لیگ قهرمانان اروپا

شب آرام میزبان‌ها

برخلاف بارسلونا که برای بقا در لیگ قهرمانان شب سختی در نیوکمپ پیش رو دارد یا برخلاف منچستریونایتد که می‌داند بردن رئال مادرید با روحیه حتی در اولدترافورد هم کار آسانی نیست، سه میزبان بازی‌های امشب و فردا شب لیگ قهرمانان اروپا تقریبا با خیالی آسوده به مصاف مهمانان خود می‌روند.
کد خبر: ۵۴۶۹۵۷
شب آرام میزبان‌ها

البته در این میان حساب بورسیا دورتموند تا حدودی از یوونتوس و پاری‌سن‌ژرمن جداست. دورتموندی‌ها که چیزی نمانده بود در بازی رفت در دونتسک اکراین با یک شکست دو بر یک غافلگیر شوند، امشب در ورزشگاه خانگی خود کافی است، بازنده نباشند.

چیزی که شرایط را برای زردپوشان آلمانی آسان کرد، گل دقیقه 87 هاملز بود که دورتموند را از شکست مقابل شاختاردونتسک نجات داد. آن تساوی 2 ـ 2 حالا فقط یک معنی برای نماینده اکراین دارد، این‌که دورتموند را در آلمان شکست بدهد.

آنها در دو ملاقات قبلی خود در آلمان پیروز بوده‌اند، اولین بار در فصل 2005 ـ ‌‌‌2004 شالکه را در گلزن کرشن 2 بر یک بردند، یک سال بعد هم 2 بر صفر اشتوتگارت را از پیش رو برداشتند.

البته بردن دورتموند آن هم در فصلی که یورگن کلوپ اندیشه‌های قهرمانی در سر دارد، کار آسانی نیست.

وست‌فالنی‌های سابق تاکنون هفت بار به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرده‌اند و فقط یک بار در این مرحله از گردونه رقابت‌ها کنار رفته‌اند حتی هواداران بدبین این تیم هم نمی‌توانند باور کنند امشب این اتفاق برای دومین بار برای آنها بیفتد.

اما در دو بازی فردا شب حکایت کاملا متفاوت است، چون یوونتوس و پاری‌سن‌ژرمن در همان بازی رفت کار حریفان خود را یکسره کردند.

سیاه و سفیدهای تورینی که این روزها با کونته در صدر جدول سری A یکه‌تازی می‌کنند همان شب که در سلتیک پیروزی پرگل 3 بر صفر را جشن گرفتند، دیگر خیالشان از بازی برگشت راحت شد، البته برای یوونتوس انگیزه‌های دیگری وجود دارد، این‌که دروازه‌شان را بسته نگه دارند و همچنان شکست‌ناپذیر به کار خود ادامه دهند.

مردان تورینی از ماه مارس 2010 تاکنون نزدیک سه سال است که در رقابت‌های اروپایی بی‌شکست باقی‌مانده‌اند. آخرین شکست آنها زمانی بود که 4 بر یک نتیجه را به فولام واگذار کردند و در مرحله یک‌شانزدهم جام یوفا از گردونه رقابت‌ها حذف شدند. در این مدت یووه 17 بار به میدان رفته که حاصل آن هشت پیروزی و 9 تساوی بوده است، ضمن این‌که آنها هر چهار بازی اخیر خود را برده اند و حتی یک بار هم اجازه نداده‌اند که دروازه‌شان باز شود.

در آن سو سلتیکی‌ها هم هیچ‌گاه در ایتالیا مقابل تیم‌های ایتالیایی پیروز نشده‌اند. آنها 9 بار در رقابت‌ های اروپایی به ایتالیا سفر کرده و تنها سه بار با تساوی به خانه برگشته‌اند. تنها خاطره خوب برای این تیم اسکاتلندی پیروزی دو بر یک مقابل اینترمیلان در فصل1967 ـ‌‌‌‌1966 و قهرمانی در جام یوفا به عنوان نخستین تیم بریتانیایی است؛ خاطره‌هایی که 46 سال از آن می‌گذرد.

پاری‌سن‌ژرمن صدرنشین این روزهای لیگ فرانسه هم مثل یووه دغدغه چندانی برای بازی با والنسیا ندارد. آنها در اسپانیا با حضور 36 هزار تماشاگر والنسیایی خیلی راحت از پس میزبان برآمدند؛ البته گل دقیقه 90 والنسیا برتری 2 بر صفر ژرمن‌ها را کمی خفیف کرد، اما تصور این‌که ماتادورها در فرانسه تیم قدرتمند کارلو آنچلوتی را با دو گل اختلاف شکست دهند، کمی دشوار است.

بزرگ‌ترین موفقیت پاری‌سن‌ژرمن تا قبل از این صعود به نیمه نهایی در فصل 1995 ـ‌ ‌‌‌1994 بود، اما میلان با پیروزی 3 بر صفر به رویای این تیم برای حضور در فینال و بازی با آژاکس بر سر جام قهرمانی خاتمه داد. آنها یک بار دیگر در فصل 2001 ـ ‌‌‌2000 هم از مرحله گروهی صعود کردند، اما در مرحله دوم گروهی راه به جایی نبردند.

با این حال امسال هواداران این تیم فرانسوی انتظارات زیادی از تیم‌شان دارند. سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در فصل نقل و انتقالات و در اختیار گرفتن ستاره‌هایی چون زلاتان ابراهیموویچ و دیوید بکام از این تیم یک مدعی جدی ساخته که می‌تواند مقابل هر تیم دیگری ایستادگی کند.

باید دید بلندپروازی‌های آنچلوتی با پاری‌سن‌ژرمن در فصل 2013 ـ‌ ‌‌‌2012 تا کدام مرحله ادامه خواهد داشت. آیا آنها می‌توانند بهترین تیم تاریخ پاری‌سن‌ژرمن باشند؟!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها