گزارش جیمز کلپر درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران

نمی‌توان مخفیانه سلاح هسته‌ای تولید کرد

مدیر اطلاعات ملی آمریکا در گزارشی با اشاره به توانمندی ها و پیشرفت ایران در عرصه‌های فن‌آوری مانند غنی‌سازی اورانیوم و ساخت موشک‌های بالستیک، تصریح کرد که جامعه اطلاعاتی آمریکا هنوز به این نتیجه نرسیده که رهبران ایران تصمیم به ساخت سلاح هسته‌ای گرفته‌ باشند.
کد خبر: ۵۴۹۲۴۵
ایران تصمیمی برای ساخت سلاح هسته‌ای ندارد

به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس گزارش سالیانه ارزیابی «تهدیدات جهانی» علیه آمریکا که امروز به کمیسیون اطلاعات سنا ارائه شد، حملات سایبری و عملیات جاسوسی‌ سایبری، به عنوان تهدید اول این کشور جایگزین خطر تروریسم شد.

«جیمز کلاپر» مدیر اطلاعات ملی آمریکا با ارائه سند 34 صفحه گزارش داد، با این وجود از احتمال وقوع حملات فاجعه‌بار علیه آمریکا، کاهش یافته است.

در گزارش‌های سال 2010 و 2011، خطر «تروریسم» به عنوان تهدید اصلی علیه امنیت آمریکا مطرح شده بود.

کلاپر تصریح کرد یکی از عواملی که موجب شده بر اهمیت حملات سایبری افزوده شود، تحول سریع فن‌آوری‌ها است که کارشناسان قادر نیستند به سرعت خود را با آنها تطبیق دهند.

این گزارش همچنین اقدامات تهدید‌آمیز کره شمالی از جمله تولید سلاح‌های هسته‌ای، بی‌ثباتی و ناآرامی‌ پس از تحولات مردمی در کشور‌های خاورمیانه، دوره احتمالی انتقال سیاسی در کوبا و رشد قدرت اقتصادی چین را جزء تهدیدات علیه امنیت آمریکا دانست.

این گزارش همچنین با اشاره به توانمندی ها و پیشرفت ایران در عرصه‌های فن‌آوری مانند غنی‌سازی اورانیوم و ساخت موشک‌های بالستیک، تصریح کرد که جامعه اطلاعاتی آمریکا هنوز به این نتیجه نرسیده که رهبران ایران تصمیم به ساخت سلاح هسته‌ای گرفته‌ باشند.

درباره سوریه، سازمان‌های جاسوسی آمریکا مدعی شدند قدرت دولت بشار اسد برای دفاع از بقای خود رو به تحلیل است.

آنها با اعتراف به اینکه معارضان سوری نتوانسته‌اند کنترل شهر‌های حلب، دمشق و حمص را درست بگیرند اما با تسلط بر مناطق روستایی از آنها به عنوان پایگاه احتمالی در آینده استفاده خواهند کرد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها