یک فعال سیاسی آمریکایی در مصاحبه با پرس تی وی، اقدام غرب در تشدید تحریم علیه ایران را نوعی جنایت جنگی دانسته که هدف از آن انتقام از ملت ایران به سبب ایستادگی آنان در دفاع از حقوق خود است.کالب موپین از فعالان «مرکز اقدام بین‌المللی» در نیویورک، درباره تحریم‌های غرب علیه ایران گفت: این در حقیقت اقدامی تلافی‌جویانه علیه ملت ایران به سبب امتناع آنان از تسلیم در مقابل آمریکا است.
کد خبر: ۵۴۵۹۸۸
تحریم‌های غرب علیه ایران، جنایت جنگی است

این فعال آمریکایی افزود: «این تحریم‌ها در حقیقت اقدام جنگی علیه ملت ایران است و نوعی جنایت محسوب می‌شود. تحریم‌های مشابهی در دهه ۹۰ بر عراق اعمال شد و در واقع به مرگ میلیون‌ها نفر به علت عدم امکان دستیابی به تدارکات پزشکی و دیگر فن‌آوری‌ها، انجامید.»

موپین تصریح کرد: رژیم اسرائیل و آمریکا در خدمت به خواست وال استریت و بانک‌ها و شرکت‌ها، همراه و هم‌سو هستند.

وی افزود: ایران با «ملت فلسطین، مردم ونزوئلا، مردم همه سراسر جهان که با خواست وال استریت، بانکدار‌ها و شرکت‌هایی که بر جهان احاطه دارند، مخالفت می‌کنند، به ویژه با خواست آنان برای مخالفت با اسرائیل که همچنان مردم خاورمیانه را تهدید می‌کند» همراه و همسو است.

آمریکا، اسرائیل و برخی از متحدان آنها، با طرح اتهام‌هایی تاییدنشده مبنی بر امکان تلاش ایران برای پیگیری اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته‌ای خود، تحریم هایی یک‌جانبه و غیرقانونی را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده‌اند.

تهران بارها این ادعاها را رد و تصریح کرده است، این گونه تحریم‌ها مانع از واردات دارو به این کشور شده و جان میلیون‌ها بیمار را به خطر انداخته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
۰
۰
امریكای قاتل.

نیازمندی ها