پرسش و پاسخ

ایوب‌علی غفاری ـ بیجار: وقتی سیستم را shutdown می‌کنم، خود به خود روشن می‌شود؛ مثل حالت ری‌استارت. مشکل از پاور و فن cpu نیست. سیستم را پیش چند تعمیر‌کار برده‌ام، اما مشکل را نفهمیدند. باتری سیستم را یک‌بار درآوردند و دوباره در جای خود قرار دادند. دومین مشکل این است که کارت شبکه‌ام اصلا شناسایی نمی‌شود.
کد خبر: ۵۴۶۰۸۶

ممکن است مشکل از اتصالات کیس به مادربورد باشد. همان‌طور که می‌دانید، دکمه پاور کیس از طریق یک سیم به مادربورد متصل می‌شود. با مراجعه به دفترچه مادربورد خود می‌توانید محل اتصال کیس به مادربورد را پیدا کرده، کابل کیس را بکشید و سیستم‌تان را خاموش کنید. اگر روشن نشد، ریشه مشکل را پیدا کرده‌اید. اگر دوباره سیستم روشن شد، تنظیمات BIOS را چک کنید و گزینه Wake Up on Lan را خاموش کنید.

امیر سعیدزادگان ـ تهران: چند روز پیش لپ‌تاپ من هشدار windows explorer has stopped working را داد. بعد حرکت اسکرول موس خیلی کند شد و مجبور شدم از task manager و گزینه end process این پیغام را ببندم. بعد ویندوز7 را مجدد نصب کردم، اما بازاین اتفاق افتاد. البته من آنتی‌ویروس nod32 اورجینال دارم و مدام آپدیت می‌کنم. حتی با آنتی‌ویروس سیستم را اسکن کردم، ولی هیچ ویروسی شناسایی نشد. بعد از گزینه windows memory diagnostic رم سیستم را هم چک کردم. حتی دستور sfc  scannow را در cmd اجرا کردم. اما هنوز هم این پیغام ظاهر می‌شود. بخصوص وقتی در my computer دنبال یک فایل می‌گردم.

این مشکل می‌تواند یکی از این دلایل را داشته باشد:

ـ درایور کارت گرافیک‌تان قدیمی است و به‌روز نیست.

ـ فایل‌های سیستمی کامپیوترتان خراب شده یا با دیگر فایل‌ها همخوانی ندارند.

ـ ویروس یا بدافزار درکامپیوترتان وجود دارد.

ـ برخی از سرویس‌ها یا نرم افزارهایی که در حال اجرا هستند، این مشکل را ایجاد می‌کنند.

از آنجا که مطمئنید ویروس ندارید و ویندوز7 را دوباره نصب کرده‌اید، مورد آخر را با یکدیگر بررسی کنیم. با گرفتن کلید ترکیبی Win+R در پنجره باز شده تایپ کنید: MSCONFIG.

صفحه جدیدی باز می‌شود، در بخش Startup، تمام برنامه‌ها را غیرفعال کنید. در بخش Services گزینه Hide All Microsoft Services را زده و هر چه باقی مانده است را غیر فعال کنید و سیستم خود را ری‌استارت کنید. اگر مشکل‌تان حل شد، با صبر و حوصله فراوان یکی‌یکی تیک‌های حذف‌شده را برگردانده و سیستم را چک کنید تا ریشه مشکل را بیابید.

حامد مهدی‌فر ـ پارس‌آباد مغان: دمای سی‌پی‌یو موقع بیکاری 44 درجه است و فن سی‌پی‌یو با 3100 دور می‌چرخد! با این‌که خمیر سیلیکون زدم، فن اورجینال هم بستم و بایوس را هم آپدیت کردم!

MAIN:esc g41tm13,fsb1333(oc),ddr3 1333(oc)

RAM:kingston-ddr3,2gb 1333

CPU:pentium(r)4-3400mhz,totalcach 2mb,fsb800

HDD:500maxtor,32 buffer,7200rpm

VGA:onboard

دمای 44 درجه این سی‌پی‌یو در محیط ویندوز7 طبیعی است. برای تست دقیق دما در زمان بیکاری، سیستم را در حالت بایوس چک کنید. اگر نگران داغ‌شدن بیش از حد CPU هستید، می‌توانید در بایوس، گزینه هشدار دما را برای پردازنده خود فعال کنید. البته توصیه می‌شود کلا از پردازنده‌های نسل Core اینتل استفاده کنید و سیستم خود را به روز کنید.

حمیدرضا رازقی ـ مشهد: آیا اتصال دائمی هارد اکسترنال به رایانه برای هارد مشکل ایجاد می‌کند؟

وقتی اطلاعات موجود در هاردهای اکسترنال بعد از زمانی مورد دسترس قرار نمی‌گیرد، هارددیسک در وضع Standby قرار می‌گیرد، بنابراین دچار خرابی نخواهد شد.

علی غفاری: لطفا برنامه‌ای معرفی کنید که با حذف فایل‌ها با آن نتوان فایل‌های حذف شده را ریکاوری کرد.

می توانید از برنامه FileShredder استفاده کنید. این برنامه‌ها با نوشتن دوباره در محل ذخیره فایل‌های قبلی، امکان دسترسی به اطلاعات پاک شده را غیرممکن می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها