کاهش تصادفات بسیار تأثیرگذار دانست.

وی افزایش هشت درصدی تماس‌های مردمی با پلیس 110 در سال جاری را نشانه اعتماد مردم به پلیس نامید و متذکر شد: تخلفات راهنمایی و رانندگی بیشترین تماس مردم با پلیس 110 است.

برخورد پلیس گیلان با ناهنجاری‌های چهارشنبه آخر سال

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به چهارشنبه آخر سال و تمهیدات اندیشیده شده در این زمینه، ابراز داشت: نیروی انتظامی به دنبال نشاط مردم و جامعه است و حفظ امنیت و آرامش جزو دغدغه‌های پلیس محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه نشاط باید بدون مزاحمت برای دیگران باشد، خاطرنشان کرد: با هرگونه بی‌انضباطی و ایجاد مزاحمت برای مردم برخورد می‌شود.

قائدرحمتی از اعمال برنامه ویژه ترافیکی در چهارشنبه آخر سال خبر داد و یادآور شد: همکاری مردم تکمیل‌کننده طرح‌های پلیس است و مردم هرگز بی‌نظمی را نمی‌پسندند.

وی با تأکید بر اینکه در چهارشنبه آخر سال اجازه حرکت‌های ناهنجار داده نمی‌شود، بیان داشت: مردم این امر را مدیریت می‌کنند.

کشف یک‌میلیون مواد محترقه در گیلان

این مسئول از کشف بالغ بر یک‌میلیون عدد انواع مواد محترقه در گیلان خبر داد و افزود: این مقدار کشفیات 11 درصد افزایش داشته است.

وی، برقراری امنیت کامل در تعطیلات نوروزی را از برنامه‌های مهم پلیس گیلان ذکر کرد و گفت: در امور انتظامی حدود 450 گشت سواره و پیاده خودرویی و موتوری به صورت شبانه‌روزی در نوروز 92 فعالیت می‌کنند.

قائدرحمتی خاطرنشان کرد: ایجاد 50 واحد ایستگاه ثابت در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها و به‌کارگیری بیش از هشت هزار نفر نیرو برای نظم و امنیت نوروزی استان از جمله برنامه‌های صورت گرفته است. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها