یک مدرسه آلمانی که با کمبود دانش آموز مواجه است به والدینی که کودکشان را در این واحد آموزشی ثبت نام کنند مبلغ 500 یورو می پردازد.
کد خبر: ۵۴۴۷۵۶
در مدرسه ثبت نام کنید پول بگیرید

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از نیوزنت، این مدرسه که به دلیل کمبود دانش آموز در خطر تعطیل شدن قرار دارد تعهد کرده است که به ازای ثبت نام کودکان دانش آموز مبلغ 500 یورو به والدین آنها بپردازد.

به نوشته روزنامه محلی تریئریشرفولکسفروند، این جایزه نقدی با هدف تشویق کودکان 10 تا 11 ساله برای ثبت نام در این مدرسه شهر سپیشر در ایالت رنانی پلاتینات داده می شود.

تا پایان ماه فوریه جاری دستکم باید 51 دانش آموز در کلاس پنجم این مدرسه ابتدایی ثبت نام کرده باشند هم اکنون تعداد آنها تنها 26 نفر است.

یورگن وبر مدیر این دبستان در دفاع  از این اقدام می گوید: من نمی دانم در پیشنهاد دادن این مبلغ چه مساله غیر عادی وجود دارد که از آن انتقاد می شود. حمایت مالی از دانش آموزان و والدین آنها برای خرید لوازم آموزشی یک سنت است.

رودلف بکر شهردار سپیشر به نوبه خود تصریح می کند: این مبلغ مانند "توت فرنگی روی کیک" است حتی اگر 100 دانش آموز هم زمان در این مدرسه ثبت نام کنند مبلغ 500 یورو به همه آنها پرداخت خواهد شد. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها